Jump to content

Skolavslutning

ZcruweN
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 148
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

På skolavslutningen (imorrn) ska jag ha på mig ett par mörka jeans, en T-shirt och en vit munkjacka. Har inte haft tid och pengar att köpa en kavaj eller så.

På kvällen blir det fest med folk från både när o fjärran, verkar komma en himla massa. Har en Vodka Explorer och den ska nog fan gå åt! :D:P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På skolavslutningen (idag) hade jag på mig en grön Death Cab For Cutie-t-shirt, svarta halv-baggy chinos, mocka-skor, och en väska där det står diskret The Clash. Och där gick jag, ned för de ensamma pojkarnas korridor...

Nämen, allvarligt. Jag kände mig väldigt ensam-pojke-kolla-på-mig-jag-är-skitsöt. Jag levde mig in i det och putade med läpparna och gick lite hophasat halvfeminint. Förstår ni?

Nåväl, det var egentligen inte så mycket till avslutning. Vi har ingen avslutning. Vi satt bara på en gräsplätt hela klassen och fikade lite och spelade kubb, jubb, jupp, japp, det gjorde vi.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På skolavslutningen (idag) hade jag på mig en grön Death Cab For Cutie-t-shirt, svarta halv-baggy chinos, mocka-skor, och en väska där det står diskret The Clash. Och där gick jag, ned för de ensamma pojkarnas korridor...

Nämen, allvarligt. Jag kände mig väldigt ensam-pojke-kolla-på-mig-jag-är-skitsöt. Jag levde mig in i det och putade med läpparna och gick lite hophasat halvfeminint. Förstår ni?

Nåväl, det var egentligen inte så mycket till avslutning. Vi har ingen avslutning. Vi satt bara på en gräsplätt hela klassen och fikade lite och spelade kubb, jubb, jupp, japp, det gjorde vi.

Den lilla rebellen :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På morgondagens avslutning kommer jag att vanka fram med ett par fina blåa jeans, mina vanliga halv-slitna pjucks, en fin svart t-shirt och över den kavajen från kostymen man hade när man slutade nian. Hade på mig den idag på syrrans student i Västervik, den passar fortfarande rätt bra, lite kort i ärmarna dock. Sen på kvällen blir det fest hemma för syrran och hennes nämnda student. Så jag lär vara här tills en bit fram mot kvällen och sedan hade vi tänkt fara ner till stan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan snaggade mig i helgen, blev bra till en början men tog ännu kortare och då blev det inte så bra längre, så måste ha negerkeps i skolan imorn. Det kommer dock bli lite problem då det inte passar in så bra till skjorta och andra finkläder, men slutar bara ettan så kanske får köra någon snygg t-shirt.. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skolavslutning på onsdag. Ska spela bas till två låtar. Fortunate Son (kom jag med förlsag som vi skulle spela med bandet liksom.. Själva. Det blev att den spelades på avslutningen istället för Summertime Blues) och Wonderwall.. Ska ha gröna shorts och Slayer-tröja. Sedan på kvällen ska vi någonstans och äta och ha oss... Ska väl ha ett par nyinköpta jeans och någon tröja...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Öh? Samma skola, samma klass i nio år? Det låter helt sjukt. Har ni inte olika skolor för lågstadie, mellanstadie och högstadie?

Jag har haft allt i samma byggnad, alla stadier är i en stor byggnad, vilket helvete.

Fast det är åtskilda så lågstadiet har längst bort, mellan i mitten och hög på andra sidan av byggnaden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har precis kommit hem från skolavslutningen. Klassen samlades 9:30 i ett klassrum och lärarna snackade lite, en började gråta för att hon skulle sakna oss så mycket (jo, visst).

Sen gick vi till kyrkan som ligger på andra sidan gatan, som tur var snackade ingen präst, för då skulle jag blivit dampig. "ÅH GUD VÄLSIGNE EDER ALLA"-dravel tål jag inte. Hade förövrigt på mig en nyinköpt vit t-shirt med diverse mönster och ett par jeans.

Blir upphämtad av fader klockan halv tre, sen så brummar vi iväg till min styvsyster studentlunch. Där ska jag ha samma kläder på mig plus en kavaj.

Efter det ska jag på förfest i 18-19-tiden, sen får vi se var kvällen för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skolavslutning på onsdag. Ska spela bas till två låtar. Fortunate Son (kom jag med förlsag som vi skulle spela med bandet liksom.. Själva. Det blev att den spelades på avslutningen istället för Summertime Blues) och Wonderwall.. Ska ha gröna shorts och Slayer-tröja. Sedan på kvällen ska vi någonstans och äta och ha oss... Ska väl ha ett par nyinköpta jeans och någon tröja...

Kul att vi lirade Wonderwall på våran vårshow, och Fortunate Son på våran skolbal igår. Sammanträffande.

Min avslutning var underbar. Igår hade vi niornas fest, jävligt roligt.

Idag samlades vi i klassrummet för att sedan gå till kykran och sjunga psalmer och lyssna på prästen (Första året jag har sjungit med i "Den Blomstertid Nu Kommer" med glädje i rösten). Sen gick vi till klassrummet, fick våra betyg och sedan till matsalen.

I matsalens skulle stipendier delas ut, men först skulle vi äta. Maten dröjde dock för det visade sig att kvälllen innan hade några terroriserat en kyrka som var brevid huset där skolbalen var, dom hade bland annat satt ett kors upp-och-ner i en grav och ställt en sjuarmad ljusstake på en gravsten så att stearin hade runnit ner. Dom fick erkänna inför alla och sen fortsatte det.

Efter att stipendierna delades ut så ställde sig hela personalen på ett led och vi fick krama allihop. jävligt kul faktiskt.

Sen så slutade allt, vi väntade på bussen och kramade alla tjejer jag såg och det var jätteskön stämmning. Nu känns allt tomt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor