Jump to content

Grand Theft Auto IV

Share

Recommended Posts

• Inlägg 971
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Vad betyder FTW?

Här är några saker jag vill ska vara med:

- När man gör Drive-bys så ska man kunna döda förare och passagerare i den andra bilen utan att bilen sprängs, asså dom borde ju dö av kulskott.

- Det ska finnas vargar i skogen

Djur! Ja! Djur! Katter som springer runt på gatorna, råttor i gränder, ormar i skogen, älgar björnar allt. Det ska finnas! (w00t)

Gossigt med ett nytt forum, känns som att det är nära nu! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad betyder FTW?

Här är några saker jag vill ska vara med:

- När man gör Drive-bys så ska man kunna döda förare och passagerare i den andra bilen utan att bilen sprängs, asså dom borde ju dö av kulskott.

- Det ska finnas vargar i skogen

FTW = Fuck The World ; brukar även betyde For The Win i vissa sammanhang.

R* tänkte redan sätta in djur i San Andreas men dom gjorde inte det pga. att djuraktivister protesterade mot det förslaget.

Och om dom inte gjorde det i SA tror jag inte dom kommer sätta in djur i IV heller MEN om dom skulle göra det då tror jag dom skulle göra djuren odödliga.

Ioförsig skulle det var väldigt roligt me djur i GTA oavsett om man kan döda dom eller inte.

Tänk dig se en gammal gubbe vara ute me hunden någon morgon, de jag vill säga är att känslan i spelet blir bättre och mer realistiskt.

Som många andra vill jag se seriösare uppdrag, kanske inte lika seriösa som i The Getaway men väldigt nära.

Dessutom man kanske, bara kanske kunde spela flera karaktärer i IV som också liknar The Getaway, men isåfall bara högst 3 stycken.

Liksom tänk dig att du först spelar huvudkaraktären som t.ex gör inbrott och mördar någon i ett hus för att sedan spela polisen som utreder inbrottet och mordet eller vad det än är.

Trots det tror jag inte dom gör de för det blir för mycket kopierat från Getaway och många tycker inte om att köra fler karaktärer.

Sedan skulle det ju vara grymt att besöka alla andra städer som man kört i, men isåfall bara en stund. Skulle va grymt coolt att se San Andreas och framför allt Vice City i PS3-grafik (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

R* tänkte redan sätta in djur i San Andreas men dom gjorde inte det pga. att djuraktivister protesterade mot det förslaget.

Och om dom inte gjorde det i SA tror jag inte dom kommer sätta in djur i IV heller MEN om dom skulle göra det då tror jag dom skulle göra djuren odödliga.

Ioförsig skulle det var väldigt roligt me djur i GTA oavsett om man kan döda dom eller inte.

Tänk dig se en gammal gubbe vara ute me hunden någon morgon, de jag vill säga är att känslan i spelet blir bättre och mer realistiskt.

Yees! (w00t)

En gubbe som går och hämtar tidningen på morgonen, grannen mitt emot klipper gräset och hans barn leker i sandlådan. En tjej springer förbi i sin morgon joggingtur och vatten spridarna går hos grannarna. :D Jag vill ha mera realistik så att det känns som ett grannskap.

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yees! :P

En gubbe som går och hämtar tidningen på morgonen, grannen mitt emot klipper gräset och hans barn leker i sandlådan. En tjej springer förbi i sin morgon joggingtur och vatten spridarna går hos grannarna. :lol: Jag vill ha mera realistik så att det känns som ett grannskap.

Exakt det jag menar ^_^

Om det blir så bra kommer det utan tvekan bli ett av världens bästa spel :D

En sak till är uppdragen, jag vill att det ska vara väldigt, väldigt många uppdrag.

Så att spelet räcker länge.

För alla andra GTA-spel som har kommit, dom har det bara tagit 3-6 dar att klara ut storyn på om man kör helatiden.

Skulle vilja see 500+ stycken uppdrag, alla ska inte behöva vara svåra eller ha något me storyn att göra men bara så att det alltid finns uppdrag att göra, helatiden.

Man kanske kunde lägga till flera stories om ni förstår men de skulle vara lite långsökt och tråkigt men ändå.

GTA IV ska det ta lång tid och klara ut (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

FTW = Fuck The World ; brukar även betyde For The Win i vissa sammanhang.

Som många andra vill jag se seriösare uppdrag, kanske inte lika seriösa som i The Getaway men väldigt nära.

Dessutom man kanske, bara kanske kunde spela flera karaktärer i IV som också liknar The Getaway, men isåfall bara högst 3 stycken.

Liksom tänk dig att du först spelar huvudkaraktären som t.ex gör inbrott och mördar någon i ett hus för att sedan spela polisen som utreder inbrottet och mordet eller vad det än är.

Trots det tror jag inte dom gör de för det blir för mycket kopierat från Getaway och många tycker inte om att köra fler karaktärer.

Sedan skulle det ju vara grymt att besöka alla andra städer som man kört i, men isåfall bara en stund. Skulle va grymt coolt att se San Andreas och framför allt Vice City i PS3-grafik (w00t)

Man borde kunna välja vilken gubbe man ska vara när man startar så finns det olika stories :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det borde vara en jävligt invecklad och avancerad handling! :P Som i Metal Gear. Då borde dom kunna bygga på det väldigt mkt.

Tänk er vad dom på rockstar gör nu, och vad dom vet om det hära spelet! :lol: Dom vet säkert huvudkaraktären, banan, allt. (w00t) Ska vi kidnappa en av dom? Dom märker nog inget.

Fast Reply! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller inte alls med om att det ska vara djur i spelet, iaf inte hundar m.m. Nej och åter nej. GTA ska vara sådär halvt arkadigt och lätt orealistiskt och jag är tämligen säker på att GTA4 fortsätter den traditionen (åtminstone med tanke på det rådande moraliska klimatet).

--

Det finns ju massor av spel som man kan döda djur i,

Till exempel?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Till exempel?

Deer hunter och en mängd andra jägar spel. Deer hunter

Själv tycker jag att det skulle kunna finnas typ björnar eller hjortar i skogen. Tänk att sitta i en timmer stuga i de mörka skogarna utanför Seattle och höra björnar smyga omkring utanför.

Men andra djur som hundar eller katter (dvs husdjur) det tycker inte jag skulle passa i ett Gta spel. Möjligen att vissa personer man träffar har vakthundar eller dylikt. Men inga hundar som går runt på stan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller inte alls med om att det ska vara djur i spelet, iaf inte hundar m.m. Nej och åter nej. GTA ska vara sådär halvt arkadigt och lätt orealistiskt och jag är tämligen säker på att GTA4 fortsätter den traditionen (åtminstone med tanke på det rådande moraliska klimatet).

--

Till exempel?

Postal 2 (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lista över saker som ska finnas/förbättras IMO

• Bättre AI på poliserna
  • Slipa lite mer på realismen
  • Djur (sidouppdrag där man kanske ska ut och jaga björn eller så?)
  • Fler transport medel (jadu kanske hästar? alltid bra att ha om man vill ta sig igenom skogarna fort)

• Fler vapen, och nu menar jag äckligt många fler vapen.
      Det är typ några saker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lista över saker som ska finnas/förbättras IMO
  • Bättre AI på poliserna
  • Slipa lite mer på realismen
  • Djur (sidouppdrag där man kanske ska ut och jaga björn eller så?)
  • Fler transport medel (jadu kanske hästar? alltid bra att ha om man vill ta sig igenom skogarna fort)

• Fler vapen, och nu menar jag äckligt många fler vapen.

Det är typ några saker

Rida häst låter kul, Och många vapen har alldrig skadat :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor