Donkeey Skrivet 9 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2006 X-plane Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
thotim Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Yeeey, tankar det nu!, går i 750 kb/s! Kika in Exclusive Preview Video här! Man blir väldigt sugen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 6kb/s, tror nog jag väntar till FZ får upp demot på deras server eller nåt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
bär Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 (redigerad) Yeeey, tankar det nu!, går i 750 kb/s! Kika in Exclusive Preview Video här! Man blir väldigt sugen. kul, jag tankar i 2kb/s finns på FZ nu. Någon som vet hur man startar planet och börjar rulla iväg? :/ Redigerad 10 augusti, 2006 av bär Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Hmm, jag fick flera flimmriga texturer, och jag hittade aldrig 2D-panelen som jag älskar. Och krävande var det, jag flyger på med Flight Simulator 2004 tills fulla släpps och jag fått ny dator. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
thotim Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Hmm, jag fick flera flimmriga texturer, och jag hittade aldrig 2D-panelen som jag älskar. Och krävande var det, jag flyger på med Flight Simulator 2004 tills fulla släpps och jag fått ny dator. Får också svarta flimmriga texturer... , men utöver det är det mycket skoj. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 (redigerad) Usch, grafiken var att buggad för mig med. Texturerna flimmrade inte men det såg inte normalt ut iallafall. Redigerad 10 augusti, 2006 av Mr.Dumbom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 12 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2006 Idag släpptes Flight Simulator X i Sverige. Ska dra och köpa det imoron. Någon mer som ska satsa på det? Här är en recention. Lite bilder från sverige också(väldigt snyggt) Och till dom som tror att man utbildar med FS så kan jag säga att så är inte fallet. Boeing använder tex X-Plane, lika så NASA. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 12 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2006 Flight Simulator X är riktigt roligt, det ligger på 8GB (liksom wtf?) men det är ju trots allt en helt planet med detaljerade hus, modeller och texturer. Det kräver minssan sin dator. Laddningstiderna är rätt långa. Men flygkänslan är riktigt mysig! Tog lite bilder nyss, som jag visade i screenshotstråden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 12 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2006 Flight Simulator X är riktigt roligt, det ligger på 8GB (liksom wtf?) men det är ju trots allt en helt planet med detaljerade hus, modeller och texturer. Det kräver minssan sin dator. Laddningstiderna är rätt långa. Men flygkänslan är riktigt mysig! Tog lite bilder nyss, som jag visade i screenshotstråden. Man kan också dra ner på fordon och sånt så blir det hela lite snabbare. Demon fungerar bra på min dator, dock inte högsta intsällningarna och sådant. Man behöver alltså ingen jättedator för att kunna flyga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 13 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2006 Idag släpptes Flight Simulator X i Sverige. Ska dra och köpa det imoron. Någon mer som ska satsa på det? Här är en recention. Lite bilder från sverige också(väldigt snyggt) Och till dom som tror att man utbildar med FS så kan jag säga att så är inte fallet. Boeing använder tex X-Plane, lika så NASA. Herrejävlar, tappade bokstavligt talat hakan när jag såg hur detaljerat det är när man såg globen, kaknästornet och allt Trodde inte att det skulle bli så snyggt. Längtar tills man får sätta sig framför fsx Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MAFIA_KING Skrivet 13 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2006 Herrejävlar, tappade bokstavligt talat hakan när jag såg hur detaljerat det är när man såg globen, kaknästornet och allt Trodde inte att det skulle bli så snyggt. Längtar tills man får sätta sig framför fsx Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 13 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2006 Nästan installerat klart nu Hoppas det inte laggar allt för mycket på lägsta inställningarna -.-' Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 14 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2006 (redigerad) Installerat och klart, redan igår men jag var så upptagen så jag kunde inte säga det då. Trots att jag har en halvbra dator så gick det utmärkt. Hade inte på högsta inställningarna men det såg fint ut ändå. Redigerad 4 mars, 2007 av aikjonas12 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 4 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2007 (redigerad) Istället för att spamma ner screeshot-tråden med flygsimulatorrelaterat så kan vi ju forstätta här. Här kommern lite bilder fråm moi, hade dock missat att klicka i Anti-Aliasting: Precis lättat från Arlanda Airport, meningen är nu att jag ska ta mig till Hamburg. http://img405.imageshack.us/img405/7130/essatakeoffqg0.th.jpg Nämen ser man på, riktig Rolls Royce motor: Vi lämnar fastlandet. Continental var det ja.. Glömde att ta screenchots för en stund och nu är jag på väg ner för landning. http://img108.imageshack.us/img108/5660/paborgarlandningyn7.th.jpg Banan ser ju onekligen kort ut från det här perspektivet http://img440.imageshack.us/img440/5340/snetthv9.th.jpg 30.. 20.. 10.. minimums... http://img340.imageshack.us/img340/3052/finalmj4.th.jpg Sättning, något hård dock. http://img406.imageshack.us/img406/6516/touchzd8.th.jpg Wiiiooouuuuuuooo *skrammel* En lättnad stämning sprider sig i planet, vi är nere helskinnade. Det dom inte är medvetna om är att största flygkatastrofen skedde på taxibanan. http://img19.imageshack.us/img19/367/200734158431copyji9.th.jpg Trötta passagerare kliver av. Redigerad 4 mars, 2007 av aikjonas12 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 4 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2007 Jag har alltid varit sugen på att spela flygsimualtorer, är det svårt att lära sig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 4 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2007 Jag har alltid varit sugen på att spela flygsimualtorer, är det svårt att lära sig?Det vill jag inte säga att det är. Har man Joystick eller liknande så går det utmärkt. Sen kan man reglera svårighetsgrad efter sin egen nivå. Sen om du kommer in på seriös onlineflygning så kan det krävas att man läser en del innan. Det går liksom inte att komma in och snacka i stil med; "hej kontrolltornet, jag vill flyga från Arlanda till Frankfurt tack!" utan snarare "Stockholm Control, Scandinavian 553, stand 17, Boeing 737, information H, request start-up and clearance to Frankfurt." Nu behöver det inte vara SÅ komplicerat men mer eller mindre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 4 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2007 Det vill jag inte säga att det är. Har man Joystick eller liknande så går det utmärkt. Sen kan man reglera svårighetsgrad efter sin egen nivå. Sen om du kommer in på seriös onlineflygning så kan det krävas att man läser en del innan. Det går liksom inte att komma in och snacka i stil med; "hej kontrolltornet, jag vill flyga från Arlanda till Frankfurt tack!" utan snarare "Stockholm Control, Scandinavian 553, stand 17, Boeing 737, information H, request start-up and clearance to Frankfurt." Nu behöver det inte vara SÅ komplicerat men mer eller mindre. Ok, nja jag har ingen joystick men tror du det går att koppla in och köra med ratt? Om inte, har du tips på någon skön joystick? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 4 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2007 Ok, nja jag har ingen joystick men tror du det går att koppla in och köra med ratt? Om inte, har du tips på någon skön joystick? Med ratt så finns det väl bara en axel? Det ska hälst vara Y- och X-axel för att kunna svänga samt stiga och sjunka. Gärna får spaken vara vridbar också, kan va till hjälp när du ska använda rodret, om du inte har pedaler. Själv har jag en Macally iStick, inte att rekomendera, obekväm, jobbigt att använda reglagen med mera. Här finner du lite bättre prylar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Solidsnake Skrivet 10 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2007 (redigerad) Kan man typ göra uppdrag?. Så man kan hämta upp folk o flyga de till vissa länder?. Och hur vet man vilcket land de ska till? YaY kan spela detta om jag ska spela på Rec så behöver jag bara ett nytt Grafik kort=). Ska fixa detta Redigerad 10 mars, 2007 av Solidsnake Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts