rabarben Skrivet 31 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 Hejsan! Jag fyller år på måndag och har bestämt och mina kompisar ska ha en filmdag oss mig där vi ska se typ 4-5 filmer. Så jag skulle behöva lite filmtips för 14åringar. Det skulle vara kul med lite blandning av filmtyper. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 31 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 Den officiella tråden Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 31 maj, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 Men må mitt tangetbord brinna i helvetets eldar! Kan någon ändra till filmkväll med kompisar! --- Snubben: Doh... men den är så gammal jue! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 31 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 Inled med Fucking Åmål och ha lite generationssjälvdistans. Sen kan ni se någon bra action från sjuttiotalet eller nåt, kanske The Getaway. Den är riktigt läcker. Steve McQueen är så cool. Och så kan ni se en komedi; om ni är för "smarta" för "dåliga" komedier om sex och college (American Pie) så kan ni se någon halvsmart komedi (Rushmore skulle sitta fint...): är ni kvinnliga män så kan ni annars se När Harry Mötte Sally som är den bästa kärlekskomedin som har gjorts sen 50-talet (Shop Around The Corner = mumma). Sen kan ni se en bra film, som ni kommer somna till, och som kommer sätta ett intryck, utan att kräva eran uppmärksamhet, typ Spirited Away. Hrm. Det låter väl okej? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 31 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 (redigerad) Jag kopierar in vad jag skrev i herr Dudis tråd. Om jag ska göra en mysig blandning, i ordning man ska se filmer: Life of Brian Jurtjyrkogården The Ring ---Insert random movie--- Den siste spelar inte så stor roll, vid det laget är man oftast rätt död... Ah, okka, Spririted Away är en riktigt fint passande film. Men frågan är om den går så bra som sista film. Ingen skulle begripa sig på något. Redigerad 31 maj, 2006 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 31 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 Komedi: Kingpin eller Länge Leve Bernie (Weekend at Bernies) Thriller: One Hour Photo Krig: Saving Private Ryan eller Apocalypse Now Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 31 maj, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 (redigerad) Tror ni att The Godfather är för seg film för en filmkväll? Min favoritfilm och jag skulle gärna vilja visa den... A.A downstairs. Du är soet! Redigerad 31 maj, 2006 av rabarben Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 31 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 Tror ni att The Godfather är för seg film för en filmkväll? Min favoritfilm och jag skulle gärna vilja visa den... Alldeles för seg och djup. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nord Skrivet 31 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 (redigerad) Kan någon ändra till filmkväll med kompisar! Sådär ? EDIT: DOH! Hatar när tecken försvinner. Vänta. EDIT: Sådär. Redigerad 31 maj, 2006 av A.A Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fido vercetti Skrivet 31 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 Sen kan ni se någon bra action från sjuttiotalet eller nåt. Då föreslår jag The Warriors Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 31 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 Kolla på Starsky & Hutch! Mest för att Snoop Dogg är så jävla pimp i den filmen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 31 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 Scarface 8 mile Saving Private Ryan Kopps Welcome To The Jungle Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gizmo91 Skrivet 31 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 Monthy Python (Stavning?) : The Holy Grail. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 31 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 Monthy Python (Stavning?) : The Holy Grail. Den såg jag igår .... men den är rolig ^^ Starship troopers har jag alltid gillat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 31 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 8 Mile Snatch Hipp-hipp hora Kentucky Fried movie Dom såg vi på när min klass hade filmkväll sist... Fast många ville se Lock Stock and Two Smokin' Barells istället för Snatch. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 31 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 Alla StarWars? Sagan om ringen trilogin? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 31 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 Monthy Python (Stavning?) : The Holy Grail. Haha, den äger! det är väl Monty Python. Den Siste Samuraien. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 31 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 Fan, jag fattar inte hur man kan titta på flera filmer samma kväll. När jag tittar på film efter tolv slumrar jag alltid och sen så fattar jag inget av handlingen. Jag blir deprimerad av tanken på hur många bra filmer jag har slösat bort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 31 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 The Descent? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 31 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 8 Mile Snatch Hipp-hipp hora Kentucky Fried movie Dom såg vi på när min klass hade filmkväll sist... Fast många ville se Lock Stock and Two Smokin' Barells istället för Snatch. Det skulle ni ha gjort istället. Den är en perfekt film för en filmkväll. Patrik, The Descent är skitdålig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts