Misterwhoopee Skrivet 26 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2006 Desmond Dekker, en av de största reggaepionjärerna och (enligt mig) bästa reggaemusikerna dog igår av en hjärtattak. Extra tråkigt eftersom han var en av mina absoluta favoritmusiker inom reggaen och jag hade tänkt se honom på Uppsala Reggae Festival senare i år, men det fick man altså inte För de som inte vet så var Desmond Dekker den man som hade den första internationella reggaehiten 1969 med "The Israelites". Han gjorde även andra klassiska låtar som "007 Shanty Town" och "It Miek". RIP Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 26 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2006 Beklagar sorgen. Ingen aning om vem han var. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 26 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2006 Desmond Dekker, en av de största reggaepionjärerna och (enligt mig) bästa reggaemusikerna dog igår av en hjärtattak. Extra tråkigt eftersom han var en av mina absoluta favoritmusiker inom reggaen och jag hade tänkt se honom på Uppsala Reggae Festival senare i år, men det fick man altså inte För de som inte vet så var Desmond Dekker den man som hade den första internationella reggaehiten 1969 med "The Israelites". Han gjorde även andra klassiska låtar som "007 Shanty Town" och "It Miek". RIP Vet inte vem han är... men om han har grundat reaggen så ska han få sova i den bästa jävla graven som finns. Skulle du kunna tipsa om lite bra låtar med honom? Jag gillar också reagge så jag kanske också tycker om honom då. R.I.P Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 26 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2006 (redigerad) Har aldrig hört talats om honom men alltid tråkigt när någon dör R.I.P Desmond Dekker :'( Redigerad 26 maj, 2006 av Spam Snuten Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 26 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2006 Ich bin r0ckzoR. Men det är fan taskigt att dö på det där sättet.. Så Rest In Peace Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 26 maj, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2006 Inte så många som känner till honom märker jag, men man måste nog vara lite musiknörd (som jag ) för att känna till namnet, han var stor på sin tid. Däremot tror jag många har hört låten "Israelits" fast inte vet vem som gjort den. rabarben: Beror ju på vad du gillar för sorts reggae, nu snackar vi ju oldstyle "rudeboyreggae", men en bra presentation av hans låtar är de jag nämnde i förra posten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 26 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2006 Inte så många som känner till honom märker jag, men man måste nog vara lite musiknörd (som jag ) för att känna till namnet, han var stor på sin tid. Däremot tror jag många har hört låten "Israelits" fast inte vet vem som gjort den. rabarben: Beror ju på vad du gillar för sorts reggae, nu snackar vi ju oldstyle "rudeboyreggae", men en bra presentation av hans låtar är de jag nämnde i förra posten. Mjo... Bob Marley reagge. Soldiers of jah army reagge. Typ det mesta av Bob Marley. Allt från sun is shining till Buffalo soldier. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
hubbert Skrivet 26 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2006 Åhhh nej :'( RIP Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 26 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2006 R.I.P Desmond Dekker Jag har hört några av hans låtar och jag diggar dom stort, minns dock inte riktigt vilka det var. Synd att dö på detta vis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Miike Skrivet 28 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2006 "Ooohooo the israelites!" Jag vet iaf vem han var. Har en bild på han när han har en grön-rosa kostym. Synd att han dog. R.I.P Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 28 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2006 Beklargar. =/ V.I.F Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 28 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2006 R.I.P vem han nu var. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 28 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2006 R.I.P Desmond Dekker och alla andra som dött. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 28 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2006 R.I.P :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.White Skrivet 28 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2006 Klart man vet vem desmond dekker var.. älskade hans ska låtar R.I.P :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts