Bubbli Skrivet 25 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2006 Ni har väl listat ut anledning (lätt jordskalv). Men här i Göteborg för någor år sedan skakade det till och det hördes en enorm smäll. Då var det en bil som exploderat några kilometer ifrån mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 25 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2006 Sverige ligger på en hel platta ... typ i mitten ... tror knappast det var en jordbävning. Det var nog SÄPO som gjorde något korrupt. Haha, jag skulle vilja se dem i Pakistan. Det märks att du inte läst Geografi A. Det kan bli jordbävningar överallt på hela planeten jorden. Dock blir det starkare vid skarvarna mellan plattor. Detta beror på att här byggs en stark spänning upp mellan två plattor som släpps lös i en enda smäll. Mitt på plattor beror det oftast på underjods sprickningar eller "vulkanutbrott" inuti berg eller nere i berggrunden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 25 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2006 Det märks att du inte läst Geografi A. Birthday 10 May 1992 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 25 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2006 Sverige ligger på en hel platta ... typ i mitten ... tror knappast det var en jordbävning. Det var nog SÄPO som gjorde något korrupt. Haha, jag skulle vilja se dem i Pakistan. Snälla du, håll tyst nästa gång du försöker säga något som du inte har någon som helst koll på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts