Jump to content

Sommar jobb

VaXXoR
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 62
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Har jag tur så får jag sommarjobb på webbdesignfirman som jag praoade på nu dom senaste 2 veckorna.

Då får jag koda php och lite annars grejs 100 meter hemifrån. Ska snacka med dom på DH, då kan som säkert ge mig nåt.

Annars blir det pappas jobb, där jag kanske får måla, bära grejer, arkivera, rensa förrådet, sortera brev och annat liknande.

Oavsett vilket det blir så jobbar jag kanske 3-4 veckor. Får 60 spänn i timmet tror jag. 6-8 timmar om dagen. Så det blir strax under 10 000. Ska lägga det på ny dator kanske. Eller en fin gitarr. Får se.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska arbeta hemmavid, hjälpa till i trädgården. Det är skönt, behöver inte gå upp tidigt och behöver inte färdas någonstans. Får lika mycket betalt som för ett kommunaljobb, det vill säga, inte mycket, 30:- i timmen. Fast pappa ville inte ge mig timpeng eftersom han tror jag kommer maska då... :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska arbeta hemmavid, hjälpa till i trädgården. Det är skönt, behöver inte gå upp tidigt och behöver inte färdas någonstans. Får lika mycket betalt som för ett kommunaljobb, det vill säga, inte mycket, 30:- i timmen. Fast pappa ville inte ge mig timpeng eftersom han tror jag kommer maska då... :ermm:

Hur blir det då om han ger dig en bestämd lön för att klippa gräsmattan? Då kanske du gör allt extra fort och extra slarvigt. Behöver ju inte bli så men du fattar hur jag menar. :):):P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor