Azore Skrivet 31 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 När jag försöker skicka ett mail från Gmail med en bifogad fil så får jag upp detta meddelande. http://img341.imageshack.us/img341/6210/gmail7xv.jpg Vad är det för fel på min internet-anslutning? Jag kan surfa och göra allt jag brukar, men inte skicka detta mail. Kan det vara att filen är för stor? Finns det begränsning på Gmail? Handlar om ca 300 mb. Skall skickas till ett annat Gmail-konto så filen är nog inte för stor för att kunna lagras i den andra mail-boxen. Tack så länge. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 31 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 Datorhjälpstråden this way: | | | \/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 31 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 När jag försöker skicka ett mail från Gmail med en bifogad fil så får jag upp detta meddelande. http://img341.imageshack.us/img341/6210/gmail7xv.jpg Vad är det för fel på min internet-anslutning? Jag kan surfa och göra allt jag brukar, men inte skicka detta mail. Kan det vara att filen är för stor? Finns det begränsning på Gmail? Handlar om ca 300 mb. Skall skickas till ett annat Gmail-konto så filen är nog inte för stor för att kunna lagras i den andra mail-boxen. Tack så länge. 300mb är för stort, tror man kan skicka 20mb max. Det står nånstans. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 31 maj, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 Mikolan: Jag behöver ingen hjälp med min dator. Panimala: Okej, det jag misstänkte. Finns det någon annan mail-tjänst som klarar att skicka min fil? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
PlusFourtyFour Skrivet 31 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 Yousendit.com eller vad de nu hette.. sök på google. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 31 maj, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 YouSendIt kunde bifoga filer på upp till 100 mb. Men det kvittar egentligen nu tror jag då jag just läste på Gmail att filen i alla fall inte kommer kunna sändas då endast filer upp till 10 mb kan tas imot. Finns det något annat än YouSendIt och Gmail som kan skicka Och ta imot filen jag önskar skicka? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 31 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 Sendspace. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 31 maj, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 Bah, Sendspace hade maxgräns på 300 mb vilket var rätt eftersom jag sa 300 mb, men nu kikade jag lite noggrannare och ser att filen är på mellan 350-360 mb. Men tack för hjälpen till dom som försökt hjälpa till! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 31 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 Splitta upp filen i mindre rar filer då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 31 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 Bah, Sendspace hade maxgräns på 300 mb vilket var rätt eftersom jag sa 300 mb, men nu kikade jag lite noggrannare och ser att filen är på mellan 350-360 mb. Men tack för hjälpen till dom som försökt hjälpa till! Ajdå. Den var på 1200 förut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
PlusFourtyFour Skrivet 31 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 YouSendIt kunde bifoga filer på upp till 100 mb. Men det kvittar egentligen nu tror jag då jag just läste på Gmail att filen i alla fall inte kommer kunna sändas då endast filer upp till 10 mb kan tas imot. Finns det något annat än YouSendIt och Gmail som kan skicka Och ta imot filen jag önskar skicka? Kan du inte bara ladda upp de på typ någon upplandningssida och skicka länken via email? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kalle.b Skrivet 31 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 (redigerad) http:// Redigerad 17 november, 2014 av kalle.b Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 31 maj, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 Splitta upp filen i mindre rar filer då? Är till en tjej som jag tror inte kommer kunna klura ut det mycket komplicerade med att packa upp de sen. Kan du inte bara ladda upp de på typ någon upplandningssida och skicka länken via email? Jo, får göra så istället. Tack för hjälpen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts