BroDD Skrivet 12 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2006 (redigerad) Finns mer spel jag vet.. men det är dom här jag spelat, dom andra känner jag inte till själv tycker ja 3an till NES äger totalt EDIT: va fan? min poll ville inte funka :'( GAH Super Mario Bros (NES) Super Mario Bros 2 (NES) Super Mario Bros 3 (NES) Super Mario World (SNES) Super Mario World 2: Yoshi's Island (SNES) Super Mario Kart (SNES) Super Mario 64 (N64) Dom alternativen skulle det varit Redigerad 12 maj, 2006 av BroDD Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 12 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2006 Ta attach poll, om det går. Annars får väl en moderator fixa't. Me, I say Super Mario World. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 12 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2006 I say Super Mario World too. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JohnnyH87 Skrivet 13 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2006 (redigerad) Du misssade en hel del. Här är en komplett (tror jag) lista över Marios spelframträdanden. Totalt (nuvarande):109 Primär:16+2* Sekundär (2nd):27 Cameos (cam):41+1* Som karaktär (char):22 *-DK Classics och SM All-stars är primär. Samma sak med Dr Mario & Tetris NES Donkey Kong Classics Donkey Kong Donkey Kong Jr. (char) Donkey Kong 3 (char) Dr. Mario (cam) Golf (cam) Mario Bros. Mario is Missing (2nd) Mario's Time Machine (2nd) Mike Tyson's Punch Out!! (cam) NES Open Tournament Golf (cam) Pinball (cam) Super Mario Bros. Super Mario Bros. 2 (American) Super Mario Bros. 2 (Japanese) Super Mario Bros. 3 Tennis (cam) Tetris (cam) Wario's Woods (char) Wrecking Crew (2nd) Yoshi (cam) Yoshi's Cookie (cam) SNES Donkey Kong Country (char) Donkey Kong Country 2: Diddy's Kong Quest (cam) (char) Donkey Kong Country 3: Dixie's Double Trouble (char) Kirby Super Star (cam) The Legend of Zelda: A Link to the Past (cam) Mario & Wario (cam) Mario is Missing (2nd) Mario Paint (cam) Mario's Early Years: Fun with Letters (cam) Mario's Early Years: Fun with Numbers (cam) Mario's Early Years: Pre-School Fun (cam) Mario's Time Machine (2nd) SimCity (cam) Super Mario All-stars (???) Super Mario Kart (2nd) Super Mario RPG: The Legend of the Seven Stars (2nd) Super Mario World Super Mario World 2: Yoshi's Island Super Scope 6 (cam) Tetris & Dr. Mario (???) Tetris Attack (char) Wario's Woods (char) Yoshi's Safari (char) Game Boy Alleyway (cam) Dr. Mario (cam) Donkey Kong '94 (2nd) Donkey Kong Land (char) Donkey Kong Land 2: Diddy's Kong Quest (cam) (char) Donkey Kong Land 3: Dixie's Double Trouble (char) F-1 Race (cam) Game & Watch Gallery (cam) Game & Watch Gallery 2 (cam) Game & Watch Gallery 3 (cam) Game & Watch Gallery 4 (cam) Golf (cam) Mario & Luigi Mario Golf (2nd) Mario Tennis (2nd) Mario's Picross (cam) Qix (cam) Super Mario Advance Super Mario Advance 2 Super Mario Advance 3 Super Mario Advance 4: Super Mario Bros. 3 Super Mario Bros. DX Mario Kart: Super Circuit (2nd) Super Mario Land Super Mario Land 2: 6 Golden Coins Super Mario Land 3: Wario Land (char) Tennis (cam) Tetris (cam) Tetris Attack (char) Yoshi (cam) Yoshi's Cookie (cam) Wario Blast (char) Wario Land 2 (char) Wario Land 3 (char) Wario Land 4 (char) Wario Ware Inc. (char) Virtual Boy Mario Clash Mario's Dream Tennis (2nd) Wario Land VB (char) Nintendo64 Dr. Mario 64 (2nd) Donkey Kong 64 (cam) Mario Kart 64 (2nd) Mario Golf (2nd) Mario Party (2nd) Mario Party 2 (2nd) Mario Party 3 (2nd) Mario Tennis (2nd) Paper Mario (2nd) Pilotwings 64 (cam) Super Mario 64 Super Smash Brothers (2nd) Yoshi's Story (char) The Legend of Zelda: The Ocarina of Time (cam) The Legend of Zelda: Majora's Mask (cam) GameCube Luigi's Mansion (2nd) Mario Golf: Toadstool Tour (2nd) Mario Kart: Double Dash!! (2nd) Mario Party 4 (2nd) Mario Party 5 (2nd) Super Smash Bros. Melee (2nd) Super Mario Sunshine Wario World (char) Övriga format Donkey Kong- Systems list Donkey Kong Jr.-Arcade Mario Bros.-Arcade/Atari 2600 Game Boy Camera Game Boy accessory (cam) Mario Teaches Typing-PC (2nd) Mario Teaches Typing 2-PC (2nd) Mario's Game Gallery-PC/mac (cam) Hotel Mario-CD-i (2nd) Super Mario Bros.: Mushroom World - Arcade(cam) Kommande Mario Tennis (GCN) Wario Ware Inc. (GCN) Paper Mario (GCN) Japan Only Mario Lottery (NES) Mario Excite Bike (Bandai Sattelaview) Mario's Super Picross (Bandai Sattelaview) Mario Artist: Picture Maker (64DD) Redigerad 13 maj, 2006 av JohnnyH87 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
CurunirOfValinor Skrivet 13 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2006 (redigerad) JohnnyH87: Du får ursäkta mig om jag missat det eller så, men jag såg inte Mario's Cement Factory någonstans i listan. Edit: Såg att det fanns några som hette Game & Watch Gallery nu. Edit 2: Hade för övrigt tagit Super Mario 3 om du hade fått det här till en poll, BroDD. Redigerad 13 maj, 2006 av CurunirOfValinor Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Runar Skrivet 13 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2006 Super Mario World är nog det bästa men ettan är alltför Retro för att dissa. Super Mario Bros. Skulle fått min röst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 13 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2006 (redigerad) Edit 2: Hade för övrigt tagit Super Mario 3 om du hade fått det här till en poll, BroDD. Redigerad 13 maj, 2006 av Wu Zi Mu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 13 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2006 Du misssade en hel del. Här är en komplett (tror jag) lista över Marios spelframträdanden. Totalt (nuvarande):109 Primär:16+2* Sekundär (2nd):27 Cameos (cam):41+1* Som karaktär (char):22 *-DK Classics och SM All-stars är primär. Samma sak med Dr Mario & Tetris NES Donkey Kong Classics Donkey Kong Donkey Kong Jr. (char) Donkey Kong 3 (char) Dr. Mario (cam) Golf (cam) Mario Bros. Mario is Missing (2nd) Mario's Time Machine (2nd) Mike Tyson's Punch Out!! (cam) NES Open Tournament Golf (cam) Pinball (cam) Super Mario Bros. Super Mario Bros. 2 (American) Super Mario Bros. 2 (Japanese) Super Mario Bros. 3 Tennis (cam) Tetris (cam) Wario's Woods (char) Wrecking Crew (2nd) Yoshi (cam) Yoshi's Cookie (cam) SNES Donkey Kong Country (char) Donkey Kong Country 2: Diddy's Kong Quest (cam) (char) Donkey Kong Country 3: Dixie's Double Trouble (char) Kirby Super Star (cam) The Legend of Zelda: A Link to the Past (cam) Mario & Wario (cam) Mario is Missing (2nd) Mario Paint (cam) Mario's Early Years: Fun with Letters (cam) Mario's Early Years: Fun with Numbers (cam) Mario's Early Years: Pre-School Fun (cam) Mario's Time Machine (2nd) SimCity (cam) Super Mario All-stars (???) Super Mario Kart (2nd) Super Mario RPG: The Legend of the Seven Stars (2nd) Super Mario World Super Mario World 2: Yoshi's Island Super Scope 6 (cam) Tetris & Dr. Mario (???) Tetris Attack (char) Wario's Woods (char) Yoshi's Safari (char) Game Boy Alleyway (cam) Dr. Mario (cam) Donkey Kong '94 (2nd) Donkey Kong Land (char) Donkey Kong Land 2: Diddy's Kong Quest (cam) (char) Donkey Kong Land 3: Dixie's Double Trouble (char) F-1 Race (cam) Game & Watch Gallery (cam) Game & Watch Gallery 2 (cam) Game & Watch Gallery 3 (cam) Game & Watch Gallery 4 (cam) Golf (cam) Mario & Luigi Mario Golf (2nd) Mario Tennis (2nd) Mario's Picross (cam) Qix (cam) Super Mario Advance Super Mario Advance 2 Super Mario Advance 3 Super Mario Advance 4: Super Mario Bros. 3 Super Mario Bros. DX Mario Kart: Super Circuit (2nd) Super Mario Land Super Mario Land 2: 6 Golden Coins Super Mario Land 3: Wario Land (char) Tennis (cam) Tetris (cam) Tetris Attack (char) Yoshi (cam) Yoshi's Cookie (cam) Wario Blast (char) Wario Land 2 (char) Wario Land 3 (char) Wario Land 4 (char) Wario Ware Inc. (char) Virtual Boy Mario Clash Mario's Dream Tennis (2nd) Wario Land VB (char) Nintendo64 Dr. Mario 64 (2nd) Donkey Kong 64 (cam) Mario Kart 64 (2nd) Mario Golf (2nd) Mario Party (2nd) Mario Party 2 (2nd) Mario Party 3 (2nd) Mario Tennis (2nd) Paper Mario (2nd) Pilotwings 64 (cam) Super Mario 64 Super Smash Brothers (2nd) Yoshi's Story (char) The Legend of Zelda: The Ocarina of Time (cam) The Legend of Zelda: Majora's Mask (cam) GameCube Luigi's Mansion (2nd) Mario Golf: Toadstool Tour (2nd) Mario Kart: Double Dash!! (2nd) Mario Party 4 (2nd) Mario Party 5 (2nd) Super Smash Bros. Melee (2nd) Super Mario Sunshine Wario World (char) Övriga format Donkey Kong- Systems list Donkey Kong Jr.-Arcade Mario Bros.-Arcade/Atari 2600 Game Boy Camera Game Boy accessory (cam) Mario Teaches Typing-PC (2nd) Mario Teaches Typing 2-PC (2nd) Mario's Game Gallery-PC/mac (cam) Hotel Mario-CD-i (2nd) Super Mario Bros.: Mushroom World - Arcade(cam) Kommande Mario Tennis (GCN) Wario Ware Inc. (GCN) Paper Mario (GCN) Japan Only Mario Lottery (NES) Mario Excite Bike (Bandai Sattelaview) Mario's Super Picross (Bandai Sattelaview) Mario Artist: Picture Maker (64DD) Mario Kart? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 13 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2006 SUper Mario RPG blabla till Snes är roligt när man kommer nånstans, har klarat ut det utan fusk så jag vet hur man gör saker mm. Men roligt iallafall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JohnnyH87 Skrivet 13 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2006 (redigerad) Nödvändigt att citera hela listan. Om du menar att Mario Kart inte är med ska du nog kolal igenom listan igen. Redigerad 13 maj, 2006 av JohnnyH87 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 13 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2006 (redigerad) Jag har Super Mario Allstars till SNES! Det innehåller ju 3-4st Mario spel eller var det är.. Edit: Sen har man ju Super Mario Kart me ^^ *sneglar mot garderoben som innehåller en SNES* Redigerad 13 maj, 2006 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 13 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2006 Super Mario Bros-spelen var de första i Mario-serien jag drabbades samman med, men mitt allra första egna spel var Super Mario 64, och har också orsakat sjuhelvetes många speltimmar. __-_Super Mario 64__-_ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JohnnyH87 Skrivet 13 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2006 Jag har Super Mario Allstars till SNES! Det innehåller ju 3-4st Mario spel eller var det är.. Edit: Sen har man ju Super Mario Kart me ^^ *sneglar mot garderoben som innehåller en SNES* Hade samma sak när jag var yngre, plus några andra icke Mario spel som Super Metroid och A Link to the Past. Både spel och maskin är dock sålda nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 14 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 maj, 2006 The Legend of Zelda: The Ocarina of Time (cam) The Legend of Zelda: Majora's Mask (cam) Que? Mario var inte med i Zelda?!? Du menar väl bonden Ingo? Han heter som sagt ingo och är därför inte Mario! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JohnnyH87 Skrivet 14 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 maj, 2006 Det finns tavlor med Mario och andra Nintendo-figurer på vid slottet i Coarina of Time och maskförsäljaren har en Mario mask på ryggsäcken i Majora´s Mask. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 14 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 maj, 2006 Det bästa singelspelet som den käre rörmokaren varit med i är absolut Super Mario World. När man i en av de första banorna ser ett ägg, det kläcks och där står Yoshi! Bästa multiplayer är då Mario Kart 64, gråter näsan av nostalgi! Man får ett blått skal, det skickar man iväg och det slår av varenda en av banan! Eller när man får tag på ett rött skal precis innan målgången och man slår då bort ettan och susar förbi! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 14 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 maj, 2006 Que? Mario var inte med i Zelda?!? Du menar väl bonden Ingo? Han heter som sagt ingo och är därför inte Mario! Nope, men iaf i Ocarina of Time är Mario gömd i slottet, som ett påskägg. Tror det var på någon tavla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 14 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 maj, 2006 SMB3 till NES äger allt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JohnnyH87 Skrivet 14 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 maj, 2006 Nope, men iaf i Ocarina of Time är Mario gömd i slottet, som ett påskägg. Tror det var på någon tavla. Jag sa just det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts