L_Voll Skrivet 23 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2006 Hej, jag tänkte att det är säkert några som spelar Dreamfall här. Jag behöver lite hjälp. Jag har vaknat upp i en grotta, där finns det två troll som jag smög förbi. Sedan vred jag på en ratt så det stora vattenhjulet började snurra, hängde mig i det och åkte upp till en plattform. Därifrån klättrade jag upp på berget på en jättelång stege. Högst upp fanns det en grotta. Här ifrån kan jag inte komma vidare. Enligt olika walkthroughs ska det finnas tecken på väggen längst in i grottan, dessa ska man trycka på i en viss ordning för att en melodi ska spelas, och om man gör det rätt ska man komma vidare. Men jag hittar inga tecken att trycka på! Är det någon som vet vad man ska göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 23 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2006 Humhum... Det finns en "lampa" på en pinne på stranden i närheten av trollen. Ta den med dig så ser du tecken i grottan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 24 maj, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2006 Aww, men jag tryckte dit lampan på ratt-maskinen, den som man ska vrida på för att vattenhjulet ska börja snurra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 24 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2006 Du kan ta bort den från maskinen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 25 maj, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2006 (redigerad) Du kan ta bort den från maskinen. Jaaaaaaa, hurra, det funkade Jag kom vidare Redigerad 25 maj, 2006 av L_Voll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts