diarrehampus Skrivet 23 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2006 (redigerad) Tror ni att detta är nått att satsa på? Spö Rulle Eller Komplett spö Det är samma rulle på båda, men olika spön Fiskar i en insjö, oftast blir det trolling med små wobblers EDIT: Fiskar med microspö också Det är kul, fast inte så bra vid fiske av gädda och gös, då fiskarna blir lite för stora Redigerad 23 maj, 2006 av diarrehampus Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 23 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2006 Kör på spöet och rullen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 23 maj, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2006 Kör på spöet och rullen. Alltså dom som man köper lösa? Funderar på dom iaf Bättre spö på det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crille_ Skrivet 23 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2006 Det beror ju på. Men om du ska fiska med större drag och större fisk så köp spöet och rullen inte settet. För spöet i settet är ju 5-20 g , det andra är 0-30 g. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 23 maj, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2006 Behöver få tag i en stum lina också Nån som kan rekommendera något? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 23 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2006 http://www.willyssportfiske.se/ProductSect...t.aspx?id=12811 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 23 maj, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2006 Hittade på hemsidan Frågan är bara om jag ska ta 0.06mm eller 0.10mm 0.06 klarar 8,6kg och 0.10 klarar 11.nånting kg Tror på 0.06 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fireblade Skrivet 23 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2006 (redigerad) Köp rullen+spöt separat. Spöt med 0-30 gram verkar bäst om du ska fiska gös och gädda. 0.06 linan klarar du dig med. Redigerad 23 maj, 2006 av Fireblade Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 23 maj, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2006 Fan, mina föräldrar sätter käppar i hjulet igen Jag får aldrig köpa nånting, fast jag tjänar pengarna själv :'( Dom tycker att det kan räcka med 500kr att köpa för men det får man inget för jue :'( :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 23 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2006 Man behöver ju bara lite björntråd och en pinne för ett fiskespö?! 200 köpte jag mitt för tre år sen, Jag lovar att det håller med billigt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 24 maj, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2006 Man behöver ju bara lite björntråd och en pinne för ett fiskespö?! 200 köpte jag mitt för tre år sen, Jag lovar att det håller med billigt Man vill väl ha kvalitet också Köper man att spö för 500 kan man lika gärna använda ett biltema spö, ingen skillnad förutom att det för 500 håller längre Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Runar Skrivet 24 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2006 Man vill väl ha kvalitet också Köper man att spö för 500 kan man lika gärna använda ett biltema spö, ingen skillnad förutom att det för 500 håller längre Det är stor skillnad mellan sådanna spön, frammförallt när det gäller materialet men också brytpunkt. Nästan alla spön håller lika långt tid, det är mest en fråga om hur man behandlar och förvarar grejjorna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 24 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2006 Köp en Ambassadeur-rulle istället Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 24 maj, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2006 (redigerad) Dom ger sig inte, vafan gör 400-500 extra? EDIT: Hehe, jag kom på en lösning Har kollat på den lokala fiskeaffären. Ett "schysst" spö går på 400 och en rulle 350-400 Det blir cirka 800 och spöt jag vill ha går på 988, då är frakten inräknad Rullen på spöt jag ska köpa kostar 600 och spöt kostar 490 (750 egentligen) Sen är det 15% rabatt vid köp över 1000kr Ska kolla på en till fiskeaffär imorrn, men det lutar ändå åt beställning Redigerad 24 maj, 2006 av diarrehampus Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 26 maj, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2006 (redigerad) Sry för dubbelpost men nu har jag beställt rullen och spöet Ska bara betala in det nu efter frukost så skickar dom grejerna Redigerad 26 maj, 2006 av diarrehampus Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 26 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2006 Sry för dubbelpost men nu har jag beställt rullen och spöet Ska bara betala in det nu efter frukost så skickar dom grejerna Jaså? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts