Jump to content

Får felmeddelande vid utskick av mail från Gmail

Azore
 Share

Recommended Posts

När jag försöker skicka ett mail från Gmail med en bifogad fil så får jag upp detta meddelande.

Vad är det för fel på min internet-anslutning? Jag kan surfa och göra allt jag brukar, men inte skicka detta mail. Kan det vara att filen är för stor? Finns det begränsning på Gmail? Handlar om ca 300 mb. Skall skickas till ett annat Gmail-konto så filen är nog inte för stor för att kunna lagras i den andra mail-boxen.

Tack så länge.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag försöker skicka ett mail från Gmail med en bifogad fil så får jag upp detta meddelande.

Vad är det för fel på min internet-anslutning? Jag kan surfa och göra allt jag brukar, men inte skicka detta mail. Kan det vara att filen är för stor? Finns det begränsning på Gmail? Handlar om ca 300 mb. Skall skickas till ett annat Gmail-konto så filen är nog inte för stor för att kunna lagras i den andra mail-boxen.

Tack så länge.

300mb är för stort, tror man kan skicka 20mb max. Det står nånstans.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

YouSendIt kunde bifoga filer på upp till 100 mb. Men det kvittar egentligen nu tror jag då jag just läste på Gmail att filen i alla fall inte kommer kunna sändas då endast filer upp till 10 mb kan tas imot.

Finns det något annat än YouSendIt och Gmail som kan skicka Och ta imot filen jag önskar skicka?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bah, Sendspace hade maxgräns på 300 mb vilket var rätt eftersom jag sa 300 mb, men nu kikade jag lite noggrannare och ser att filen är på mellan 350-360 mb.

Men tack för hjälpen till dom som försökt hjälpa till!

Ajdå. Den var på 1200 förut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

YouSendIt kunde bifoga filer på upp till 100 mb. Men det kvittar egentligen nu tror jag då jag just läste på Gmail att filen i alla fall inte kommer kunna sändas då endast filer upp till 10 mb kan tas imot.

Finns det något annat än YouSendIt och Gmail som kan skicka Och ta imot filen jag önskar skicka?

Kan du inte bara ladda upp de på typ någon upplandningssida och skicka länken via email? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Splitta upp filen i mindre rar filer då?

Är till en tjej som jag tror inte kommer kunna klura ut det mycket komplicerade med att packa upp de sen.

Kan du inte bara ladda upp de på typ någon upplandningssida och skicka länken via email? :ermm:

Jo, får göra så istället.

Tack för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor