VickeX Skrivet 3 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2006 Vänta nu. 4 skivor och bara en av dom skulle vara spelet? Låter inte det lite konstigt. Skulle inte spelet ligga runt 28gb? Vadfan ska de använda för slags skivor? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 3 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2006 Vänta nu. 4 skivor och bara en av dom skulle vara spelet? Låter inte det lite konstigt. Skulle inte spelet ligga runt 28gb? Vadfan ska de använda för slags skivor? Nån form av HDDVD eller nåt till Xbox360..tror jag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 3 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2006 Nån form av HDDVD eller nåt till Xbox360..tror jag Okay. Så det är ingen ändring på storleken. Det ska ligga på runt 28 gb precis som man fick info om för 6 månader+? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 3 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2006 Okay. Så det är ingen ändring på storleken. Det ska ligga på runt 28 gb precis som man fick info om för 6 månader+? WTF? Ska Halo 3 ligga på 28gb? Kommer det kräva HD spelaren? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 3 november, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 november, 2006 WTF? Ska Halo 3 ligga på 28gb? Kommer det kräva HD spelaren? Nej! Enligt GR ska det max ligga på två Dvd skivor. En singel en multiplayer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 3 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2006 Nej! Enligt GR ska det max ligga på två Dvd skivor. En singel en multiplayer Ok! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 3 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2006 Vem var det som gnällde om varför PS3 använde Blu-ray med 54 GB skivor när inga spel blir så stora? Om XBox 360 spel redan är för stora för skivorna så tycker jag det är en bra orsak. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 4 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2006 Info: http://xbox360.qj.net/Drool-fest-details-o...pg/49/aid/71400 http://x-realms.net/blog/?p=1011 We've mentioned the three versions briefly in a previous article but looks like Gamestop has just confirmed this for us. BUT, what's even more interesting is that they're advertising Halo 3 with a release date of November 1st next year. Hmmm. Anyhoo, while you think about that, you should also know that the Legendary edition will come with a Halo Spartan Mjolnir Mark VI helmet as well as three bonus discs that contain: * a behind-the-scenes look at Bungie Studios with an inside look into the Halo Universe and the making of Halo 3 * a high-resolution collection of all cinematics from Halo 1 and 2 with a director commentary * exclusive Gamer Tiles, content from Red vs. Blue, This Spartan Life and a theme And, as a bonus, each every Legendary edition unit sold will be serialized for individuality. Neat, huh? As for the Collector's edition, there's no info yet on exactly what it will include but we will scour for more details on that. According to our source, the regular edition will sell for US $ 59.99, the Collector's edition for $ 69.99, and the Legendary edition for a whopping US $ 99.99. But hey, if you're a real Halo fanatic, that shouldn't be an issue, right? Plus, imagine how cool it'd be to have the Mjolnir Mark VI helmet!!! Now, back to the release date, before you wet your pants and get all excited, the site did say (in bold letters, if we might add) that Microsoft still hasn't announced the official pricing and release dates, so the November 1, 2007 release date is only an estimate. But still... http://x-realms.net/blog/wp-content/uploads/2006/10/halo_helmet03.thumbnail.jpg http://x-realms.net/blog/wp-content/uploads/2006/10/halo_helmet02.thumbnail.jpg http://x-realms.net/blog/wp-content/uploads/2006/10/halo_helmet01.thumbnail.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 4 november, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 november, 2006 Vem var det som gnällde om varför PS3 använde Blu-ray med 54 GB skivor när inga spel blir så stora? Om XBox 360 spel redan är för stora för skivorna så tycker jag det är en bra orsak. Därför att det är inte så jobbigt att byta en skiva. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 4 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2006 Därför att det är inte så jobbigt att byta en skiva. Nej, men med Blu-Ray slipper du byta skiva p.g.a att allt får plats på skivan, och det är billigare att göra en skiva än två/tre eller hur? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 4 november, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 november, 2006 Nej, men med Blu-Ray slipper du byta skiva p.g.a att allt får plats på skivan, och det är billigare att göra en skiva än två/tre eller hur? Nej, eftersom blueray skivor är dyrare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 4 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2006 (redigerad) Därför att det är inte så jobbigt att byta en skiva. Det finns mer praktiska saker med, eftersom man måste lägga in alla texturer, grafikmotorn, AI:n osv. på varje skiva. På en Blu-Ray behöver man alltså bara lägga in det en gång. Blir helt klart Collectors Edition för mig. 1000 kr för ett spel är fan för mycket (om det inte skulle vara MGS4 eller Team ICO:s nästa spel ) Redigerad 4 november, 2006 av RadiuZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 5 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2006 (redigerad) Det finns mer praktiska saker med, eftersom man måste lägga in alla texturer, grafikmotorn, AI:n osv. på varje skiva. På en Blu-Ray behöver man alltså bara lägga in det en gång. Blir helt klart Collectors Edition för mig. 1000 kr för ett spel är fan för mycket (om det inte skulle vara MGS4 eller Team ICO:s nästa spel ) Haha. Blir Collectors Edition för mig med. Av många anledningar, en av dom är att det är extremt mycket pengar och väldigt onödigt. Och en annan är att det skulle vara hyffsat pinsamt att köpa en sådan. Redigerad 5 november, 2006 av Boomer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 5 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2006 Och den annan är att det skulle vara hyffsat pinsamt att köpa en sådan. Va? Pinsamt? Jag ska köpa den och ha på mig den i skolan dagen efter... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 5 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2006 Va? Pinsamt? Jag ska köpa den och ha på mig den i skolan dagen efter... Haha, den är nog inte i normalstorlek. Kolla på Bungie tror dom säljer hela dräkter, snart kommer Covenant(elite) dräkten också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 5 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2006 (redigerad) Jag ska klart köpa den. Jag menar, man får bokstavligt MCs huvud på ett fat. 1. Man får en supercool MC hjälm. 2. Man får en film av alla mellansekvenser från HALO 1-3 med bättre grafik. 3. Red vs. Blue rockar fett. 4. Den kostar 200-300 kr mer än CE versionen, inte hela världen. 5. Fattar ni vad hjälmen kommer vara värd om 20 år??? Jag kommer kunna dra mig tillbaka och leva ett liv i lyx. Synd bara att hjälmen inte går att ta på sig. Redigerad 5 november, 2006 av Crusader Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 7 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2006 När kommer det egentligen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 7 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2006 November 2007 tror experterna men fortfarande så är det "Hösten 2007". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 8 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2006 Drömmer!! Men det ända skillnaden mellan LE och CE är väl hjälmen? eller... För jag menar man vill ju inte missa nån dvd med extra material?! AAAAAHhahhhhahhahah!.. :'( KOMMER INTE FÖRRENS november 1 2007!!! AAAHHH... *Blir galen och går och stryper engelska läraren*!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 8 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2006 Jag tror att CE kommer ha 2 skivor, precis som HALO 2 CE, och inte 4 som LE men ännu är det okänt vad som kommer ingå i CE. Men det blir inte 4 skivor iallafall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts