MarkusE Skrivet 9 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2006 (redigerad) Har laddat ner en spel-film från en sida men rar filen filmen ligger i är lösenordsskyddad och på sidan står det inget om lösenord. Jag undar om man kan ta bort lösenordet eller om det finns något snabbt program som hittar lösenordet åt en? Jag har andvänt "Advanced RAR Password Recovery" men det tar ju "more than a year" för att hitta ett lösenord på mer än 5 bokstäver. Venne om denna tråd ska ligga här eller i "allmänt". EDIT: Vet inte om en sådan här tråd redan finns, sök funktionen är ju lite konstig. att man måste skriva ord som ska vara mer än 4 bokstäver långa. Redigerad 9 maj, 2006 av MarkusE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 9 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2006 Har laddat ner en spel-film från en sida men rar filen filmen ligger i är lösenordsskyddad och på sidan står det inget om lösenord. Jag undar om man kan ta bort lösenordet eller om det finns något snabbt program som hittar lösenordet åt en? Jag har andvänt "Advanced RAR Password Recovery" men det tar ju "more than a year" för att hitta ett lösenord på mer än 5 bokstäver. Venne om denna tråd ska ligga här eller i "allmänt". EDIT: Vet inte om en sådan här tråd redan finns, sök funktionen är ju lite konstig. att man måste skriva ord som ska vara mer än 4 bokstäver långa. Tror inte det finns några andra alternativ förutom brute-force. Och då kan det ta sin lilla tid som du kanske märkt Om du länkar till sidan kanske vi kan se om det står nåt lösenord där? Brukar ju oftast stå på källan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 9 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2006 Tyvärr så kommer det ta så lång tid.. Krävs rejält mycket datorkraft för att knäcka lösenord.. Hade nån sida där det fanns en lista på hur lång tid det skulle ta att knäcka vissa lösenord, men har tappat bort den.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 9 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2006 Oftast, iaf när det gäller torrents, så är det hemsidan som har gjort den. Står oftast i filnamnet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 10 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2006 Datorhjälps-topicen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts