Reve Skrivet 2 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2007 Kom på en till sak; Lika seriösa stories som I The Getaway. Ett uppdrag I GTA3 kunde vara att slå ner någon med ett baseball trä och sno hans bil - San Andreas gick överstyr. Mmm håller med lite där. Har iofs inte spelat Getaway men GTA3 har man spelat . Tycker också San Andreas blev lite överdrivet imellanåt. Mer realism i uppdragen och även mer sånt som San Andreas var bra med, t.ex att ett uppdrag började med att man ska köra och käka mat men slutar i Drive-bys. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 3 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2007 Vad menar ni med att San Andreas gick överstyr? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 3 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2007 Vad menar ni med att San Andreas gick överstyr? För att vara en Good-for-Nothing simpel ghettounge fick CJ göra sjuka saker. Råna kasinon, stjäla jaktplan från tungt beväpnade flygbaser, starta ett stort kasiono, tränga sig in i San Andreas strömförsörjningscentral och slå ut den, jag kan fortsätta med att han köper flygplats för åttiotusen dollar...? Jag menar, snälla, hur mycket kunde han inte ha byggt upp Grove Street med de stålarna? Eller bara köpt ut Sweet mot borgen?! Hela skiten handlade ju om att få ut Sweet ur fängelset för nåt han inte var särskilt delaktig i, och med tanke på de feta stålarna man får för kasinot och alla pengar man lägger ner på att köpa ställen är ju uppdragen rätt löst kopplade till storyn: Ung ghettokille ser att hans hem förfaller, hans brorsa blir satt i fängelse, han vinner ett garage som ska ge pengar som han ska använda till.... VAD?!? Lägg därtill att en FBI-agent ger honom en himla massa sjuka uppdrag som ska släppa hans bror fri, när han bara kunde ha köpt ut honom för alla hundratusentals dollar man får för både det ena och det andra. En ghettokille blir sjukt rik, men springer småärenden (som i sig är väldigt stora) för att släppa lös sin brorsa som kunde ha köpts ut? Kom igen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 3 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2007 Undrar när GTAIV utspelar sig, jag ber till gud att dom gör nåntin på 80talet igen!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dusse Skrivet 3 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2007 (redigerad) .. Redigerad 8 juli, 2020 av Dusse Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 3 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2007 Jag tror nog att amerikanska staten har tillräcligt med pengar för att fullständigt kunna ignorera om man så kommer med tio miljoner dollar om det istället har nytta av en för något annat. Håller med om att storyn inte alltid är logisk (och jag föredrar VC..) men CJ har inte så extremt mycket pengar att han kan köpa loss sin brorsa. Då behöver man många pengar. Så nej, det argumentet håller inte. USA har många pengar. Och du tror inte att de tycker att det är värt så mycket CJ har på fickan för att släppa en nolla fri igen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 3 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2007 För att vara en Good-for-Nothing simpel ghettounge fick CJ göra sjuka saker. Råna kasinon, stjäla jaktplan från tungt beväpnade flygbaser, starta ett stort kasiono, tränga sig in i San Andreas strömförsörjningscentral och slå ut den, jag kan fortsätta med att han köper flygplats för åttiotusen dollar...? Jag menar, snälla, hur mycket kunde han inte ha byggt upp Grove Street med de stålarna? Eller bara köpt ut Sweet mot borgen?! Hela skiten handlade ju om att få ut Sweet ur fängelset för nåt han inte var särskilt delaktig i, och med tanke på de feta stålarna man får för kasinot och alla pengar man lägger ner på att köpa ställen är ju uppdragen rätt löst kopplade till storyn: Ung ghettokille ser att hans hem förfaller, hans brorsa blir satt i fängelse, han vinner ett garage som ska ge pengar som han ska använda till.... VAD?!? Lägg därtill att en FBI-agent ger honom en himla massa sjuka uppdrag som ska släppa hans bror fri, när han bara kunde ha köpt ut honom för alla hundratusentals dollar man får för både det ena och det andra. En ghettokille blir sjukt rik, men springer småärenden (som i sig är väldigt stora) för att släppa lös sin brorsa som kunde ha köpts ut? Kom igen! Joo när du skriver på det sättet måste jag nog hålla med. Den mest "realistiska" storyn är nog Vice City. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 3 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2007 Vad menar ni med att San Andreas gick överstyr? Varför inte tänka så här; Hur många måste man döda för att få statusen Gudfader I San Andreas? Vad måste man göra? Statsen rör sig lika sakta som en snigel med kryckor. För att nå denna stats, efter att du klarat hundra procent krävs det tålamod. Detta handlar om att döda tusentals människor för att uppnå din status som Gudfader. Inte nog med att uppdragen är helt vrickade. Sno ett jaktplan och fly från militären. Gå ner på stan för att sedan sätta kulor I hela stadens gäng. Här andvänder vi inte taktik eller våra smarta hjärnor eftersom dessa massmord endå inte har några konsekvenser alls. Se på GTA3 när man skulle utrota gäng där - Skjut 10 gäng medlemar sen räcker det. Nu handlar det om tusentals. Spelet blir självklart tråkigt om man hade gjort så få eldstrider som jag hade velat, om dom inte ändrat realismen I dem. Vi får hoppas på att GTA IV blir ett spel med djupa eldstrider och en värld där allt har konsekvenser. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 3 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2007 Varför inte tänka så här; Hur många måste man döda för att få statusen Gudfader I San Andreas? Vad måste man göra? Statsen rör sig lika sakta som en snigel med kryckor. För att nå denna stats, efter att du klarat hundra procent krävs det tålamod. Detta handlar om att döda tusentals människor för att uppnå din status som Gudfader. Inte nog med att uppdragen är helt vrickade. Sno ett jaktplan och fly från militären. Gå ner på stan för att sedan sätta kulor I hela stadens gäng. Här andvänder vi inte taktik eller våra smarta hjärnor eftersom dessa massmord endå inte har några konsekvenser alls. Se på GTA3 när man skulle utrota gäng där - Skjut 10 gäng medlemar sen räcker det. Nu handlar det om tusentals. Spelet blir självklart tråkigt om man hade gjort så få eldstrider som jag hade velat, om dom inte ändrat realismen I dem. Vi får hoppas på att GTA IV blir ett spel med djupa eldstrider och en värld där allt har konsekvenser. A fast GTA3 handlade ju lite mer om "klassisk" maffia och medans SA var mer gangsters. Fast dom kunde gjort gängkrigen på ett bättre sätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 3 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2007 Undrar när GTAIV utspelar sig, jag ber till gud att dom gör nåntin på 80talet igen!! ' Nej tack. Dock gärna 40-talet eller nu tid. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 3 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2007 ' Nej tack. Dock gärna 40-talet eller nu tid. Absolut! Klassisk Maffia i 30/40/50, eventuellt 60/70-tal, men då är det inte direkt Maffia som gäller utan snarare Hippestuff. 40-talsmaffian i GTAIV, vad det skulle vara fint! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 4 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2007 Absolut! Klassisk Maffia i 30/40/50, eventuellt 60/70-tal, men då är det inte direkt Maffia som gäller utan snarare Hippestuff. 40-talsmaffian i GTAIV, vad det skulle vara fint! East End gangsters ska det vara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 4 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2007 Det borde inte va innan 70-talet. Jag tycker nångång mellan 1970-2010 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 4 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2007 (redigerad) Tänk om GTA4 skulle utspela sig i framtiden då. Ingenting jag hoppas på - men Rockstar skulle verkligen kunna/få använda sin fantasi när det gäller fordon, vapen och byggnader. Redigerad 4 februari, 2007 av L_Voll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 4 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2007 Nu dom senaste två veckorna när jag spelat GTA: LCS märkte jag att dom hade "Liberty News" på radion. Har dom det i VCS också? För isåfall kanske det kommer till det nya också. Det gillade jag att dom har. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 4 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2007 Nu dom senaste två veckorna när jag spelat GTA: LCS märkte jag att dom hade "Liberty News" på radion. Har dom det i VCS också? För isåfall kanske det kommer till det nya också. Det gillade jag att dom har. Liberty News? Vice News? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 4 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2007 Liberty News? Vice News? Ibland i spelet har dom nyheter på radion om vad som händer i staden. Tex efter man sprängt Sindaccos casino, kört som en galningen med brandbil, Salvatore grips m.m. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 4 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2007 Ibland i spelet har dom nyheter på radion om vad som händer i staden. Tex efter man sprängt Sindaccos casino, kört som en galningen med brandbil, Salvatore grips m.m. Ja, det finns ca 25-30 nyhetsklipp i VCS. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 9 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2007 Nutid/Framtid FTW! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 9 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2007 Vad betyder FTW? Här är några saker jag vill ska vara med: - När man gör Drive-bys så ska man kunna döda förare och passagerare i den andra bilen utan att bilen sprängs, asså dom borde ju dö av kulskott. - Det ska finnas vargar i skogen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.