oskarofrya Skrivet 3 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2006 Hej, när jag var mindre så hade vi en DOS-dator. På den hade min storebror gjort ett spel med bara bokstäver och sånt, t.ex. såhär: "Du heter Nisse och du är uteliggare. Du måste ha pengar vad gör du? Råna en bank = R Slå på en livvakt = S" Sen så om man trycker "S" så kommer det upp en ny text och nya alternativ. Osv. osv. Är det nån som vet hur man gör detta eller kan göra en mall? Har googlat men fattade inte... Går det kanske att spara i en batch-fil så att man slipper gå in i DOS? P.S. Han sa att han hade gjort det i basic över telefon och att jag skulle googla, men utan resultat. D.S. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 3 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2006 Jag gjorde en sån grej i Java för ett tag sen.. Riktigt skojj.. Inget jag kan lära ut dock Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JohnnyH87 Skrivet 3 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2006 C++ kanske? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oskarofrya Skrivet 3 juni, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2006 Nej nej, basic. Borde gå i cmd? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 3 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2006 Jättelätt att göra i C++. Kanske lite svårt att förstå i början, men sen är det lätt. Går säkert att göra i .bat också, men det blir mycket mer flexibilitet i c++. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oskarofrya Skrivet 3 juni, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2006 Jättelätt att göra i C++. Kanske lite svårt att förstå i början, men sen är det lätt. Går säkert att göra i .bat också, men det blir mycket mer flexibilitet i c++. Okej, men kan du göra en mall? Eller vad gör man C++ i? N00b på detta område... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 3 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2006 Okej, men kan du göra en mall? Eller vad gör man C++ i? N00b på detta område... Här. Kanske kan kännas lite trist i början, men fortsätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oskarofrya Skrivet 3 juni, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2006 Här. Kanske kan kännas lite trist i början, men fortsätt. Tack, men jag fattar nada... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 3 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2006 Tack, men jag fattar nada... Vad är det som du inte fattar? Den där är ju på dagisnivå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oskarofrya Skrivet 3 juni, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2006 (redigerad) Vad är det som du inte fattar? Den där är ju på dagisnivå. Oj, såg nu. Kollade lite dåligt. EDIT: Den funkar inte, när jag gör som det står så varje gång jag ska trycka enter så avslutas det. Vad är fel? Redigerad 3 juni, 2006 av oskarofrya Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Addepladde Skrivet 3 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2006 Kompilera och kör programmet. Om programmet avslutas innan du hinner se det så kan du lägga till följande rad precis innan "return 0": cin.get(); Detta gör att användaren måste trycka på enter innan programmet avslutas, och man kan då se vad programmet gör. Där? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oskarofrya Skrivet 4 juni, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2006 Kompilera och kör programmet. Om programmet avslutas innan du hinner se det så kan du lägga till följande rad precis innan "return 0": cin.get(); Detta gör att användaren måste trycka på enter innan programmet avslutas, och man kan då se vad programmet gör. Där? EDIT: Nepp, på miniräknaren... och det där med favorittal... :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Daniel_al Skrivet 8 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2006 EDIT: Nepp, på miniräknaren... och det där med favorittal... :'( system("pause"); i slutet istället... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 9 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2006 Snuskigt enkelt i C++ eller C#. Bara dra in ett bar IF, ELSE, IF ELSE taggar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts