aikjonas12 Skrivet 21 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2006 (redigerad) Notera också att det inte är en schlagerfestival. Det är ju trots allt melodifestival. Edit: va Malta tvungna att få ett poäng? Så jävla kul om de inte hade fått ett enda Redigerad 21 maj, 2006 av aikjonas12 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 21 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2006 Får man fråga vad som är så himla roligt? Schlager nu förtiden kan vara vad som helst. Ett Metal-band vinner. Det visar väl att finns många olika sorters musik i schlagerfestivalen. Okej, vi säger så här då, B-band/artister som aldrig kan komma längre än till Viking Line-scenen. Sen så måste det ju vara pinsamt att ställa upp i en schlagerfestival med ett "metal-band". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 21 maj, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2006 Okej, vi säger så här då, B-band/artister som aldrig kan komma längre än till Viking Line-scenen. Sen så måste det ju vara pinsamt att ställa upp i en schlagerfestival med ett "metal-band". Varför då? Inte så många "Icke-rockare" som kände till Lordi innan. Nu vet hela Europa vilka dom är och har kanske börjat tycka om dom. Så vad är det negativa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 21 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2006 Men om man är intresserad av en musiksmak, i det här fallet metal, då börjar man väl lyssna på ett riktigt metalband, inte på något b-band. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 21 maj, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2006 Men om man är intresserad av en musiksmak, i det här fallet metal, då börjar man väl lyssna på ett riktigt metalband, inte på något b-band. Fråga någon som är en aktiv metal lyssnare om han tycker Lordi är ett B-band. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 21 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2006 Okej, vi säger så här då, B-band/artister som aldrig kan komma längre än till Viking Line-scenen. Sen så måste det ju vara pinsamt att ställa upp i en schlagerfestival med ett "metal-band".Som sagt, finns det något som tyder på att det skulle vara en schlagertävling? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 21 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2006 Som sagt, finns det något som tyder på att det skulle vara en schlagertävling? Schlagerfestival/melodifestival=same shit, ingen skillnad på de sunkiga låtarna iaf, förutom enda någonsin i år kanske. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 21 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2006 Schlagerfestival/melodifestival=same shit, ingen skillnad på de sunkiga låtarna iaf, förutom enda någonsin i år kanske. Men alla musikgenrer passar ju in. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
nexus Skrivet 21 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2006 (redigerad) Yes!!!!!!! LORDI VANNNNNNN!!!!!!!!!!!!!!!!! Redigerad 21 maj, 2006 av nexus Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fido vercetti Skrivet 21 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2006 Det är ju iof en MELODIfesitval. Alltså att alla låtar får vara med. Men man kan ju tycka att det är en schlagerfestival för att nästan bara schlagerlåtar har vunnit den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 21 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2006 Det var bra att Lordi vann! Dem var det bästa bandet på år och dar som har ställt upp! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 21 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2006 Varför förknippas ESC med schlager? - Jo, för att många låtar som har vunnit har varit en schlager låt. Men alla får vara med, bara dom håller folket kärt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 21 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2006 Varför förknippas ESC med schlager? - Jo, för att många låtar som har vunnit har varit en schlager låt. Men alla får vara med, bara dom håller folket kärt. Och för att det tidigare var schlagerfestival. Men, tiderna förendras. :'( ...som tur är Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 21 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2006 Vi vet --- Haha, Carola vägrade att komma till Lordis efterfest Inte särskilt konstigt. Det skulle jag också gjort. Vem skulle vilja gå på någons efterfest som går runt i maskeraddräkter när de är vuxna? T.o.m. på TV som visas världen över? Ingen skam antar jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 21 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2006 Varför då? Inte så många "Icke-rockare" som kände till Lordi innan. Nu vet hela Europa vilka dom är och har kanske börjat tycka om dom. Så vad är det negativa? Jag har känt till LORDi i 3 år nu. Älskar låten "Would You Love A Monsterman". Den är ju flera år gammal eftersom jag har hörde den första gången när jag var tio år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 22 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2006 Jag har känt till LORDi i 3 år nu. Älskar låten "Would You Love A Monsterman". Den är ju flera år gammal eftersom jag har hörde den första gången när jag var tio år. Har oxo lyssnat på lordi ett bra tag innan dem kom upp på eurovision, dock inte i 3 år som du, men diggar låten "Blood red sandman" med Lordi Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 22 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2006 Inte särskilt konstigt. Det skulle jag också gjort. Vem skulle vilja gå på någons efterfest som går runt i maskeraddräkter när de är vuxna? T.o.m. på TV som visas världen över? Ingen skam antar jag. Dräkterna hör till deras musik.. "Would you love a monsterman" "Monster Monster" "Devil is a loser" Dom är nog ett av dom ända kända banden som sysslar med sån musik, och det leder till att dom är ett av dom ända kända banden som har sånna dräkter. Och när man hör mr. Lordis röst så är nog ett av de första man tänker på Demoner. Skulle dom stå och spela i svarta läder/jeans/bla bla. kläder skulle det inte passa bra till musiken och sång rösten. Där var min syn på det hela, vet att någon kanske inte håller med (som alltid). Men det var iaf min syn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 22 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2006 (redigerad) Sant sant, dräkterna gör de unika. Har lyssnat på Lordi drygt ett år och blev glad av nyheten att de skulle delta i ESC, att de skulle vinna hoppades jag men trode aldrig hoppas hoppas att många gör som det brukas och försöker efterhärma vinnarna så kanske vi kan få se lite mer "MUSIK" i denna tävling bara måste trycka in ett citat som är så sant: För att göra metal musik krävs en grupp med bra musiker för att göra hiphop krävs bara en taskig uppväxt Redigerad 22 maj, 2006 av Qouad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 22 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2006 Man känner igen dom eftersom att dom sticker ut från mängden. Lika som Slipknot. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 22 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2006 Sant sant, dräkterna gör de unika. Har lyssnat på Lordi drygt ett år och blev glad av nyheten att de skulle delta i ESC, att de skulle vinna hoppades jag men trode aldrig hoppas hoppas att många gör som det brukas och försöker efterhärma vinnarna så kanske vi kan få se lite mer "MUSIK" i denna tävling bara måste trycka in ett citat som är så sant: Alla som tror på det där är ju bara så himla blåsta. Om ni tror det är så himla enkelt, varför tror ni det finns så få världskända rappare...? Gud, så korkade alla är som tror på det där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts