darkjak Skrivet 15 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2006 I Sverige finns en ter som heter sommarplåga. För de flesta är detta ett skällsord, men den här tråden är tillägnad de ni faktiskt gillar. Personligen gillar jag de lättsamma balader som brukar florera under sommaren. Ride with me med Nelly, till exempel känns SÅ himla somrig. En låt jag älskar att höra på beachen, festen eller då jag cruisar me bilen... Eller Teeny Weeny String Bikini med Günter... Om man ska ta ett band och kalla det för sommarband är det Red Hot Chili Peppers, med allt från Californication till hela nya skivan. Det värsta med förra året var ju att den där lättsamma musiken aldrig kom, utan radiokanalerna höll på att fortsätta med alla sorgsna snyftlåtar och relativt tunga poplåtar... Det gjorde att den gudomliga sommaren nästan gick till spillo: sommarkänslan infann sig aldrig! Vilka gamla/nya sommarplågor vill ni hylla? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 15 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2006 (redigerad) Gnarl Barkley's 'Crazy' är ett måste. Tubthumping och andra ölhävarlåtar passar också bra. 'Always Look On The Bright Side of Life' är en goding den med. Eller har jag missat nåt? Redigerad 15 maj, 2006 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 15 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2006 Dylans "Blowin' In The Wind" associerar jag med sommar, på något vänster. Tror det har att göra med att kören sjöng den på en skolavslutning för X antal år sedan. Annars spottar jag oftast på "sommarplågor". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 15 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2006 Dylans "Blowin' In The Wind" associerar jag med sommar, på något vänster. Tror det har att göra med att kören sjöng den på en skolavslutning för X antal år sedan. Annars spottar jag oftast på "sommarplågor". Den associerar jag med hösten... Hoooow many rooooads must a maan walk down... Näh, höst. Lemon Tree får mig att tänka på sommaren, däremot. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 15 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2006 Hrm, ja.. och sommarplågor som plågar är väl all jävla fjortistechno och låtar som 'The Final Countdown' .. Jobbigt när man är DJ för en alltför ung publik så kommer alla jävla fjortisar och säger: 'Ååhhhh kan du typ ba' spela the finall cantdawn! Jag typ Lskar den låten!!' Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 15 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2006 'Ååhhhh kan du typ ba' spela the finall cantdawn! Jag typ Lskar den låten!!' Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 15 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2006 Las Ketchup - The Ketchup Song Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 15 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2006 Per Gessle - Här kommer alla känslorna på en o samma gång.. Yuck! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 15 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2006 Årets sommarsoundtrack lär bli Handsomeboy Technique, no doubt. HANDSOMEBOY FOR PRESIDENT! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 15 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2006 (redigerad) För helvete Drömhus med Deras ''Sommarnatt''. Gammal goding. Ni som inte har hört den se till att göra det. Redigerad 15 maj, 2006 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 15 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2006 Blink 182- Wendy Clear En låt man blir riktigt glad och lycklig av, Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
CurunirOfValinor Skrivet 15 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2006 Glöggen heter Blossa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saif Skrivet 15 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2006 Blir säkert sjuårige Frans med sin hyllning till Zlatan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hummler Skrivet 15 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2006 För helvete Drömhus med Deras ''Sommarnatt''. Gammal goding. Ni som inte har hört den se till att göra det. Det är väl Snowstorm som har gjort den låten ? :S Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 15 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2006 Glöggen heter Blossa. Den sommartid nu kommer? Allsång på skansen.. det är väl sommargrejer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
[B][O][T] Skrivet 16 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2006 Basshunter - Boten Anna BOT Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 16 maj, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2006 (redigerad) Las Ketchup - The Ketchup Song *Edit* Sorry! */Edito* Kom på en låt jag älskar: Sommartider... Då man spelar den på festen, då VET man att det är sommar. Plus att alla kan den och sjunger med (hellre den än bumbibjörnarna, som också spelas som singalong på de närmsta festlokalerna) Redigerad 16 maj, 2006 av darkjak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 16 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2006 FOR PETES SAKE!!! Kolla topicnamnet: SOMMARPLÅGOR SOM INTE PLÅGAR Det innebär att du ska skriva om sommarplågor du faktiskt GILLAR. Kom på en låt jag älskar: Sommartider... Då man spelar den på festen, då VET man att det är sommar. Plus att alla kan den och sjunger med (hellre den än bumbibjörnarna, som också spelas som singalong på de närmsta festlokalerna) Antingen är det så att jag faktiskt gillar låten och det var därför jag skrev den, eller så var jag inte helt seriös med tanke på min: -smilie efter, tolka som du vill. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 16 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2006 FOR PETES SAKE!!! Kolla topicnamnet: SOMMARPLÅGOR SOM INTE PLÅGAR Det innebär att du ska skriva om sommarplågor du faktiskt GILLAR. Kom på en låt jag älskar: Sommartider... Då man spelar den på festen, då VET man att det är sommar. Plus att alla kan den och sjunger med (hellre den än bumbibjörnarna, som också spelas som singalong på de närmsta festlokalerna) "och de som gör det" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 16 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2006 "och de som gör det" Ibland tar det ont. Ungefär som då jag var liten och trodde att The Clash var stalinster. Det var min övertygelse. Ibland kommer bakslagen. Jag lider med dig, Darkjak. Och den där storlek 7 du envisade dig med, ack, ack *tar mig för pannan och ser olycklig ut*, voi, voi... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts