R2D2 Skrivet 17 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2006 Basar är en sak, nu snackar vi om gitarrer. Säkerligen inget fel på Fender, men det är inget vacket att glo på. Beror på. Jag tycker att telecastern är skitfin. Till exempel denna >> http://www.fender.com/products/prod_images...16100700_xl.jpg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 17 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2006 Njae, Fenders gitarrer får man inte precis ögonorgasmer av. Det är väldigt få man får det av. Men de man får det av är liksom mumma. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 17 maj, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2006 (redigerad) Visst Frenzy, Fendergitarrerna är inte dom snyggaste men dom är grymma ändå Kunde spela början av seemann iaf Keine lust provade jag också på EDIT Om det ser ut såhär G||------------------|------------------|-------18---------16---------14---------13----| D||------------------|------------------|----14----14---14----14---14----14---14----14-| A||------------------|------------------|--0----------0----------0----------0----------| E||------------------|------------------|----------------------------------------------| Ska man spela på olika strängar vid olika tillfällen då? Nu ser jag, det går upp och ner, då var det inte så svårt Redigerad 17 maj, 2006 av diarrehampus Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 17 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2006 Visst Frenzy, Fendergitarrerna är inte dom snyggaste men dom är grymma ändå Kunde spela början av seemann iaf Keine lust provade jag också på EDIT Om det ser ut såhär G||------------------|------------------|-------18---------16---------14---------13----| D||------------------|------------------|----14----14---14----14---14----14---14----14-| A||------------------|------------------|--0----------0----------0----------0----------| E||------------------|------------------|----------------------------------------------| Ska man spela på olika strängar vid olika tillfällen då? Nu ser jag, det går upp och ner, då var det inte så svårt Ja det är olika strängar. På A strängen spelar du bara på en lös sträng sen på 14 bandet på D strängen och 18 bandet på G strängen, sen tillbaka ner. G strängen är strängen som är längst ner för dig när du spelar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 17 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2006 Visst Frenzy, Fendergitarrerna är inte dom snyggaste men dom är grymma ändå Kunde spela början av seemann iaf Keine lust provade jag också på EDIT Om det ser ut såhär G||------------------|------------------|-------18---------16---------14---------13----| D||------------------|------------------|----14----14---14----14---14----14---14----14-| A||------------------|------------------|--0----------0----------0----------0----------| E||------------------|------------------|----------------------------------------------| Ska man spela på olika strängar vid olika tillfällen då? Nu ser jag, det går upp och ner, då var det inte så svårt Keine lust är ju nästan bara öppna strängar ju. Den är dropstämd också, så om du spelar den rakt av så blir det fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 17 maj, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2006 Keine lust är ju nästan bara öppna strängar ju. Den är dropstämd också, så om du spelar den rakt av så blir det fel. Och vad betyder dropstämd? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 17 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2006 Och vad betyder dropstämd? Antagligen att den är lösstämd så det blir mer sluddrigt ljud.. Dock har jag ingen aning, men bara en ren chansning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 17 maj, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2006 Antagligen att den är lösstämd så det blir mer sluddrigt ljud.. Dock har jag ingen aning, men bara en ren chansning. Det var det jag trodde Det måste vara Keine Lust han menar. Seemann måste man ha så klart ljud som möjligt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 17 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2006 Antagligen att den är lösstämd så det blir mer sluddrigt ljud.. Dock har jag ingen aning, men bara en ren chansning. Fel tyvärr. Det är när man stämmer ner mörka e-strängen 2 steg (oftast från e till d, men i keine lust är hela gitarren redan nerstämd 2 steg så det blir från d till c). Det gör man för att då kan man få powerchords genom att bara lägga ett finger över dom 3 mörkaste strängarna. CGCF(AD) är Keine Lust stämd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 17 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2006 Fel tyvärr. Det är när man stämmer ner mörka e-strängen 2 steg (oftast från e till d, men i keine lust är hela gitarren redan nerstämd 2 steg så det blir från d till c). Det gör man för att då kan man få powerchords genom att bara lägga ett finger över dom 3 mörkaste strängarna. CGCF(AD) är Keine Lust stämd. Tufft. Men det säger mig ingenting. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 17 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2006 Tufft. Men det säger mig ingenting. Kan jag förstå. Ska försöka förklara lite lättare. Man vrider ner tjockaste strängen för att då är det lättare att spela vissa ackord. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 17 maj, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2006 Fel tyvärr. Det är när man stämmer ner mörka e-strängen 2 steg (oftast från e till d, men i keine lust är hela gitarren redan nerstämd 2 steg så det blir från d till c). Det gör man för att då kan man få powerchords genom att bara lägga ett finger över dom 3 mörkaste strängarna. CGCF(AD) är Keine Lust stämd. Jag spelade keine lust på gitarr, glömde skriva det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 17 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2006 Om vi säger såhär. Ska du lära dig spela bas till en låt, ta en låt med väldigt några bas ackord. Jag minns när jag skulle spela bas till Red Hot Chili Peppers - Scar tissue Det var jävligt krångligt för då var jag riktigt n00b på bas, men efter en sådär 4 gr (musik på elevens val) så flöt det på ganska bra. Men du om du vill lära dig spela bas, prata med Jeppe i skolan, han kan nog lära dig ett och annat om bas, han har lärt mig det mesta jag vet om bas iaf Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 17 maj, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2006 Om vi säger såhär. Ska du lära dig spela bas till en låt, ta en låt med väldigt några bas ackord. Jag minns när jag skulle spela bas till Red Hot Chili Peppers - Scar tissue Det var jävligt krångligt för då var jag riktigt n00b på bas, men efter en sådär 4 gr (musik på elevens val) så flöt det på ganska bra. Men du om du vill lära dig spela bas, prata med Jeppe i skolan, han kan nog lära dig ett och annat om bas, han har lärt mig det mesta jag vet om bas iaf Ok Får ta och leta upp basen imorrn Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 17 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2006 Beror på. Jag tycker att telecastern är skitfin. Till exempel denna >> http://www.fender.com/products/prod_images...16100700_xl.jpg. Gillade kroppen som fan på den där...men ajg hatar huvet! Jag är riktigt kräsen vad gäller huvudena på guror å basar... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts