Jacker Skrivet 25 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2006 Gå in på Joops Cornet och skicka "breaking strain" till honom. Man kommer då skickas till en hemsida som visar en gen, om klickar de tydliga cirklarna som kommer upp visar sig till slut en röd cirkel. Klickar man på den skickas man till en sida där man kan läsa ett litet dokument... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 25 maj, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2006 (redigerad) Jo, jag såg det. Nånting om ett hemskt virus som Hanso råkat släppa ut i Afrika. Men det kvittar vad för medelande man skickar. Behöver inte vara "breaking strain". Sidan beter sig lite konstigt. Kanske är för jag är inloggad. Alla grejorna man har "löst" verkar få en massa konstiga sträck på deras sida. Undrar hur man kommer in på "Board of Directors" sidan. Kräver ett login och password. Redigerad 25 maj, 2006 av Crusader Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 25 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2006 Ganska kul att 'Careers' är sponsrad av Monster... Om ni tar Active Projects och Worldwide Wellness grejen så kan man trycka på World Map så kan man trycka på Cuba... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kling66 Skrivet 25 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2006 Ganska kul att 'Careers' är sponsrad av Monster... Om ni tar Active Projects och Worldwide Wellness grejen så kan man trycka på World Map så kan man trycka på Cuba... Och håller man muspekaren över det vita under de 2 gråa rutorna kommer det fram någon konstig text. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 26 maj, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2006 (redigerad) Hmm, Dr. Thomas Werner Mittelwerk är ingen doktor... intresant. Skriver man in "heir apparent" i hans ruta så får man veta det. Här är en bild på Cuba-rutan: http://blogs.abc.com/.shared/image.html?/p.../hansofound.jpg Gör man om siffrorna till nummer så blir det "I... MISSING... Z(Y)... A... A... ORGANS". Tyvärr kan jag inte översätta figurerna för de sitter inte på samma ställe på amerikanska tangentbord. q9als2002.gif Undrar vem det är. Orden "inmate asylum" verkar vara gömda i Hansocareers sidan. Det är ett Password till "Board of Directors" sidan. 2 av BoD (Lawrence Peck och Jacob Vanderfield) verkar ha fått flera års fängelsestraff men Peter Thompson fick dem friade efter bara några månader och nu är de BoD på Hanso. Inte lite korrupt företag. Föresten, verkar som att de visade en fake nyhetssändning i USA. Där sa en hitils osynlig Hugh Mcintyre (En av företagsbossarna) att Gary Troup och LOST försöker smutskasta Hanso Foundation och att Dharma var ett riktigt projekt som lades ner 1987. Men går man in på hans bio sida och skriver "the mouth piece" så får man se sanningen om honom: Han, som ska vara en hängiven familjeman, har en älskarinna som han slösar en massa på och han verkar använda droger. Det mesta verkar visst gå via "Persephone", kvinnan som är "spel ledaren" och leder motståndsrörelsen. Hon ger visst ledtrådar varje vecka på Persephone.thehansofoundation.org/ i form av hemliga siffer-medelanden som måste översättas på http://www.paulschou.com/tools/xlate/ med Base64 (Iallafall hitils). En sorts walkthrough finns på officiella http://www.insidetheexperience.com/ för de tidigare veckorna. (En LOST-vecka börjar varje Fredag med nya ledtrådar och puzzel) Så nu är vi ikapp de andra. Redigerad 26 maj, 2006 av Crusader Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 27 maj, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2006 Sublymonal.com/ har nu förändrats. Skriver man in "persephone" så får man lite nytt info. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 27 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2006 (redigerad) Det här hittade jag när jag tittade igenom källkoden på Subynomal. Look on the plane. Namaste. P Sen den här länken: http://statse.webtrendslive.com/dcsq5uboxe...pt&WT.js=No Bild på planet: http://img46.imageshack.us/img46/3053/plane3dd.jpg Sidan verkar handla om citron/limeläsk. Lyssnar man på ljuden och kollar på bilderna blir det uppenbart. Redigerad 27 maj, 2006 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 28 maj, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2006 Hmm, på planet så ska det stå lösenordet till den senaste Podcasten på DJdan sidan men jag får inte Podcasten att funka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 28 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2006 Är det bara jag som tycker SubLYMONal är äcklig och grotesk på något vis? Motbjudande... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
HOWHOW Skrivet 28 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2006 Är det bara jag som tycker SubLYMONal är äcklig och grotesk på något vis? Motbjudande... Tycker också det. http://www.youtube.com/watch?v=ZhUQsKQgc-M Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jojje Skrivet 28 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2006 För alla som inte har fått reda på det än, och är lite av en latmask så är password och namn till Board of Directors: Namn: shy Password: inmate asylum Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 28 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2006 Jag fattar inte varför det är massa sprite-reklam inblandad, känns inte lika seriöst då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
HOWHOW Skrivet 28 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2006 Vad är board of directors? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JohnnyH87 Skrivet 28 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2006 (redigerad) Skriver man listen på sublymynal sidan får man upp, ganska otippat, rapparen Talib Kweli. BTW kan inte skriva in password på board of directors sidan. Redigerad 28 maj, 2006 av JohnnyH87 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 28 maj, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2006 För alla som inte har fått reda på det än, och är lite av en latmask så är password och namn till Board of Directors: Namn: shy Password: inmate asylum Man behöver inte skriva nåt namn. Password är det enda som krävs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JohnnyH87 Skrivet 30 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2006 (redigerad) Hade en jättelång diskution om Lost med en kompis igår. Någon som hittat mer om Walt? Han verkar försvinna och dyka upp lite då och då. Tex syns han i bakgrunden i vissa nyckelscener, och lika ofta verkar det finans en stor sten i bakgrunden. Knappast en tillfällighet. Titta tex. på scenen med Ana-Lusias stockbindning, så ser du att Walt står i bakgrunden och tittar på. BTW skriver man Scan i sublymynal får man en länk till ett par sublymynal skor man kan köpa på E-Bay. Redigerad 30 maj, 2006 av JohnnyH87 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
flooparn Skrivet 31 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 På letyoyrcompassguideyou sidan kom jag vidare till nåt skumt! först ändrades sidan så alla kordinater som fanns runt kom fram, då klicka jag så ändrades sidan till det här(bilden) de är en liten del, den delen som kom upp, resten var ungefär som före, När jag tröck Y så kom jag vidare till http://www.letyourcompassguideyou.com/usr/ har inte kolalt vidare så mkt där men, kan vara intressant dsfdfsfds.bmp Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 31 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 Inget nytt, vi har också hittat den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 31 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 (redigerad) Jag fick fram "The Mouth Piece" från de binära siffrorna. Fast det kanske ni redan fått också? Ja jäklar, det hade ni. Redigerad 31 maj, 2006 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JohnnyH87 Skrivet 2 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2006 Tankar ner ett av avsnitten där man ser Walt i bakgrunden för att ta en bild. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts