JohnnyH87 Skrivet 3 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2007 Not really. Samma humor, samma typ av uppdrag i grunden. Man dödar Cartels och Triads istället för Da Nang och gangstas, fortfarande samma sak. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 3 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2007 Offtopic men.. Ska ni köpa ps3 direkt när det kommer? Jag väntar nog till när priset ligger på åtminståne 3000 kr. Då lär du få vänta ett tag. Sony går inte ens med vinst på PS3 första månaderna och dom har själva sagt att prissänkningar dröjer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 3 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2007 GTA-spelen tappade sin själ n' stuff efter 2:an, hoppas GTA IV reder ut det. Jag håller delvis med dig. Enligt mig finns det två "'äkta" GTA-spel - GTA och GTA3. De övriga är också bra men i dem har GTA-känslan suddats ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LeonRubenstein Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 det skulle vara skit roligt om dom tog tillbaka stället där man kan köpa olja och lägga på vägen. minns när jag var mindre och spelade gta 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 Jag vill helst se helt nya saker, att dom gör saker om från grunden och inte bara gör det exakt likadant som i tidigare spel :wub Vore gött. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lenin Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 (redigerad) Jag håller delvis med dig. Enligt mig finns det två "'äkta" GTA-spel - GTA och GTA3. De övriga är också bra men i dem har GTA-känslan suddats ut. nja inte riktigt hördu, det är mer dramatik i både vice och sanan (och kraftigare story) lirar igenom sanan andra gången nu och måste säga att det är genialt Merkky: håller med dig helt Redigerad 4 april, 2007 av Lenin Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 nja inte riktigt hördu, det är mer dramatik i både vice och sanan (och kraftigare story) lirar igenom sanan andra gången nu och måste säga att det är genialt Merkky: håller med dig helt GTA 3 har den sämsta storyn av alla GTA i 3D. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Quattro Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 GTA 3 har den sämsta storyn av alla GTA i 3D. Njaa, skulle nog säga att SA har sämst, jag. GTA III kommer nog på 2:a plats. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ssfh Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 Not really. Samma humor, samma typ av uppdrag i grunden. Man dödar Cartels och Triads istället för Da Nang och gangstas, fortfarande samma sak. Håller med. Visste är inte SA Det bästa, men ni som håller på o klankar på att det är gangsters och att man e svart etc, är självklart en bunt emo's och hårdrockare som hatar hiphop, och allt som hör till. Hadde man spelat som en svettig tjockis rockare, men skärsår i armen (i SA) hadde det självklart varit det bästa spelet någonsin. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 (redigerad) nja inte riktigt hördu, det är mer dramatik i både vice och sanan (och kraftigare story) Storyn och "dramatiken" må vara bättre i VC&SA men de saknar ändå den den äkta klassiska GTA-känslan som endast finns i GTA och GTA3 (och förhoppningsvis i IV). I VC&SA har den fått ge plats för semesterö-stämning & hiphop-gangstaz och det är inte bra. Därmed inte sagt att VC&SA är dåliga spel. Redigerad 4 april, 2007 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Korven Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 Håller med. Visste är inte SA Det bästa, men ni som håller på o klankar på att det är gangsters och att man e svart etc, är självklart en bunt emo's och hårdrockare som hatar hiphop, och allt som hör till. Hadde man spelat som en svettig tjockis rockare, men skärsår i armen (i SA) hadde det självklart varit det bästa spelet någonsin. Håller med till 100%! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 5 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2007 (redigerad) Njaa, skulle nog säga att SA har sämst, jag. GTA III kommer nog på 2:a plats. Jag kunde aldrig ta GTA3s story seriöst när inte ens Claude pratar med dom han träffar. Håller med. Visste är inte SA Det bästa, men ni som håller på o klankar på att det är gangsters och att man e svart etc, är självklart en bunt emo's och hårdrockare som hatar hiphop, och allt som hör till. Hadde man spelat som en svettig tjockis rockare, men skärsår i armen (i SA) hadde det självklart varit det bästa spelet någonsin. Stämmer så bra. Många här på forumet har jag sett är rockare eller massa överklassbarn som är emot allt som har med gangster kulturen i USA att göra. Jag älskar hiphopen, men om man i ett framtida GTA skulle spela som en mc-knutte och det är mycket hårdrock så skulle jag ändå spela eftersom GTA, älskar jag. Storyn och "dramatiken" må vara bättre i VC&SA men de saknar ändå den den äkta klassiska GTA-känslan som endast finns i GTA och GTA3 (och förhoppningsvis i IV). I VC&SA har den fått ge plats för semesterö-stämning & hiphop-gangstaz och det är inte bra. Därmed inte sagt att VC&SA är dåliga spel. Jag kan förstår hur du menar även om jag inte håller med. Liberty City är ju liksom en sån kriminell stad, mörk och dyster. Sen kommer Vice City med den glamourösa sidan av kriminalitet, och sen SA med den fattiga sidan av kriminalitet. Redigerad 5 april, 2007 av T-Bone Mendez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lenin Skrivet 5 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2007 Storyn och "dramatiken" må vara bättre i VC&SA men de saknar ändå den den äkta klassiska GTA-känslan som endast finns i GTA och GTA3 (och förhoppningsvis i IV). I VC&SA har den fått ge plats för semesterö-stämning & hiphop-gangstaz och det är inte bra. Därmed inte sagt att VC&SA är dåliga spel. vad är den äkta klassiska gta känslan då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JohnnyH87 Skrivet 5 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2007 (redigerad) GTA känslan är olika för alla. För mig är det att utforska staden, vara nere vid hamnen och köra ner stulna taxi-bilar i vattnet. det har jag gjort sen GTA1, det är sann GTA känsla för mig. Redigerad 5 april, 2007 av JohnnyH87 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Optical Skrivet 5 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2007 GTA känslan är olika för alla. För mig är det att utforska staden, vara nere vid hamnen och köra ner stulna taxi-bilar i vattnet. det har jag gjort sen GTA1, det är sann GTA känsla för mig. Ooohkeeejjj. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 5 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2007 vad är den äkta klassiska gta känslan då? Det är mycket individuellt och abstrakt och inte lätt att definiera. Men tänk ungefär i termer av atmosfär, miljö, inlevelse och upplevelse. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
manbearpig Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 Det är mycket individuellt och abstrakt och inte lätt att definiera. Men tänk ungefär i termer av atmosfär, miljö, inlevelse och upplevelse. Bra beskrivet, GTA-känslan går inte riktigt att ta på. Jag tycker dock att denna känsla även finns i exempelvis VC och SA. En del av känslan är när man glider runt med bil i innerstaden under skymningen med musiken pumpandes i högtalarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 (redigerad) Jag håller med. GTA känslan var som bäst i SA. Men även VC och GTAIII, givetvis. Den blev bara större och större för varje spel (Känslan, menar jag då). Dock får jag inte samma känsla i GTA1-2. Jag tycker den, som för mig är GTA känslan, saknas där. Redigerad 6 april, 2007 av Crusader Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 Jag håller med. GTA känslan var som bäst i SA. Men även VC och GTAIII, givetvis. Den blev bara större och större för varje spel (Känslan, menar jag då). Dock får jag inte samma känsla i GTA1-2. Jag tycker den, som för mig är GTA känslan, saknas där. Nej, nej, nej, den var som bäst i VC !!! Men visst, olika personer har olika åsikter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 Nej, nej, nej, den var som bäst i VC !!! Men visst, olika personer har olika åsikter. Neeej, VC hade den bästa 80- känslan. San Andreas ligger faktiskt på förstaplatts när det gäller story och inlevelse, har aldrig skrattat så mycket med ett spel . GTA2 innehar fortfarande den största GTA-feelingen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts