ZcruweN Skrivet 31 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 Ja nu när skolavslutningen närmar sig så skulle jag få en gitarr om jag hade G i alla ämnen. Som det ser ut just nu så verkar det som om det kommer bli en gitarr till mig så nu innan så tänkte jag om ni gitarr spelande har nått bra tips på hur man lättast lär sig ackord, lättast skiftar mellan ackord, nån lätt låt att lära sig spela. När jag börjat känna mig säker på gitarr (ackustisk) kommer det sedan bli en El gitarr för mig och då skulle jag hemskt gärna villja lära mig spela Lordi - Blood Red Sandman. så tipsa på tack Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 1 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2006 Det bästa tipsen: Lektioner Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 1 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2006 Lär dig ackorden först...basicackorden då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 1 juni, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2006 Det bästa tipsen: Lektioner Orkar inte gå på lektioner, kan i stort sett det mesta ändå så. Bara det att jag måste lära in mig basicackorden som sagt och lära mig skifta fort mellan ackorden Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 1 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2006 Orkar inte gå på lektioner, kan i stort sett det mesta ändå så. Bara det att jag måste lära in mig basicackorden som sagt och lära mig skifta fort mellan ackorden Hur vet du att du kan "det mesta"? Hur vet du att du gör rätt? Kan du noter? Man lär sig mycket av lektioner om man har en bra lärare.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 1 juni, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2006 Hur vet du att du kan "det mesta"? Hur vet du att du gör rätt? Kan du noter? Man lär sig mycket av lektioner om man har en bra lärare.. Ehum *hostar* Musik lärare is the shit. Min musik lärare har spelat gitarr i 35 år. Och han tyckte det lät bra när jag spelade. Och han sa att jag gjorde rätt när jag spelade. Och ja jag kan läsa noter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Valle-Ball Skrivet 1 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2006 Ehum *hostar* Musik lärare is the shit. Min musik lärare har spelat gitarr i 35 år. Och han tyckte det lät bra när jag spelade. Och han sa att jag gjorde rätt när jag spelade. Och ja jag kan läsa noter. Han kanske sa så för han tyckte du var usel och ville trösta dig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 1 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2006 Gå INTE på lektioner, slöseri med pengar. Lär dig tabs och träna och träna och träna. Sen får du träna upp ditt gehör (något som jag måste göra också). Sen finns det massa sidor där du kan kolla in olika tekniker som Tapping osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
virre cool Skrivet 1 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2006 Köp en visbok med basicackorden, du lär dig hålla takt, snabbare ackordbyten och sånt. sen när du lärt dig allt sånt så lär dig Tabs å öva på skalor och sånt roligt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 2 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2006 Lånar tråden lite. Någon som har ett tips på en bra (och fin, gärna Les Paul-liknande) nybörjargitarr? Det är snart dags för meine geburtstag och jag är i princip garanterad en geuwra. Shoot, people. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 2 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2006 Lånar tråden lite. Någon som har ett tips på en bra (och fin, gärna Les Paul-liknande) nybörjargitarr? Det är snart dags för meine geburtstag och jag är i princip garanterad en geuwra. Shoot, people. Epiphone har en del. *gömmer mig för Topp3* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 2 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2006 Lånar tråden lite. Någon som har ett tips på en bra (och fin, gärna Les Paul-liknande) nybörjargitarr? Det är snart dags för meine geburtstag och jag är i princip garanterad en geuwra. Shoot, people. Ibanez gjorde riktigt fina kopior, fast dom slutade tillverkas '75. Det finns annars LTD eller Agile, om du orkar importera. De enda Epiphone-Les Paularna som är värda pengarna är Elitist-serien, och det är då fan inte nybörjargitarrer. >< Om du inte har en akustisk redan rekommenderar jag det starkast. Att gå från akustisk till el är hur lätt som helst, men att spela akustisk efter ett liv av elgitarr är lite som Dave Mustaine uttryckte det: "It's like having sex with your clothes on. You know HOW to do it, it's just a hell of a lot harder." Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 2 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2006 Ibanez gjorde riktigt fina kopior, fast dom slutade tillverkas '75. Det finns annars LTD eller Agile, om du orkar importera. De enda Epiphone-Les Paularna som är värda pengarna är Elitist-serien, och det är då fan inte nybörjargitarrer. >< Om du inte har en akustisk redan rekommenderar jag det starkast. Att gå från akustisk till el är hur lätt som helst, men att spela akustisk efter ett liv av elgitarr är lite som Dave Mustaine uttryckte det: "It's like having sex with your clothes on. You know HOW to do it, it's just a hell of a lot harder." LTD finns väl lite överallt? Har sett dom både på musikbörsen, jam om jag inte minns fel och även på vendolin och annat begagnatgrejs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 2 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2006 LTD finns väl lite överallt? Har sett dom både på musikbörsen, jam om jag inte minns fel och även på vendolin och annat begagnatgrejs. Mjo. Eller det finns inga på Musikbörsen i hufvudstaden vad jag sett, men det brukar vanligtvis krylla av dom. På blocket brukar det också finnas fina kap. Och eh... om du syftade på hela import-grejen gällde det Agile, inte LTD också. ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 2 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2006 Mjo. Eller det finns inga på Musikbörsen i hufvudstaden vad jag sett, men det brukar vanligtvis krylla av dom. På blocket brukar det också finnas fina kap. Och eh... om du syftade på hela import-grejen gällde det Agile, inte LTD också. ^^ Okej. Har hört att Agile ska vara bra. Finns en hel del på gmf som brukar hämta hem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts