VickeX Skrivet 28 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2006 (redigerad) Tjenare. TÄnkte att vi kunde snacka radiostyrt nu. Börjar ju bli dags nu när sommaren kommer Själv har jag ingen bra radiostyrd manick men funderat på att köpa en.. Vad tror ni? Funderar på dessa: Nikko Dragon http://www.teknikmagasinet.se/prod/stor_bild/510130.jpg Grym buggy-bil som kan dra iväg i hela 26 km/h! Endast de riktigt våghalsiga har modet att ratta en sådan här kärra. Tack vare superfjädring och en flexibel stötfångare kan du köra race på gräsmattor, asfalt etc utan att din bil kvaddas vid första krasch. Du har maximal kontroll över fordonet tack vare ett 2-kanals digitalt proportionellt styrsystem. Skala 1:12. Längd 45 cm. Drifttid upp till 20 min. Drivs med 7,2V NiMH laddbart batteri och 1 st 9V-batteri. Lev inkl batterier och laddare. Pris: 1299 kr Nikko F150 Flame http://www.teknikmagasinet.se/prod/stor_bild/510085.jpg Glödhet värsting! Eldflammorna må vara målade på karossen, men när du far fram med detta monsteråk är det inte långt till att gnistor flyr och gummi bränns. Damm yr garanterat! Utöver storleken och hastigheten finns andra fördelar som flerstegsgas och stötdämpare. Denna bil gör dig garanterat tuffare än de flesta i grannskapet. Skala 1:10. Kommer i 2 frekvenser. Topphastighet 16 km/h. Längd 48 cm. Drivs med 9,6V NiMH laddbart batteri (art: 510047) och 1 st 9V-batteri. Drifttid upp till 20 min. Lev inkl batteri och batteriladdare. Nyckelfunktioner - Toppfart 16 km/h - Laddbara batterier och laddare - Längd 48 cm Pris: 799 kr Yinrun R/C Bil http://www.teknikmagasinet.se/prod/stor_bild/510091.jpg En riktigt avancerad bil för sin prisklass! Flera tuffa finesser gör denna racer extra kul att ratta. T.ex. sänks farten automatiskt vid fullt rattutslag, så att du inte voltar när du kniper de där riktigt skarpa kurvorna! Längd 17,5 cm. Skala 1:24. Finns i två frekvenser. Drivs med 4 st R6-batterier samt 1 st 9V-batteri. Pris: 99 kr Billigt, någonting att testa? Annars: Snacka på! Redigerad 28 maj, 2006 av VickeX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 28 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2006 Sån här vill jag ha. http://www.skymasterjet.com/image9/PhillGripen.jpg Inte gubben, planet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 28 maj, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2006 Sån här vill jag ha. Imagah Inte gubben, planet. Fatta Jag me Några ideer om vilket jag ska köpa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 28 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2006 Till sommaren har jag funderingar på att bygga ihop ett R/c flygplan. få se vad för sort det blir sen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 28 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2006 Sån här vill jag ha. http://www.skymasterjet.com/image9/PhillGripen.jpg Inte gubben, planet. *aikjonas12* Åhh mitt nya plan, vad fin det är. Trallallallallaaa. Hmm, hur fan får man i gång det ? Ahh nu vet ja *startar planet*. Till oändligheten och vidare. Kaaaaaboooomm *planet går i 10000000000 bitar* *snyft* :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jesper Skrivet 28 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2006 Ska du köpa en rc bil så köp inte nått man hittar på br-leksaker som tex nikko, sattsa istället på något med bättre kvalitet tex en Kyosho bil. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
alexzander Skrivet 28 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2006 (redigerad) @VickeX: nikko bilar är för 5-7 åringar dom är riktigt kassa(har en Nikko F150 Black Bear)... köp en riktig RC bil istället kyosho eller annadre liknande "proffs bilar" kostar inte mer än 2000kr men värt det... nikko är skit bilar... Redigerad 28 maj, 2006 av alexzander Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 28 maj, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2006 Ska du köpa en rc bil så köp inte nått man hittar på br-leksaker som tex nikko, sattsa istället på något med bättre kvalitet tex en Kyosho bil. Nikko. Teknikmagasinet? Dom är väll rätt bra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jesper Skrivet 28 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2006 Nepp det är för mindre barn. Köp en metanoldriven bil annars måste amn hålla på och ladda batterier helatiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 28 maj, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2006 Tror inte någon i Övik säljer Kyoshobilar. Men. Och hur sköter man om en bil man måste tanka då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 28 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2006 Nepp det är för mindre barn. Köp en metanoldriven bil annars måste amn hålla på och ladda batterier helatiden. Jo, minns min gamla RC... Den använde sex AA-batterier, som varade i kanske 20 minuter! Vet ni var man kan hitta sånna där Jetflyg-RC? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 28 maj, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2006 Jo, minns min gamla RC... Den använde sex AA-batterier, som varade i kanske 20 minuter! Vet ni var man kan hitta sånna där Jetflyg-RC? Moj det är lite irriterande. Men jag har inte använt annat än det så. Om jag köper en. Hur kommer jag igång? Vist är Monstertruks bäst? Enligt mig iaf för då kan man köra överallt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 28 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2006 Till sommaren har jag funderingar på att bygga ihop ett R/c flygplan. få se vad för sort det blir sen .mm Och första gången du kör den så kraschar skiten och vips så har alla laxarna hoppat iväg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 28 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2006 .mm Och första gången du kör den så kraschar skiten och vips så har alla laxarna hoppat iväg Ja men vafan skitsamma, det är ju kul att bygga ju ffs Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 28 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2006 Ja men vafan skitsamma, det är ju kul att bygga ju ffs Mjo, det é ju det, men då ska man typ inte flyga med skiten efteråt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 28 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2006 Mjo, det é ju det, men då ska man typ inte flyga med skiten efteråt Jo det är ju det som är roligast, att se hur länge skiten stannar i luften. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 28 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2006 (redigerad) Jo det är ju det som är roligast, att se hur länge skiten stannar i luften. Man får vänta tills soppan är slut, och sen får nån springa fram med en kudde EDIT: Detta verkar bli våran tråd Zcruwen Redigerad 28 maj, 2006 av diarrehampus Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 28 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2006 Man får vänta tills soppan är slut, och sen får nån springa fram med en kudde EDIT: Detta verkar bli våran tråd Zcruwen Tänk om man skulle anställa en massa folk som står och håller upp kuddar *drömmer sig bort* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 28 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2006 Ingen som kör "mini-z", har varit sugen på en sån men nu när man har pengar så har man ju annat att köpa :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 28 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2006 Har en mini-z, haft en bensindrivet svävare och en trimmd monstertruck. Tycker dock att det där är otroligt tråkigt nu när man kan göra andra roliga saker. Man kan säga att jag har gått över till soft air gun. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts