Jump to content

Butterfly kniv!

Alfa
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 62
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Populära dagar

Toppbidragare

Varför idiotförklarar tex The Dude allt och alla, hela tiden? :)

Men butterfly är inte tillåtet i Sverige. Har jag för mig..

Det är okka som brukar göra det, jag har bara gjort det ett fåtal gånger men här tyckte jag att det var passande. Att bära kniv på stan för självförsvar är helt enkelt idiotiskt och jag struntade i att lägga fram massa argument men jag ville ändå skriva min åsikt i frågan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den som bär vapen har bara dåligt självförtroende.

Japp, alla poliser tex.

Det är fel det påstådendet frenz. Om man bär vapen i form av kniv så är man feg och inte vågar ta fight per egen maskin. Det som kan hända med kniv, eller med stor sannorlikhet är att någon blir knivskuren. Kniv är inget annat än ett mordvapen. Det är felt att båka över huvud taget men i självfösvar har man inget val. Jag skulle använda så mycket våld som nöden kräver om jag blev attackerad.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är okka som brukar göra det, jag har bara gjort det ett fåtal gånger men här tyckte jag att det var passande. Att bära kniv på stan för självförsvar är helt enkelt idiotiskt och jag struntade i att lägga fram massa argument men jag ville ändå skriva min åsikt i frågan.

Jag tycker aldrig egentligen att idiotförklaringar passar. Det förstör bara stämningen.

Sen är det många på det här forumet som värkar ha en tendens att idiotförklara.

Redigerad av aikjonas12
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker aldrig egentligen att idiotförklaringar passar. Det förstör bara stämningen.

Min avsikt var inte att "hålla stämningen uppe", när en potentiell mördare letar efter vapen och folk är villiga att hjälpa honom.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min avsikt var inte att "hålla stämningen uppe", när en potentiell mördare letar efter vapen och folk är villiga att hjälpa honom.

Det är ju onödigt att förvärra stämningen, då stämningen i allmänhet är väldigt låg på det här forumet.

Budskapet att inte hjälpa honom kan man ju säga på ett betydligt schysstare sätt.

Men nu kanske vi börjar gå lite väl off topic här.

Jag tycker inte heller att vi ska hjälpa honom, det är trotts allt inte lagligt att bära denna typ av kniv utan tillstånd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mördare hahahahahha

Se, nu hamnade jag att argumentera i alla fall.

Potentiell (möjlig, eventuell) mördare ja. Om man hamnar i ett slagsmål och har en kniv i fickan till självförsvar så använder man givetvis kniven om man behöver, och då eventuellt döda en människa (okej, mord är det väl inte i detta fall eftersom det inte är planerat). Men om man hursomhelst inte hade haft kniven på sig hade man dels varit försiktigare i situationen (inte varit lika stöddig och flytt tidigare) och om det är oundvikligt så tar man helt enkelt stryk och en rättsprocess eller whatever får drivas efter det. Jämför det med att döda någon. Bär inte kniv på stan.

aikjonas12: Jag är inte ute efter att vara schysst heller, ok? Jag tyckte att diskussionen krävde ett inlägg som det för att folk skulle ta tillräckligt seriöst på den.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker mr.Alf ska akta sig för polisen.. Dom kanske gör en razzia mot ditt hem...

Jag menar.. de har ju hänt förut! :)

EDIT: Hur mycke du än ska ha den till självförsvar.. Så kommer du bara bli skadad ännu mer om du nu skulle använda den.. Eftersom motståndaren antagligen också skulle plocka fram en kniv och kötta dig ännu mer än vad han skulle gjort annars. Plus att du får polisen på dig.

Redigerad av PlusFourtyFour
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Öhm... får vi verkligen hjälpa folk med olagliga saker på forumet? Då kan man ju starta en tråd och fråga var det säljs billigast knark eller hur man lättast mördar nån... :)

Så här stod det längst bak på senaste tråden om att köpa en kniv som jag sett

Tråden har spårat ur, + att på gtasajten uppmanar vi inte till brott.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

EDIT: Jag ska inte mörda någon..jag är fan inte dum. Men jag har märkt att en kniv kan behövas till självförsvar bland annat.

Om du kuttar någon i självförsvar betyder inte det att du inte får något straff för det. Och du sa att du inte skulle använda den om du blir rånad...Vad fan ska du använda den till då? När du blir kidnappad eller råkar hamna i ett bakrån?, Hur ofta händer det...

Redigerad av Runar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...