Mr Mister Skrivet 16 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2006 Idag spelade jag Vice City direkt efter att ha spelat San Andreas. Det första jag lade märke till var hur dålig styrningen och kontrollen var jämfört med SA. Sedan såg jag hur fantastiskt snyggt VC var. Grafiken är färggladare, skarpare och mer detaljerad än i San Andreas. Atmosfären är helt klart bättre i Vice City pga detta. Är det någon som håller med mig? Testa att spela SA först och byt sen till VC, så får ni se med egna ögon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 18 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2006 Idag spelade jag Vice City direkt efter att ha spelat San Andreas. Det första jag lade märke till var hur dålig styrningen och kontrollen var jämfört med SA. Sedan såg jag hur fantastiskt snyggt VC var. Grafiken är färggladare, skarpare och mer detaljerad än i San Andreas. Atmosfären är helt klart bättre i Vice City pga detta. Är det någon som håller med mig? Testa att spela SA först och byt sen till VC, så får ni se med egna ögon. Jag håller med lite. Vice citys väder om man ska säga så är klart mycket härligare än San andreas. Så lite bättre så väder känsla e det i Vc Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr Mister Skrivet 19 maj, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2006 Nja, jag tänkte inte just på vädret. Men det kanske bara på PS2 det är bättre grafik? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 19 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2006 Nja, jag tänkte inte just på vädret. Men det kanske bara på PS2 det är bättre grafik? Nehe okej =P Jo det kanske det är. Vet inte om jag tycker det är bättre på pc iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 22 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2006 Hmm, tycker inte "GTA: Vice City" ser bättre ut än "GTA: San Andreas", men jag har bara spelat PC-versionerna... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 22 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2006 Solkänslan i VC på morgonen när man går ut igenom sitt mansion och tar emot telefonsamtal i VC efter "Keep your friends close" är otrolig. Klart bättre solkänsla i VC. Spelade VC på PS2 för ett par månader sen, och spelade sista uppdraget i storyn för ett par dagar sen(orkade inte med det förut) och klarade det på första försöket... vilken känsla. Inte som första gången, men ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fido vercetti Skrivet 23 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2006 Vice city har snyggare palmer än SA Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eazy-e Skrivet 23 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2006 Vädret i VC är bättre för att man ska få känsla av miami på 80talet ..om man kollar på miami vice serien så är känslan som vice city .Sa vädret är anpassat efter california och nevada på 90talet Det är vad jag tror Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 23 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2006 GTA3 ser för tusan bättre ut än San Andreas, på PS2 då. Jävla flimmer State I SA. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 23 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2006 Sen är ju SA aningen större än GTA3 och har aningen fler funktioner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr Mister Skrivet 23 maj, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2006 GTA3 ser för tusan bättre ut än San Andreas, på PS2 då. Jävla flimmer State I SA. Ja, det känns som om upplösningen är sämre på SA. VC har mycket skarpare grafik och bättre draw distance. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fido vercetti Skrivet 23 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2006 Ja, det känns som om upplösningen är sämre på SA. VC har mycket skarpare grafik och bättre draw distance. Det beror nog på att SA är så stort Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 23 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2006 Vice city är så himla färgstarkt, vilket gör det skönare/mysigare än SA! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr Mister Skrivet 26 maj, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2006 Vice city är så himla färgstarkt, vilket gör det skönare/mysigare än SA! Det är sant, men även tekniska detaljer är bättre i VC. Ett exempel; Jämför texten som visar vilken radiostation ni lyssnar på. SA är otroligt blurrigt i jämförelse. Tråkigt, men om de var tvungna att dra ned på grafiken för att göra staden större, så är det OK. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 27 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2006 Det är sant, men även tekniska detaljer är bättre i VC. Ett exempel; Jämför texten som visar vilken radiostation ni lyssnar på. SA är otroligt blurrigt i jämförelse. Tråkigt, men om de var tvungna att dra ned på grafiken för att göra staden större, så är det OK. Jo det är ju sant, hela VC är ju skönare. Mindre karta men bättre detaljer. Jag äääääälskar solnedgången i VC. Jag vill ha en kamera i det spelet! Finns det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 28 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2006 Jo det är ju sant, hela VC är ju skönare. Mindre karta men bättre detaljer. Jag äääääälskar solnedgången i VC. Jag vill ha en kamera i det spelet! Finns det? Ja. Du måste dock modda fram den för att kunna andvända den utanför ett visst uppdrag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fido vercetti Skrivet 29 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2006 Ja. Du måste dock modda fram den för att kunna andvända den utanför ett visst uppdrag. Fast om man moddar fram den så kan man inte spara bilderna som i SA Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 30 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2006 Regnet är mycket finare I Vice City och solnedgången. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 31 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 De finns en precis likadan topic fast den heter "GTA3 snyggare än VC" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Florry Skrivet 5 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2006 Tycker faktiskt också att VC är snyggare än SA. Men GTA 3 är inte snyggare än VC Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts