Crille_ Skrivet 2 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2006 Jag kan förstå om du vill ha en butterfly och flasha med. Och det är bara en sådan sak man bara vill ha Det kan vara kul att sitta hemma och trixa med den också. Men som någon annan sa så är det bättre om du har en morakniv som självförsvar, För att den är stabilare än en butterfly och den har skydd så att man inte glider med handen på bladet när man hugger. Det är lätt att få tag på butterfly, Köp en om du åker utomlands. Eller om du ahr kontakter kan du köpa av dem. Om du inte har kontakter kan du skaffa några, Gå till personer som har bra kontakt med utlandet T.ex familj osv, Dom brukar ofta ha på lager. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alfa Skrivet 2 juni, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2006 Om du kuttar någon i självförsvar betyder inte det att du inte får något straff för det. Och du sa att du inte skulle använda den om du blir rånad...Vad fan ska du använda den till då? När du blir kidnappad eller råkar hamna i ett bakrån?, Hur ofta händer det... Jag tänker inte offra mitt liv för en dum person som rånar mig. Däremot så finns det annat man är villig att skydda, och jag har märkt att det verkligen behövs. Crille, tack! Fast utlandet? :/ Känner en som köpte hem nåra, tullen stoppa de och hans böter gick upp mot 16.000 kr :/ Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crille_ Skrivet 2 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2006 Jag tänker inte offra mitt liv för en dum person som rånar mig. Däremot så finns det annat man är villig att skydda, och jag har märkt att det verkligen behövs. Crille, tack! Fast utlandet? :/ Känner en som köpte hem nåra, tullen stoppa de och hans böter gick upp mot 16.000 kr :/ Jag tänkte mer på någon som är bosat här men har sina rötter i något annat land, Det finns vissa som beställer hem butterfly's från släktingar osv och sedan säljer till ungdommar. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 2 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2006 Vad är det som skiljer en butterfly från andra knivar? Och vem har du att försvara dig mot? Hoppas du inte är en sån där steroidknutte som kommer försöka visa dig tuff genom att hugga ner en klasskompis med 42 knivhugg bara för att du känner för det... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 2 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2006 Vad är det som skiljer en butterfly från andra knivar? Och vem har du att försvara dig mot? Hoppas du inte är en sån där steroidknutte som kommer försöka visa dig tuff genom att hugga ner en klasskompis med 42 knivhugg bara för att du känner för det... Butterfly kan man flasha med.. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 2 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2006 Jag tänkte mer på någon som är bosat här men har sina rötter i något annat land, Det finns vissa som beställer hem butterfly's från släktingar osv och sedan säljer till ungdommar. Uppmuntra inte till brott. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crille_ Skrivet 2 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2006 Vad är det som skiljer en butterfly från andra knivar? Och vem har du att försvara dig mot? Hoppas du inte är en sån där steroidknutte som kommer försöka visa dig tuff genom att hugga ner en klasskompis med 42 knivhugg bara för att du känner för det... Haha En butterfly är ju roligare att ha än en vanlig morakniv, Men stilletter är också roliga att bara ha, Det är vad jag tycker iallafall. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 2 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2006 Haha En butterfly är ju roligare att ha än en vanlig morakniv, Men stilletter är också roliga att bara ha, Det är vad jag tycker iallafall. Vadå roligt? Det är väl inte särskilt kul att vara så kaxig så att man tror att man måste gå runt på stan med kniv för att känna sig säker? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crille_ Skrivet 2 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2006 Vadå roligt? Det är väl inte särskilt kul att vara så kaxig så att man tror att man måste gå runt på stan med kniv för att känna sig säker? Sa jag att man skulle gå runt på stan med den eller? Sa jag att man skulle vara kaxig? Och sa jag att man skulle känna sig säker? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 2 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2006 Sa jag att man skulle gå runt på stan med den eller? Sa jag att man skulle vara kaxig? Och sa jag att man skulle känna sig säker? Nej. Som okka sa (tror jag) "underförstått min vän, underförstått". Eftersom trådskaparen sa att det är till det som han ska använda den så tog jag för givet att du skulle vara relevant och svara på hans fråga. Och vad ska man annars ha en kniv till? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 2 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2006 Byt hobby! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crille_ Skrivet 2 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2006 Nej. Som okka sa (tror jag) "underförstått min vän, underförstått". Eftersom trådskaparen sa att det är till det som han ska använda den så tog jag för givet att du skulle vara relevant och svara på hans fråga. Och vad ska man annars ha en kniv till? Jag sa min åsikt om butterfly-knivar. Jag svarade inte på hans fråga eftersom hans fråga är vart man kan få tag på butterfly-knivar, Och den har jag redan svarat på. Vad man annars ska ha en kniv till? Ja man kan ha den till många olika saker, Men jag vet att en butterfly-kniv inte är till för att hacka lök osv. Men den är inte bara till för att gå runt på stan med och vara kaxig. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 2 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2006 Vad är det som skiljer en butterfly från andra knivar? Den går att vika ihop, så att man inte skär sig när man har den i fickan. EDIT: Hur mycke du än ska ha den till självförsvar.. Så kommer du bara bli skadad ännu mer om du nu skulle använda den.. Det vettigaste inlägget i den här tråden. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 2 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2006 Jag sa min åsikt om butterfly-knivar. Jag svarade inte på hans fråga eftersom hans fråga är vart man kan få tag på butterfly-knivar, Och den har jag redan svarat på. Vad man annars ska ha en kniv till? Ja man kan ha den till många olika saker, Men jag vet att en butterfly-kniv inte är till för att hacka lök osv. Men den är inte bara till för att gå runt på stan med och vara kaxig. Så säg vad den är till för då förutom att flasha på stan. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crille_ Skrivet 2 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2006 Så säg vad den är till för då förutom att flasha på stan. Döda, skada, leka med, samla på. Finns säkert mer saker man kan göra med den. Fast jag vet att den inte är det bästa vapnet precis, Och många ungar går runt med sådana på stan och flashar med dom. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 2 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2006 Att ha med sig en kniv som självförsvar kan många gånger användas som självförsvar lite för lätt, alltså att man tar till den utan att man egentligen behöver. Situationer man väl kunnat komma ur igenom att prata. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 2 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2006 Jag köpte en b-fly när jag var i Grekland senast. Yeay, dom är roliga i en vecka, sen är det fan helt meningslöst. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 2 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2006 Sjukt att ha kniv på sig. Meningslöst om man ändå inte verkligen kommer att använda den när det verkligen gäller (vilket man förhoppningsvis inte gör) för att inte snacka om de dryga böterna som väntar en om polsen tar en. Dessutom är det stor risk att människan man hugger dör. Hade verkligen inte varit bra. Nej, om man nu MÅSTE ha vapen på sig så är elpistol det bästa allternativet. Ger ifrån sig ganska mycket volt, den där batmanmodellen tex. ger dig en kyss på drygt 16.000 volt vilket verkligen känns och människan dör inte. Seriöst, bär inte kniv på er, för det största misstaget man kan göra i ett slagsmål är att ta fram en kniv bara för att hota. Det retar upp motstånaren ännu mer och risken att få duktigt på huvudet ökar dramatiskt. Det skulle vara mycket illa om folk börjar bära knivar på sig oftare än de redan gör idag. Skulle man ta livet av någon kan man dessutom aldrig göra det ogjort. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 2 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2006 Är det nåt man ska ha så är det pepparsprej. Där kan man snacka självförsvar. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 2 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2006 Är det nåt man ska ha så är det pepparsprej. Där kan man snacka självförsvar. Varför är det så bra? Funkar inte det som tårgas? Den skickar ut ett stort moln av rök. Så vill du inte själv drabas så får du vara minst en meter ifrån offret. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts