Jump to content

Grand Theft Auto IV

Share

Recommended Posts

• Inlägg 971
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Vet inte om någon har skrivit det tidigare så jag skriver det nu/igen?

Var inne och kika på IMDB och skrev in GTA IV för att kolla om några skådespelare var klara för spelet och den enda som fanns var Young Maylay as Carl 'CJ' Johnson (rumored)

Tror ni detta stämmer?

Bah, det tror jag inte på. Även utan det där "rumored" skulle jag ta det som en fullständigt opålitligt påstående.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var inne och kika på IMDB och skrev in GTA IV för att kolla om några skådespelare var klara för spelet och den enda som fanns var Young Maylay as Carl 'CJ' Johnson (rumored)

Tror ni detta stämmer?

Ryktet är säkert baserat på den gamla radiointervjun där Young Maylay blev intervjuad angående hans roll som CJ i San Andreas, och även blev tillfrågad om han skulle medverka i även nästa GTA-spel.

"Will you be in the next GTA game?"

"Hell yeah! I better be!"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ryktet är säkert baserat på den gamla radiointervjun där Young Maylay blev intervjuad angående hans roll som CJ i San Andreas, och även blev tillfrågad om han skulle medverka i även nästa GTA-spel.

"Will you be in the next GTA game?"

"Hell yeah! I better be!"

Haha, har du länk till det eller nåt? Vore häftigt att höra "CJ" prata "på riktigt" :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, har du länk till det eller nåt? Vore häftigt att höra "CJ" prata "på riktigt" :P

Intervjun fanns på edgefiles förut, kollade upp gamla länkar som jag skrev i en gammal topic där intervjun diskuterades, men filerna är borta nu så... jag har inte en länk. GTAsajten skrev om det också.. Hultenius kanske har kvar filen någonstans i filarkivet... eller kanske inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror ni detta stämmer?

Hoppas det! :P Men antagligen inte. :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Asch, det vore väl trevligt om man såg CJ slinka förbi i någon filmsekvens. :)

Håller med... karaktärer som dyker upp igen, och referenser till gamla är också roliga. Rosenberg i San Andreas är ett bra exempel, speciellt kommentaren också, "Hey, just like old times, ey Tommy?" "Who the hell is Tommy?". :(

Stort smile på ansiktet när man hörde det. :):lol:

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med... karaktärer som dyker upp igen, och referenser till gamla är också roliga. Rosenberg i San Andreas är ett bra exempel, speciellt kommentaren också, "Hey, just like old times, ey Tommy?" "Who the hell is Tommy?". :)

Stort smile på ansiktet när man hörde det. :):(

Håller med till 100%. R* sa väl nånstans att dom skulle börja på nytt kapitel typ och inte ha med något från dom andra spelen vilket jag hoppas inte är sant.

Förlorar ju lite känsla på det.

Redigerad av Reve
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänk om Tommy skulle vara ens boss. Me likes! :teehee:

Me too! Jag tycker att det är riktigt synd att favoritkaraktären bland alla GTA-personer inte kommit i nån repris över huvud taget, medan Sal till exempel varit med i tre spel. Efter att ha spelat LCS blev jag riktigt upprörd över att man dödar honom i GTAIII - jag spelade dem i omvänd ordning, kan man säga.

GTA1 - (GTA London) - GTA2 - Vice City - San Andreas - Liberty City Stories - GTAIII (faktiskt fortfarande inte klar) - Vice City Stories - ? Gillade SA-kommentaren från Ken Rosenberg när han sa att "This is just like old times, eh, Tommy?" "Who the fuck is Tommy?". Varför hörde jag inte den kommentaren när jag körde igenom spelet nästa gång? :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Me too! Jag tycker att det är riktigt synd att favoritkaraktären bland alla GTA-personer inte kommit i nån repris över huvud taget, medan Sal till exempel varit med i tre spel. Efter att ha spelat LCS blev jag riktigt upprörd över att man dödar honom i GTAIII - jag spelade dem i omvänd ordning, kan man säga.

Det blev jag också :'(

Jag tycker Frank Vincent gör ett jättebra jobb som Salvatore.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det blev jag också :'(

Jag tycker Frank Vincent gör ett jättebra jobb som Salvatore.

Det värsta är att det inte är något som helst klimax över det - jämfört med Vice City-slutet. Helt kallblodigt ska man bara döda Leonefamiljens maffiaboss för att visa tillgivenhet till Triads som inte är värda ett skott i pannan ens :ermm: Om jag inte minns fel ska man ju dessutom *SPOILER för antingen GTAIII eller LCS, minns inte vilket* döda just Triads boss på ett garagetak utan att bli sedd. Vid närmare eftertanke är det nog GTAIII, vilket gör det extra helidiotiskt. Claude Speed, vilken nolla. Ingen koll på rätt och fel, tacka vet jag Tommy Vercetti. Toni Cipriani är den karaktär jag känner mest sympati med inom maffiafamiljerna. Tommy är ju ex-maffia, han tröttnade väl på skiten efter femton år i fängelse.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det värsta är att det inte är något som helst klimax över det - jämfört med Vice City-slutet. Helt kallblodigt ska man bara döda Leonefamiljens maffiaboss för att visa tillgivenhet till Triads som inte är värda ett skott i pannan ens :ermm: Om jag inte minns fel ska man ju dessutom *SPOILER för antingen GTAIII eller LCS, minns inte vilket* döda just Triads boss på ett garagetak utan att bli sedd. Vid närmare eftertanke är det nog GTAIII, vilket gör det extra helidiotiskt. Claude Speed, vilken nolla. Ingen koll på rätt och fel, tacka vet jag Tommy Vercetti. Toni Cipriani är den karaktär jag känner mest sympati med inom maffiafamiljerna. Tommy är ju ex-maffia, han tröttnade väl på skiten efter femton år i fängelse.

Förstog inte så mycket av det där, men vem spelar man som i LCS?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu blir jag lite förvirrad. Claude dödar inte Salvatore för "the Triads". Han gör det dels för att Asuka vill se Sal död, och dels för att Claude vill hämnas på Sal.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förstog inte så mycket av det där, men vem spelar man som i LCS?

Man spelar som Toni Cipriani, och man står väldigt nära Salvatore Leone. Senare (antingen i slutet eller mellan LCS och GTAIII, kanske gradvis hela tiden) blir man hans högra hand. Därför får man en stark relation till Sal, och det är därför det är så dumt att Sal ska dödas bara sådär, utan vidare, i GTAIII. Det är en alldeles för stor roll i GTA-serien för att bara dödas på det sättet utan som helst klimax. I GTAIII jobbar man för Toni i några uppdrag, och då har han blivit lite äldre och fetare.

Nu blir jag lite förvirrad. Claude dödar inte Salvatore för "the Triads". Han gör det dels för att Asuka vill se Sal död, och dels för att Claude vill hämnas på Sal.

Mm, och Asuka är ju Yakuza, inte Triad (såklart! :ermm: ). Men är inte snubben man dödar på ett hustak en Triad-boss? Brorsan Kenji alltså?

Asuka och Kenji är väl syskon, och Asuka är väl Yakuza medan Kenji är... Triad?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man spelar som Toni Cipriani, och man står väldigt nära Salvatore Leone. Senare (antingen i slutet eller mellan LCS och GTAIII, kanske gradvis hela tiden) blir man hans högra hand. Därför får man en stark relation till Sal, och det är därför det är så dumt att Sal ska dödas bara sådär, utan vidare, i GTAIII. Det är en alldeles för stor roll i GTA-serien för att bara dödas på det sättet utan som helst klimax. I GTAIII jobbar man för Toni i några uppdrag, och då har han blivit lite äldre och fetare.

Mm, och Asuka är ju Yakuza, inte Triad (såklart! :) ). Men är inte snubben man dödar på ett hustak en Triad-boss? Brorsan Kenji alltså?

Asuka och Kenji är väl syskon, och Asuka är väl Yakuza medan Kenji är... Triad?

Kenji och Asuka är syskon och är Yakuzans ledare. Kenji dödar man på order av Donald Love.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor