Matteus Skrivet 14 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 maj, 2006 Det blir till att jobba på farsans företag som dom senaste två åren som sopåkare. Dock börjar jag tröttna lite på det, börjar kl 06.00 och jobbar till rundan är slut, vilket brukar vara runt 16.00. Ibland går det så långt som till 19.00, och det är inget lätt arbete heller. Behöva rulla tunga tunnor och släpa säckar och hoppa in och ur bilen hela tiden. Men sen är det ju välbetalt med sina 85kr/h. Har väl egentligen tillräckligt med cash men man vill gärna ha inför framtiden, i år kommer ju Playstation 3 och nästa år är det dags att skaffa bil... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
hubbert Skrivet 14 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 maj, 2006 Har fått av komunen, får klippa gräs Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 14 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 maj, 2006 Funderat på å ringa och försöka skaffa, men har inte orkat än så länge... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 18 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2006 Njaaaeeee... Ska skriva en bok under sommaren och försöka sälja mitt projektarbete (som är en bok om miljö). Boken jag ska skriva nu är en psykologisk krigsroman. Jag lovar, den är INTE som ni tror, men för att få reda på EXAKT vad jag menar får ni vänta typ två år innan den hamnar på hyllorna... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 18 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2006 Njaaaeeee... Ska skriva en bok under sommaren och försöka sälja mitt projektarbete (som är en bok om miljö). Boken jag ska skriva nu är en psykologisk krigsroman. Jag lovar, den är INTE som ni tror, men för att få reda på EXAKT vad jag menar får ni vänta typ två år innan den hamnar på hyllorna... Tihihi, det kallas hybris, och jag har sett det förr hos dig, ponke. Men visst, good luck. Hur gick det med din film som skulle innehålla pansarvagnar och riktiga vapen? Fuckhead, jag slår vad om att du kallar dig författare... But you're nothing but a "författare", and that's ze truth. Men hey, hoppas du lyckas, det vore väl kul. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 18 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2006 Nepp.. inget för mig i år. Jävla synd, alltså. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
alexzander Skrivet 18 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2006 (redigerad) Naa... jag orkar inte det är så jäfla taskit betalt... jag får väll ta hjälpa farsan med att ta några vändor med jordfräsen och mangla ner källar trappen till små grus... Redigerad 18 maj, 2006 av alexzander Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 18 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2006 Tihihi, det kallas hybris, och jag har sett det förr hos dig, ponke. Men visst, good luck. Hur gick det med din film som skulle innehålla pansarvagnar och riktiga vapen? Fuckhead, jag slår vad om att du kallar dig författare... But you're nothing but a "författare", and that's ze truth. Men hey, hoppas du lyckas, det vore väl kul. Filmen skulle innehålla filmer från militärövningar. Och nej, det skulle inte innehålla riktiga vapen, det var det aldrig tal om. Realistiska luftbössor däremot. Jag gjorde den i The Movies dock, FUCKHEAD! Idiot War 2: Liberal Resistance Och min projektarbersledare sa att jag hade hybris när jag sa att jag ska skriva en bok som projektarbete. Hans ögon var nära på att hoppa ut ur ögonen när han såg att jag hade gjort det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 18 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2006 Filmen skulle innehålla filmer från militärövningar. Och nej, det skulle inte innehålla riktiga vapen, det var det aldrig tal om. Realistiska luftbössor däremot. Jag gjorde den i The Movies dock, FUCKHEAD! Idiot War 2: Liberal Resistance Och min projektarbersledare sa att jag hade hybris när jag sa att jag ska skriva en bok som projektarbete. Hans ögon var nära på att hoppa ut ur ögonen när han såg att jag hade gjort det! Okej. Då får jag vänta tills den kommer ut på hyllorna. ... Fniss. Fuckhead. "Hrm, D, ska vi se här *stryker fingret längst Romaner*, Doctorov, Dostojevskij...hrm...Edgar Alll..näpp, lite väl långt, bakåt, hrm, Daa, daa, Daaarkjak, där ligger den!* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Valle-Ball Skrivet 18 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2006 Hur gammal måste man vara för att få sommarjobba? (eller, är jag tillräkligt gammal ?) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 18 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2006 Hur gammal måste man vara för att få sommarjobba? (eller, är jag tillräkligt gammal ?) När man är 13 får man börja. Men det är lite lättare arbete. Finns olika gränser för olika arbeten. Tror att det står på radar.nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 18 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2006 "Hrm, D, ska vi se här *stryker fingret längst Romaner*, Doctorov, Dostojevskij...hrm...Edgar Alll..näpp, lite väl långt, bakåt, hrm, Daa, daa, Daaarkjak, där ligger den!* Ja, lycka till med boken, Darkjak. Och radiokanalen. Och filmen. Något mer? Och nej, inget sommarjobb för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 18 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2006 Funderat på å ringa och försöka skaffa, men har inte orkat än så länge... Och nu är det alldeles försent kan jag berätta för dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P1rsson Skrivet 18 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2006 Fick på park å vad det nu heter genom feriejobb. Jobbar 7-14 en får lika mycket betalt som dom som jobbar 7-16 BTW ska jag klippa gräs å sånt i samma park i 7 h när det är park å natur eller vad det heter..? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 18 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2006 Jag ska jobba på Stena Line. Sex timmars arbetsdag exklusive en timme lunch. Betald lunch, 740 kr om dagen. Kontaker. Mihi. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Valle-Ball Skrivet 18 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2006 När man är 13 får man börja. Men det är lite lättare arbete. Finns olika gränser för olika arbeten. Tror att det står på radar.nu. Oki doki, då kan inte jag borja sommarjobba förns nästa år skam man skratta eller gråta? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 18 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2006 Har inte haft tid till att söka något, faktiskt. Så det blir inget i år. Går just nu sista terminen i tvåan, tyngsta terminen i hela mitt liv ungefär - så det är därför. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 18 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2006 Har sökt men inte fått något svar. Härligt att vara över 18 iaf så man får fullt betalt. Eller iaf så mycket man kan få som sommarjobbare. Förra året blev det 4 veckor nattskift. Slutade med runt 20k i fickan efter skatt. Hade 15 kvar i början av mars, men nu har jag bränt typ 14 av dom på diverse saker. Får dock till baka 5k på skatteåterbäringen i slutet av juni. Får jag inget jobb så blir det nog ganska knapert om pengar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Donkeey Skrivet 18 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2006 Har inget.. men ska väll försöka fixa... har en del kontakter Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 19 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2006 Ja, lycka till med boken, Darkjak. Och radiokanalen. Och filmen. Något mer? Och nej, inget sommarjobb för mig. Om duj ser pa mitt tidigare inlagg sa ser du att filmen ar klar. Radiokanalen ar nerlagd. Boken klarar jag ujtan problem. Kommer typ ha skitmycketj tid till att skriva den! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts