Jump to content

Vad är det sjukaste/roligaste du någonsin skrivit på ett prov?

Miike
 Share

Recommended Posts

Ja som titeln lyder.

Vad är det roligaste eller konstigaste du ( eller kanske någon du känner? ) har skrivit på ett prov eller en uppsats?

Just nu kommer jag inte på något som jag gjort.

Fast min kompis hade inte förberett sig inför ett prov ( biologiprov tror jag det var ) och han kunde inte svara på en enda fråga,

Så i förhoppning av att få lite stilpoäng så la han in en tjugolapp i provhäftet innan han lämnade tillbaka det.

När han fick tillbaka provet var tjugolappen borta fast han hade ändå fått noll poäng! :)

Dela med er! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 50
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Toppbidragare

Ja som titeln lyder.

Vad är det roligaste eller konstigaste du ( eller kanske någon du känner? ) har skrivit på ett prov eller en uppsats?

Just nu kommer jag inte på något som jag gjort.

Fast min kompis hade inte förberett sig inför ett prov ( biologiprov tror jag det var ) och han kunde inte svara på en enda fråga,

Så i förhoppning av att få lite stilpoäng så la han in en tjugolapp i provhäftet innan han lämnade tillbaka det.

När han fick tillbaka provet var tjugolappen borta fast han hade ändå fått noll poäng! :)

Dela med er! :P

På ett matteprov för nån vecka sen var de en uppgift som va lite för svår för mig så ja skrev typ;

Ähh, de här går inte ;)

Jag ger upp...

Vet inte om de va så kul men. kom inte på nåt annat bättre :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en tendens att flippa ganska rejält på vissa prov. Har börjat skriva om pingviner etc., och många gånger har jag, ehm, kreativa formuleringar, osv. Ibland nekar jag frågors relevans och ber att den ska ställas annorlunda för att få ut det svar som den egentligen vill ha.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade nå prov om dom gamla grekerna bla bla och då var de en fråga där man skulle svara på varför det var så kala berg eller nåt sånt i Grekland och så hade läraren ju tänkt sig att man skulle ge ett "långt svar" om varför dom gjorde så bla bla.. jag skrev bara "träden blev nedhuggna" fick 2 av 3 poäng på den frågan :)

På ett engelska prov skulle man skriva typ ett brev till en man skulle "flytta" till.. ja kom inte på nåt så ja skrev bara "I'm the best" fick 0 poäng på den :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer inte på något roligt nu.

Men i nian hade vi biologi tillsammans med en parallelklass. När vi hade prov om försurning, miljöförstöring, osv kunde en kille inte frågan som löd "Vad beror försurning på?" Han svarade nåt i stil med: "Prov på onsdagar. När elveven får ett prov på en onsdag blir elven oftast överlumpad och sur av det. Efter skolan när eleven tänker på provet under hemvägen övergår surheten till ilska över att man faktiskt fick ett prov på en onsdag. I sin tur får det elveven att svettas. Svett innehåller salt, och när svettdropparna faller av elveven landar det på den gräsbevuxna marken. Som en del vet saltas jord som man inte vill att något ska växa på, och eftersom saltet har sitt ursprung i surhet blir jorden försurad!"

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade nå prov om dom gamla grekerna bla bla och då var de en fråga där man skulle svara på varför det var så kala berg eller nåt sånt i Grekland och så hade läraren ju tänkt sig att man skulle ge ett "långt svar" om varför dom gjorde så bla bla.. jag skrev bara "träden blev nedhuggna" fick 2 av 3 poäng på den frågan ;)

OMG! :)

---

På något matteprov fick jag svaret till 133,7. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, vet inte. Men på ett matte-prov förra veckan så var det en uppgift som jag inte kunde, så kollade jag på grannen och hon hade skrivit 0,64(?). Jag tyckte 0:an såg ut som en 8 så jag skrev 8,64, utan uträkning eller något. :P

Men 0,64 var helt fel så hon suddade tydligen det sen.

Edit:

Hade nå prov om dom gamla grekerna bla bla och då var de en fråga där man skulle svara på varför det var så kala berg eller nåt sånt i Grekland och så hade läraren ju tänkt sig att man skulle ge ett "långt svar" om varför dom gjorde så bla bla.. jag skrev bara "träden blev nedhuggna" fick 2 av 3 poäng på den frågan biggrin.gif

:)

Redigerad av aikjonas12
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På ett engelska prov gjorde jag typ bort mig ganska rejält, men det var ganska kul ändå.

Jag skulle skriva en uppsats på 60 ord, kommer inte ihåg om vad det var om.

Men i slutet skrev jag "eat my shorts, LOL NOOB ^^" :)

Läraren skrev bara "FU" tillbaka, det var skit kul ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet att Tomtefar svarade lite lustigt på ett Kemiprov. Frågan var "Vad är en kemisk grupp?". Han svarade "Det är när när ett gäng forskare träffas och undersöker olika kemiska saker", eller liknande. Han fick rätt på frågan, eftersom läraren lade skulden på sig själv. Han hade ju trots allt svarat rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet att Tomtefar svarade lite lustigt på ett Kemiprov. Frågan var "Vad är en kemisk grupp?". Han svarade "Det är när när ett gäng forskare träffas och undersöker olika kemiska saker", eller liknande. Han fick rätt på frågan, eftersom läraren lade skulden på sig själv. Han hade ju trots allt svarat rätt.

Det är sånt jag menade i mitt tidigare inlägg. Ett sorts utnyttjande av eventuella luckor. Och just NK-lärare har en tendens att formulera sig som idioter...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är sånt jag menade i mitt tidigare inlägg. Ett sorts utnyttjande av eventuella luckor. Och just NK-lärare har en tendens att formulera sig som idioter...

Men de ska bara utnyttjas om man inte kan svaret som egentligen söks. Och tyvärr är jag alldeles för påläst för att inte kunna svaret, te- he.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men de ska bara utnyttjas om man inte kan svaret som egentligen söks. Och tyvärr är jag alldeles för påläst för att inte kunna svaret, te- he.

Och jag är alldeles för smart för att bry mig om något så idiotiskt som NK, te-he. Hoomph.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Well, räknade fel på nationalprovet i ett mattetal men fick rätt svar ändå :)

Sen har jag ofta skrivit en hel del istället för ingenting.

Dummaste var väl ungefär 'Fan vad jag gillar dig' efter en fråga, hon skrev punkter efter min fina mening ^^

Fast kommmer mest ihåg min polare, bara för jävlas vid stavningstest, skrev han allt i dataspråk liksom

Fick 0 poäng ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fick bara G+ på ett prov en gång :):D fett med lolz på det asså!1! :):P:lol:^_^

---

Nevars, jag pallar inte att skriva roliga saker på prov, eftersom jag vet att lärarna ändå inte har nån humor.

Min kompis däremot, skrev en kul grej på en tyskaglosa en gång.

Låt oss säga att det var ordet "tegelsten" som var glosan. eftersom han inte visste svaret så skrev han:

tegelsten = rullstol

han är så jävla iskall :wub:

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor