PanzerPanz Skrivet 28 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2007 Keith Moon (1946 - 1978) som spelade i The Who är min No.1 favorit men även Nikko McBrain, Gene Krupa, Peart, Bonham och Buddy Rich är andra favoriter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 28 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2007 Haha va? Nej Slipknot är ett av mina favvoband och Blink har en del bra låtar.. men dom 2 trummisarna är långt ifrån dom BÄSTA.. bra är dom men inte BÄSTA... överskattade också.. Ye, and who made you the expert... grab your gun cuz it's go-time TRAVIS BARKER Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 28 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2007 Sebastien Grainger från Death From Above 1979 är riktigt grym. Fast just nu är jag jävligt inne på DFA, så det kanske bara är tillfälligt... Annars är Dave Grohl grym. Lyssna på Queens of the Stone Age - A Song for the Dead så hör ni. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 29 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2007 (redigerad) Här är en skön grabb som kan lira iaf men när det gäller Bästa så dras de stort mot Neil seriöst man ska inte kunna spela så som han spelar! EDIT: för er som tyckte att 12åringen va tuff...ta en titt på 7åringen! http://www.youtube.com/watch?v=I8cvKImVadE Redigerad 29 oktober, 2007 av xXxGemagexXx Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 29 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2007 (redigerad) Ye, and who made you the expert... grab your gun cuz it's go-time TRAVIS BARKER Fo shizzle. ..eller så inte. Redigerad 29 oktober, 2007 av Marky Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 29 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2007 Ian Paice och Chad Smith i ett litet samspel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 29 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2007 (redigerad) Skiter i vad ni säger nu... Tommy Lee Power! Redigerad 29 oktober, 2007 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 29 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2007 Tré Cool i Green Day helt klart http://www.webzinemaker.com/9999/photo/pho1_272399.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr_Dufus Skrivet 30 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2007 Håller med Kiedis om Ian Paice.. Killen är inte snabbast eller mest teknisk.... men han har DET.. förmågan att lira trummor.. och inte spela som alla andra gör... Allt han gör är öron godis ut i fingertopparna.. Sedan tycker jag inte att man ska hacka för mycket på lille lars ulrich.... Han är faktiskt snabb med tanke på hans svängvid han har på pinnarna. Men däremot är han väldigt förutsägbar vilket inte jag ser som en bra egenskap. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 31 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2007 Scott Travis i Judas Priest http://members.firstinter.net/markster/PROFILES/scottsalute.jpg Ingen tar Painkiller intro som honom. Helt jävla otroligt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 31 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2007 Scott Travis i Judas Priest http://members.firstinter.net/markster/PROFILES/scottsalute.jpg Ingen tar Painkiller intro som honom. Helt jävla otroligt Håller med till 100% Kommer aldrig glömma när jag var på Priest i Löfbergs Lila arena i Karlstad 2004(tror det var 2004) Det var killer! Annars är Niel Peart i Rush en jävligt bra trummis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 2 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2007 Travis Barker. Bäst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 3 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2007 (redigerad) Travis Barker. Bäst. Edit: Sen har jag alltid älskat Lars Ulrich. Det var han som fick mig att börja spela trummor så han har alltid varit lite av en förebild för mig när det kommer till trummandet. Om han är bra längre vet jag dock inte, men sen får man ju tänka på att han snart är 45 år gammal, så han har väl både öldrickandet och åldern att skylla på. Redigerad 3 november, 2007 av felshoe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 3 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2007 Edit: Sen har jag alltid älskat Lars Ulrich. Det var han som fick mig att börja spela trummor så han har alltid varit lite av en förebild för mig när det kommer till trummandet. Om han är bra längre vet jag dock inte, men sen får man ju tänka på att han snart är 45 år gammal, så han har väl både öldrickandet och åldern att skylla på. Håller med dig helt, Travis och Lars är mina favorittrummisar. Det där om att Lars har tappat lite, det stämmer. I somras när jag såg Metallica på Stockholm stadion så märktes det i One att han inte klarade dubbeltrampet i slutet. Lite tråkigt, men vad ska man göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MrNoNja Skrivet 5 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2007 Håller med dig helt, Travis och Lars är mina favorittrummisar. Det där om att Lars har tappat lite, det stämmer. I somras när jag såg Metallica på Stockholm stadion så märktes det i One att han inte klarade dubbeltrampet i slutet. Lite tråkigt, men vad ska man göra? Håller verkligen med om Lars Ulrich, jag tycker det är lite synd att han inte verkligen visar vad han går för i vissa låtar. "One" är ett bevis på hur kreativ han var/är, imo. När jag började lyssna på rock och lite metal, så fastnade jag för Jörg Michael i Stratovarious, han hade grymma fötter. Travis är min favvo just nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 5 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2007 Led Zeppelins trummis John Bonham var grymmast just för att han var nyskapande. Nu har i stort sätt alla rocktrummisar honom att tacka. Han var inte dålig heller. Lyssna bara på trumsolot i Moby Dick! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
comfy Skrivet 5 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2007 Inte läst igenom hela tråden, men jag gissar på att ingen har nämnt denna trummis: Virgil Donati, han är en av dom mest tekniska, snabbaste och sjukaste trummisarna i hela världen. Finns massor av filmer med han på Youtube, ifall ni vill lyssna mer på han så spelar han i Planet X. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 5 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2007 Måste bara nämna ett till namn. Adam "Atom" Willard ! Trummisen för The Offsprings/Angels & Airwaves. Han är riktigt bra och det tror jag ni håller med mig om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts