diarrehampus Skrivet 16 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2006 Hej Funderar på att börja spela bas (elektrisk), och vill kunna spela ett speciellt "stycke" Det är när en i rammstein spelar bas i början till låten Seemann Någon som har ackord till bas som jag kan få och hur man ska spela den? Det blev lite rörigt men hoppas att ni förstår Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 16 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2006 Ett tips är ju att söka på google. Men eftersom jag är så snäll så gjorde jag det för dig. http://www.bassmasta.net/r/rammstein/128449.html Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 16 maj, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2006 (redigerad) Ett tips är ju att söka på google. Men eftersom jag är så snäll så gjorde jag det för dig. http://www.bassmasta.net/r/rammstein/128449.html Tackar, men vad menas med --- dom? Är det att man ska vänta eller? Vad menas med siffrorna förresten, är det där man ska hålla eller? Redigerad 16 maj, 2006 av diarrehampus Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Chilli_13 Skrivet 16 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2006 Tackar, men vad menas med --- dom? Är det att man ska vänta eller? Vad menas med siffrorna förresten, är det där man ska hålla eller? Vilket bnd man ska hålla över.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 16 maj, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2006 Vilket bnd man ska hålla över.. Ok Ska skriva ut det och träna på musiken imorrn Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 16 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2006 Ok Ska skriva ut det och träna på musiken imorrn Om du inte har några tidigare erfarenheter så kommer du inte klara den där! Till och med jag som spelat bas i snart 1 år tycker att den där ser väldigt jobbig ut... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 16 maj, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2006 (redigerad) Om du inte har några tidigare erfarenheter så kommer du inte klara den där! Till och med jag som spelat bas i snart 1 år tycker att den där ser väldigt jobbig ut... Jag har en massa instrument hemma Kanske ska lära sig spela gitarr istället Ska ändå prova på musiken imorrn EDIT: Det är bara mainriff som jag vill lära mig Redigerad 16 maj, 2006 av diarrehampus Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 16 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2006 Jag har en massa instrument hemma Kanske ska lära sig spela gitarr istället Ska ändå prova på musiken imorrn EDIT: Det är bara mainriff som jag vill lära mig Du kan ju även träna bas på gitarr. Apela på dom fyra översta strängarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 16 maj, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2006 (redigerad) Du kan ju även träna bas på gitarr. Apela på dom fyra översta strängarna. Det är lite halvkrångligt att köra på de översta strängarna tycker jah Redigerad 16 maj, 2006 av diarrehampus Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 16 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2006 Du kan ju även träna bas på gitarr. Apela på dom fyra översta strängarna. Beror på du menar. Men med översta menar man oftast dom ljusa och då har du fel. Gitarr är stämd (mörk till ljus) EADGBE och bas (mörk till ljus) EADG. Så spela på dom 4 mörkaste. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 16 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2006 (redigerad) Du kan ju även träna bas på gitarr. Apela på dom fyra översta strängarna. Mjo, men det är ju inte alls samma sak eller känsla dock. Själv spelar jag både bas och gitarr och jag tycker inte det där ser särskilt svårt ut. Ärrtvå har rätt, men man fattar vad han menar ändå, eller hur ÄRRRRR? Redigerad 16 maj, 2006 av Frenzy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 16 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2006 Mjo, men det är ju inte alls samma sak eller känsla dock. Själv spelar jag både bas och gitarr och jag tycker inte det där ser särskilt svårt ut. Ärrtvå har rätt, men man fattar vad han menar ändå, eller hur ÄRRRRR? Nej, det där är inte särskilt svårt. Men det är lite svårare om man spelar med fingararna (det gör han i låten) och ännu svårare för en nybörjare. Jag måste skicka låten till dig Frenzan, den är grym. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 16 maj, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2006 (redigerad) Jag tycker inte att det ser så svårt ut Ska höra med farsan om vi har nån bas hemma Fan, varför ville jag inte börja med musik tidigare Jag måste skicka låten till dig Frenzan, den är grym. Är det seemann låten du menar eller? Redigerad 16 maj, 2006 av diarrehampus Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 16 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2006 Jag tycker inte att det ser så svårt ut Ska höra med farsan om vi har nån bas hemma Fan, varför ville jag inte börja med musik tidigare Är det seemann låten du menar eller? Japp. Seeman är skitbra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 16 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2006 Japp. Seeman är skitbra. Yep, yep Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 16 maj, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2006 Seemann är så jävla sköön Spiel mit mir gör han också ett nice solo på Vi har en bas hemma, ska be farsan ta fram den Funderar på att lira bas eller gitarr, ena gitarren är rätt schysst iaf. Det är en Fender Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 16 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2006 Seemann är så jävla sköön Spiel mit mir gör han också ett nice solo på Vi har en bas hemma, ska be farsan ta fram den Funderar på att lira bas eller gitarr, ena gitarren är rätt schysst iaf. Det är en Fender Fyfan, jag spyr på Fender.. Men det är bara pröva dig fram om vad du gillar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 17 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2006 Fyfan, jag spyr på Fender.. Men det är bara pröva dig fram om vad du gillar. Vad är fel på fender? Dom gör grymma basar, även om dom mest bara duger till jazz och rock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 17 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2006 Jazz och Rock? Tur att du bara sa "de flesta"...Steve harris, Jason newsted... Jag har bara lirrat bas en kort tid och skulle antagligen klara det där...såg inge svårt ut...Fast sen har jag inte hört låten heller... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 17 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2006 Vad är fel på fender? Dom gör grymma basar, även om dom mest bara duger till jazz och rock. Basar är en sak, nu snackar vi om gitarrer. Säkerligen inget fel på Fender, men det är inget vacket att glo på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts