Roxxy Skrivet 1 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2006 En gång så skrev jag hur mycket provet sög i slutet, typ 5-6 rader bara om det, och undarede hur jävla korkade frågor man kan ställa egentligen? Inget särskilt roligt...men läraren svarade tillbaka, fast har glömt det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 1 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2006 Jag hade ett svenskaprov i Antikens Grekland en gång, vilket jag inte hade förberett mig så väl till. Iaf, frågan var "Hur gjorde romarna för att inta Grekland, och framförallt, när?" Jag svarade då "Under natten.". Jag hade ingen aning om svaret, så det var en chansning. Senare fick jag dock reda på att det var ett längre krig som pågick, alltså mycket mycket längre än under än natt. Svaret skulle vara ett visst år alltså. Klasskompisarna skrattade förstås ut med mig när jag berättade vad jag skrivit för dem. Det roliga kom dock när vi fick tillbaka provet, för jag hade fått rätt på frågan... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 1 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2006 (redigerad) Ja som titeln lyder. Vad är det roligaste eller konstigaste du ( eller kanske någon du känner? ) har skrivit på ett prov eller en uppsats? Just nu kommer jag inte på något som jag gjort. Fast min kompis hade inte förberett sig inför ett prov ( biologiprov tror jag det var ) och han kunde inte svara på en enda fråga, Så i förhoppning av att få lite stilpoäng så la han in en tjugolapp i provhäftet innan han lämnade tillbaka det. När han fick tillbaka provet var tjugolappen borta fast han hade ändå fått noll poäng! Dela med er! Det där var ganska oslagbart . det enda jag kan komma på är när vi skulle ha Svenska prov och lärarn kommer in i rummet och en kille i klassen kör igång med "Tjena snygging" "Vad fin du är idag" och liknande kommentarer. Edit: En sak jag kom på var en gång under mellanstadiet när vi fick tillbaka ett SOprov och en klasskompis plötsligt började gråta över sitt dåliga resultat, "Vad är det" frågar min lärare...."Mina föräldrar kommer slå mig" svarar han då ...det vart "GANSKA" tyst då. Redigerad 1 juni, 2006 av Qouad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 1 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2006 Yeah, mor är inte hemma så jag droppar nog in i tjugo minuter Det roliga som jag har skrivit är nog ganska många saker. Som det nationella provet i svenska, då man skulle skriva en uppsats. Jag skrev en saga om en kille som hade fått en vändpunkt i sitt liv. Hans bror vart skjuten när han skulle in på en flygplats, då vände han sig om på punkten han stod. Ordvitsar suger men ändå Sen en gång skrev jag Bakayarou istället för mitt namn på ett teknik prov, vilket är japanska och betyder Idiot. Sen när vi fick tillbaka proven så kom min lärare fram till mig och sa "Jag antar det här är din". Tycker jag är lite lol. Och på ett SO prov skrev jag på sista frågan "Jag är dum i huvudet och fattar inte nåt". Fick tillbaka provet och det stod en lång text om att jag inte var dum i huvudet och att jag skulle börja plugga mer. Och innan när jag hade spanska så skulel vi översätta en mening. Jag tog svenska ord som såg ut som dom spanska och det vart nåt i stil med "Han är ute och åker skridskor och matar kossorna på kvällen". Fick sedan reda på att det handlade om att vattna blommor, men fick ändå ett rätt. Yeah, nu sticker jag iallafall för mor är hemma och jag är hungrig . Ger er några milstolpar i Vardagssnack om några veckor om vad som hänt då. C ya l8er! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 1 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2006 Min polare hade biologiprov. Frågan löd: "Vad händer när en bakdeg gäser?" Han svarade att "den gäser". Hur rätt är inte det på en skala?! Han borde inte blivit nollad på den frågan! Det är väldigt fel på en skala. Den växer pga bakterierna som finns i jästen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 1 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2006 Sen en gång skrev jag Bakayarou istället för mitt namn på ett teknik prov, vilket är japanska och betyder Idiot. Sen när vi fick tillbaka proven så kom min lärare fram till mig och sa "Jag antar det här är din". Tycker jag är lite lol. ! Han kanske använde sig att uteslutningsmetoden? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 1 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2006 En annan fråga var typ "varför firar vi nationaldagen den 6 juni?" då skrev jag "för att vi inte firar det den 9 juni" fick dock 0 poäng där Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 1 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2006 (redigerad) På dom fråger jag inte kan svaren till gissar jag bara. Men på matten kör jag med oseriösa svar. skriver t.ex. 1000000 eller bara ett "?" Redigerad 2 juni, 2006 av VaXXoR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 1 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2006 Det är väldigt fel på en skala. Den växer pga bakterierna som finns i jästen. Ja, det hade ju gett poäng...men vad gör den inte om de inte gäser när den gäser? Cyklar den? nä, för att vara lite seriös och inte bara säga dumma saker så, ja. Du har helt rätt med din förklaring...men helt fel kan det ju itne göra då degen faktiskt gäser? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 1 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2006 På ett idrottsprov skulle jag ange fem stressorer. Glömde vad det var, så jag skrev följande: ond, bråd, död, är, aldrig, kul Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 1 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2006 Ja, det hade ju gett poäng...men vad gör den inte om de inte gäser när den gäser? Cyklar den? nä, för att vara lite seriös och inte bara säga dumma saker så, ja. Du har helt rätt med din förklaring...men helt fel kan det ju itne göra då degen faktiskt gäser? Jo, det är fel. För den jäser. Tihihihihihihi. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 1 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2006 Kommer ihåg en rolig sak jag sa på ett muntligt läxförhör i Kemi. Läraren ställde en kuggfråga i stil med "Om man blandar grundämne A(minns ej vilka det var) med grundämne B, bildas det ett nytt ämne då?". Då svarade jag; "Låt mig ställa en motfråga, om ett träd faller i skogen och ingen är där och hör det, ger det ljud ifrån sig då?" Både läraren och de övriga i klassen skrattade gott åt det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 1 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2006 Det var nog på ett syslöjdsprov. Då jag ger själva fan i syslöjd, hade jag såklart inte brytt mig om att plugga till det. Det var nån fråga i stil med: Vad använder man sig mest av när man syr ? Mitt svar blev "Tyg" Sen var det en följdfråga: Vad använder man sig Minst av när man syr ? Mitt svar blev "Fisk! ÄT FISK" Sen gjorde jag ev fin bild bredvid av en gullig fisk som blev uppäten av en tjock kärring. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 1 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2006 (redigerad) Lol, jag vart ägd av läraren för att jag "slarvade" Matteprovet var ju lätt, sattsade på att komma först ut från klassrummet men ändå ha alla rätt(Man fick gå när man gjort provet) Den frågan jag inte klarade var ju den simplaste, svaret stod i fråga^^ (det var typ en skämt fråga) Frågan: Vad väger mest 1kg ull eller 1kg bly. Och jag skrev bly Redigerad 1 juni, 2006 av FoxtroT Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_-MadeMaN-_ Skrivet 1 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2006 Ja, jag brukar klotttra diverse saker när jag inte kommer på något Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Donkeey Skrivet 1 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2006 Skrev på ett SO prov om dåliga saker om första gången i fängelse att man kunde bli av med oskulden i duschen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Officer Hernandez Skrivet 1 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2006 Det var nog på ett syslöjdsprov. Då jag ger själva fan i syslöjd, hade jag såklart inte brytt mig om att plugga till det. Det var nån fråga i stil med: Vad använder man sig mest av när man syr ? Mitt svar blev "Tyg" Sen var det en följdfråga: Vad använder man sig Minst av när man syr ? Mitt svar blev "Fisk! ÄT FISK" Sen gjorde jag ev fin bild bredvid av en gullig fisk som blev uppäten av en tjock kärring. Hehe! Så ska det låta! Klockrent! Det måste jag testa nästa syslöjdsprov. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 1 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2006 Jo, det är fel. För den jäser. Tihihihihihihi. Okej, okej...jag är ägd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 1 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2006 (redigerad) Jag har en tendens att flippa ganska rejält på vissa prov. Har börjat skriva om pingviner etc., och många gånger har jag, ehm, kreativa formuleringar, osv. Ibland nekar jag frågors relevans och ber att den ska ställas annorlunda för att få ut det svar som den egentligen vill ha. Du ska se, att när du sedan, om 30 år, sitter med ditt sjuttonde pjäsmanus i händerna, så kommer världen buga för dig!! Eller nåt. (alltså kolla på klockan för fan.) Förresten så älskar jag lärare. Och hatar dem. Både och liksom. ! Redigerad 2 juni, 2006 av skribb Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_go Skrivet 2 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2006 Det enda jag kan komma ihåg, var när jag skulle göra ett prov i Mikrobiologi A. Det första man skulle göra var att skriva namn på provet, men eftersom jag var så ivrig på att skriva svaren på frågorna, så råkade jag bara kluddra ner ngt under namnteckningen. Bara någon enkel klummelur. Sen när vi skulle få tillbaka provet, undrade läraren: "Vem har gjort provet, det står bara ngt klotter" och skrattade åt namnteckningen. Alla trodde det var ngt flum eller ngn kille i klassen som hade gjort det "Den som har gjort provet har iaf fått väldigt bra betyg" Fortsatte han, så då började resten i klassen säga typ "Nä, men J kan inte få så bra betyg" o.s.v. Sen när det visade sig att det var mitt prov blev alla jätteförvånade (jag är ju så ordentlig av mig annars ) och garvade för att det just var JAG som hade skrivit den namnteckningen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts