Jump to content

Filmkväll med kompisar

rabarben
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 73
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Inled kvällen med nån allvarlig film, krig, tex. Windtalkers eller Saving private Ryan fortsätt sen med thriller eller liknande, Fredsmäklaren eller The Hurricane. Sen en rolig komedi, Hot shots-filmerna är som gjorda för sånt. Avsluta sen kvällen med en lång, smått konstig och seg film. De området är jag bäst på: Vanishing point eller Apocklypse now (Redux). :ermm:

Redigerad av Valle-Ball
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kopierar in vad jag skrev i herr Dudis tråd.

Ah, okka, Spririted Away är en riktigt fint passande film. Men frågan är om den går så bra som sista film. Ingen skulle begripa sig på något.

Nej, och därmed se om den. Och få en episk känsla av den. That's lovely!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan rekommendera Half Baked, en hysteriskt rolig komedi om några knarkande kompisar som ska rädda en polare som hamnat i fängelse. Om man gillar knark-humor kommer man garva som satan åt den. Skitrolig och inte alltför lång.

Den känner jag inte till. Den blir det till att skaffa snarast, tack för tipset, knark- komedier är alltid kul.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En film av John Woo med slow-motion, vapen i mängder, överdriva stunt och mer slow-motion är alltid skojig. Om ni inte stör er på att de talar kinesiska så skaffa Hard Boiled med Chow Yun-Fat. Vill ni istället att dom ska tala engelska så ska ni fixa Hard Target med Jean-Claude Van Damme. Dock är dessa filmer aningen gamla och kanske svåra att få tag på, så ett annat tips i liknande anda är då The Transporter 1 och 2. Helgrymma de också.

Vill ni skratta byxorna av er så är Monthy Python and the quest for the Holy Grail ett måste. En av världens roligaste filmer, om inte den roligaste. Kingpin är också skoj, ett gammalt bowlingproffs ska träna en Amish så han kan vinna en hel del pengar.

Annars kan jag tipsa om föregående års bästa film; Sin City. Fantastiskt foto, fantastiskt bra uppdelad story och helgrymma karaktärer gör denna filmen till en av favoriterna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Annars kan jag tipsa om föregående års bästa film; Sin City. Fantastiskt foto, fantastiskt bra uppdelad story och helgrymma karaktärer gör denna filmen till en av favoriterna.

Dock skitbajsigt löjlig, men, ehm.

Visst, den är väl fin och så. Läcker. Och lagomt sexistisk.

Redigerad av okka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor