KalleR Skrivet 20 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2006 Upplevt detta problemet i max payne 2 och Hitman 4. Spelet flyter på bra i några minuter, sen helt plötsligt fryser allt 20-30 sek, sen flyter det på bra ett tag igen, sen fyrser det, sen flyter det bla bla bla... Datorn är nyformaterad och det hjälpte inte, alla uppdateringar är de senaste. Nån som har förslag på lösning? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nerheden Skrivet 20 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2006 För vamt i burken? Kolla tempraturen på CPU? Rensa fläktar på damm osv? Så här är det också för mig, men när spelen fryser så laggar hela datorn totalt och måste stänga av den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 20 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2006 Ge spelen en filt så dom slutar frysa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
CurunirOfValinor Skrivet 20 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2006 Jag vet, testa att köpa dem så kanske det funkar bättre. För Hitman 4 har du då verkligen inte köpt i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 20 maj, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2006 Jag vet, testa att köpa dem så kanske det funkar bättre. För Hitman 4 har du då verkligen inte köpt i alla fall. Har inget med det att göra. ZcruweN: skoj skoj... Knarkuzz: det är möjligt, tänkte instalera Motherboard Monitor innan för att se men så fanns inte mitt moderkort med så jag orkade inte. datorn är näastan helt fri från damm. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Danne Skrivet 20 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2006 Datorn är för varm och antingen så är det GPU'n eller CPU'n. Det blev så för mig och då var det för att fläkten på GPU'n slutade snurra av någon anledning Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 20 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2006 Kan ju vara gammalt hederligt virus också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nerheden Skrivet 20 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2006 Tanka annars Everest. Så fort man startar programet så kommer det fram 2 små fina rutor med temp på cpu och moderkort tror jag. Ladda ner här Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 20 maj, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2006 Kan ju vara gammalt hederligt virus också. Datorn formaterades igår och mitt nod32 är up to date, känns ej så troligt. Knarkuzz: ska testa det, tack! här är en logg från när jag spelade, och tepen ser bra ut:logg_2006_05_20_17_06_12.htm Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 20 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2006 Iochförsig... Men det kan ju vara värt att ta det säkra före det osäkra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 20 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2006 Jag har samma problem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 20 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2006 Hehum. Mitt GTA:VC var likadant och det hade inte med att datorn var för varm eller liknande. Det var helt enkelt mitt virus program som gjorde så att hela spelet laggade till eller helt enkelt frös fast. Anledningen var att virus programmet uppdaterades och sög ur sig cpu:n som jag vet inte vad. Så du kan ju ta och kolla om det är nått program som suger CPU för dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 23 maj, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2006 Har testat att kopla ifrån internetanslutningen, och stängt precis alla onödvändiga program, funkar inte iallafall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 23 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2006 KalleR, vad har du för grafikkort? Nvidia eller ATI? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 23 maj, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2006 Nvidia 6800gt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 23 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2006 Testa http://www.microsoft.com/athome/security/u...us_revised.mspx Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 23 maj, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2006 Testa http://www.microsoft.com/athome/security/u...us_revised.mspx Har alla uppdateringar redan Testade demot, det funkade inte heller, så ni warezhatare som tror att det skulle vara en dålig release och tycker jag borde köpa spelet kan knipa nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ace Skrivet 23 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2006 Har haft samma problem, berodde på damm i fläktarna.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 23 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2006 Upplevt detta problemet i max payne 2 och Hitman 4. Spelet flyter på bra i några minuter, sen helt plötsligt fryser allt 20-30 sek, sen flyter det på bra ett tag igen, sen fyrser det, sen flyter det bla bla bla... Datorn är nyformaterad och det hjälpte inte, alla uppdateringar är de senaste. Nån som har förslag på lösning? Sätt en bordsfläkt vid din burk! Eller så kan du kolla om det är glappkontakt till grafikkortet. Mitt grafikkort är ett sådant som behöver dubbel strömförsörjning, och den ena kontakten sitter halvdant. Ibland kan allting bli skithackigt, och då jag stänger spelet står det "Grafikkortet får inte tillräckligt med ström. För att undvika skada på hårdvaran har prestandan tillfälligt sänkts". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 23 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2006 Köp en billig fläkt och se om det blir nån skillnad. 9mm fläktar går itne på mer än en femtiolapp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts