Crusader Skrivet 28 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2007 Ska dom göra fler Halo spel? Isf inte med Master Chief alltså? Vet ju att Halo Wars ska komma, men inte att dom ska göra fler Halospel utöver det. Jävligt smart att göra fler spel, många vill nog ha mer att spela... HALO WARS görs av ett annat företag (De som gjorde Age of Empires). Klart Bungie ska göra fler HALO spel eller iallafall spel som utspelar sig i HALO universumet. Det har de sagt sedan de pressenterade HALO 3 att det var det sista spelet i den här historian men inte det sista spelet i HALO universumet och att de planerar att göra fler framöver. (Fast troligen gör de nåt helt annat spel först) Om sedan Master Chief kommer vara med eller inte är en spoiler så det svarar jag inte på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Always_Mongo Skrivet 28 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2007 Då måste du skicka in skivan.. Det fanns nån länk här på den här sidan eller den tidiagre.. Ok, tack. Får väll kolla igenom topicen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 28 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2007 Ni som spelat spelet. Vilken var er favorit bana? Favorit fiende? Vilken bana tyckte ni var värst? Vilken fiende hatade ni mäst? Favorit vapen? Sämsta vapen? (Glöm inte att skriva i spoiler tagg när det spoilar.) Själv så: Favorit bana: Tsavo Highway. Warthog! Stora öppna landskap! Kan det bli bättre? Värsta banan: Cortana. Mycket pga Flood-Hunters sniping form som gjorde banan till ett helvete.. Favorit fiende: De flesta av Flood, som alltid. Fienden jag hatade: Flood-Hunters sniping form. Skitjobbiga när de gömmer sig i taket och skjuter på en. Men intresant vatt få se någolunda hur Hunters igentligen ser ut och att de har morphing förmåga. Favorit vapen: Beror lite på. Mot Covenants så var det nog Battle rifle och Assault rifle men mot The Flood så var det Shotgun och Brute Shot. Sämsta vapen: Plasma gun, utan tvekan. Värdelös. Favorit fordon: Scorpion. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 28 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2007 Har kommit till chapter 7 på första halo nu. bortsätt från hur fordonen hanteras, självaste ringen och din handgun, så ser jag inte vad folk blev så uppspelta över när första spelet kom ut. måste väll finnas andra spel som kom ut det året som va värda lika mycket uppmärksamhet... är inte säker på när Prey kom ut men det spelet förtjänar lika mycket om inte mer uppmärksamhet.. antar att det beror på hur man ser det, men att så många såg det är lite wierd.. hoppas 2:an o 3:an är bättre... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 28 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2007 (redigerad) Vilken var er favorit bana? Vilken bana tyckte ni var värst? Favorit vapen? Sämsta vapen? Favorit fordon: Scorpion. Favoritbana: Minns inte namnet, men banan där man tar ner den första scaraben. Hyggligt mäktigt att köra runt på en moongoose medans passageraren skjuter. Värsta banan: Där man ska rädda Cortana och sen springa ut med henne... den var bara jobbig. De där sekvenserna när man hörde the Gravemind's röster var ganska trevliga, men själva banan var bara hemsk. Tråkiga färger, svårt att hitta vart jag skulle gå, löjligt många fiender i en och samma håla. Nej, tack. Jag var glad när jag var färdig med den. Favorit-vapen: Assault Rifle eller Shotgun. Just det, GRAVITY HAMMER! FTW! HOHOHO! Så jävla skönt att göra slut på de värsta fienderna med 3 slag som mest. Sämsta vapnet: Flamethrower? Urk. Favoritfordon: Moongoose. Hade varit trevligt att få köra en Scarab förresten. Trist att man inte fick det. Någon som träffat på dessa gosingar ännu då? http://individual.utoronto.ca/julianc/monkey1.JPG http://individual.utoronto.ca/julianc/monkey2.JPG http://individual.utoronto.ca/julianc/monkey3.JPG Också, jag är lite besviken på att jag aldrig fick se något som såg ut som den där reklamen som rullar på TV... hur Master Chief hålls upp av fiende och håller i sin granat... Och så ville jag se scenen där de 2 yngre barnen låg i gräset... Och scenen där Master Chief vaknar upp ur sin dröm eller flashback, sätter på sig hjälmen, kastar bubbelskölden för skydd, och hoppar sen över kanten... var är den cutscenen? BAH! Redigerad 28 september, 2007 av Cortez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 29 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 Också, jag är lite besviken på att jag aldrig fick se något som såg ut som den där reklamen som rullar på TV... hur Master Chief hålls upp av fiende och håller i sin granat... Och så ville jag se scenen där de 2 yngre barnen låg i gräset... Och scenen där Master Chief vaknar upp ur sin dröm eller flashback, sätter på sig hjälmen, kastar bubbelskölden för skydd, och hoppar sen över kanten... var är den cutscenen? BAH! Ja, den saknar jag verkligen. De kunde ju ha satt den i början. Där hade den passat perfekt. Någon som träffat på dessa gosingar ännu då? http://individual.utoronto.ca/julianc/monkey1.JPG http://individual.utoronto.ca/julianc/monkey2.JPG http://individual.utoronto.ca/julianc/monkey3.JPG Hahah, jag gissar på att det är ansiktena på utvecklarna. Favoritfordon: Moongoose. Hade varit trevligt att få köra en Scarab förresten. Trist att man inte fick det. Ja, det var kul att att ta ner Scarab. inte lika mycket som i HALO 2 men ändå mäktigt. Ett tillfälle jag fick stora ögon och skrek var första gången jag sköt ner en Phantom. Mycket för jag trodde inte att det gick. Jag gillar också Prey och jag ser fram mot Prey II. Men något HALO är det inte. Det är svårt att förklara för någon som inte gillar HALO varför man älskar det spelet. Det är en blandning av det episka, karaktärerna, storyn, den tuffa supersoldaten och hans AI, den stora twisten när Flood blir det verkliga hotet, musiken och de storslagna striderna och dess wow effekt. Men för att få ut mäst av spelet så ska man spela det på Heroic. Är man en som brukar spela FPS så blir man nog inte så tillfredsstäld av spelets action på Normal. Därför har de lagt till beskrivningen av Heroic att det är hur spelet är menat att spelas. Fast Heroic (Som skulle ha varit Normal) visade sig för svårt för de som bara spelar lite ibland så de fick sänka Normal. Iallafall, gillar du inte HALO så kommer du nog inte gilla HALO 2 och HALO 3 heller eftersom de följer på samma episka tema som första spelet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 29 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 Jag gillar också Prey och jag ser fram mot Prey II. Men något HALO är det inte. Det är svårt att förklara för någon som inte gillar HALO varför man älskar det spelet. Det är en blandning av det episka, karaktärerna, storyn, den tuffa supersoldaten och hans AI, den stora twisten när Flood blir det verkliga hotet, musiken och de storslagna striderna och dess wow effekt. Men för att få ut mäst av spelet så ska man spela det på Heroic. Är man en som brukar spela FPS så blir man nog inte så tillfredsstäld av spelets action på Normal. Därför har de lagt till beskrivningen av Heroic att det är hur spelet är menat att spelas. Fast Heroic (Som skulle ha varit Normal) visade sig för svårt för de som bara spelar lite ibland så de fick sänka Normal. Iallafall, gillar du inte HALO så kommer du nog inte gilla HALO 2 och HALO 3 heller eftersom de följer på samma episka tema som första spelet. Det är inte att jag inte gillar spelet för det är najs spel, försår inte bara vad "the big deal" är, om man säger så.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Always_Mongo Skrivet 29 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 Jag hittar inte länken där MS hjälper en med repade skivor, hjälp någon? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 29 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 Jag hittar inte länken där MS hjälper en med repade skivor, hjälp någon? Tror det är det här du letar efter. Roligt dock att de bara nämner Halo 3 på amerikanska sidan, men jag antar den uppdateras oftare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 29 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 Herregud, jag har precis sett det coolaste jag NÅGONSIN sett. Jag har tårar i ögonen så maffigt det var. Fortsättningen på HALO: Combat kortfilmen, allt regiserat av Neill Blomkamp, mannen som ska regisera HALO filmen. Det visar sig att kortfilmen utspelar sig precis innan HALO 3 börjar och handlar om hur de hittade Master Chief och vad de fick offra för att hitta honom. Nu så förstår jag dessutom varför Bungie blev lite sure när Combat klippet läckte ut. Det hela handlar om en HALO 3 kortfilm som Discovery Channel har beställt för att göra reklam för sin nya reality serie Last One Standing som har premiär 4 Oktober. Se båda för att få helheten av det: HALO 3: Combat, Part 1 HALO 3: Combat, Part 2 Och så ännu en Live-Action TV ad i Believe serien där en gammal soldat minns hur han gömde sig från fienden i en mörk skog. HALO 3 Believe: Hunted Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
50 cent Skrivet 30 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2007 (redigerad) Så har man "Finished the fight" då Favorit bana: Tror nog också det blir den banan med första scaraben, kommer inte heller ihåg vad den heter Sämsta bana: "Cortana" usch bara jobbig, tråkiga miljöer o ne usch bara usch. o sen var "The Ark" inte allt för rolig heller. Favorit vapen: Hmm, tror nog det blir Spikern och Maulern. Dubel-wielda dom två och du har en så jävla underbar kombination! Favorit fordon: Blir nog Mongoosen Lite tråkigt att äventyret nu är slut. Men sen har man ju jävla massa MP o se fram emot Och efter det blir det ju Halo-Wars det kommer ju också bli najs. Buuhuu! Sorgligt slut, jag blev nästan gråtfärdig.. Master Chief aka. John gick tillbaks till den där, ja vad det nu är, där man kom ut ifrån Halo CE Jaa jag vet att jag är sämst på o skriva och jag orkar inte skriva alla mina åsikter heller. Men det här var absolut världens hitills bästa spel! Kommer sakna MC BTW så fick jag "Hayabusa" dräkten till live också! Ja det var nog allt för mig Höjj! Redigerad 30 september, 2007 av 50 cent Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 30 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2007 Också, jag är lite besviken på att jag aldrig fick se något som såg ut som den där reklamen som rullar på TV... hur Master Chief hålls upp av fiende och håller i sin granat... Och så ville jag se scenen där de 2 yngre barnen låg i gräset... Och scenen där Master Chief vaknar upp ur sin dröm eller flashback, sätter på sig hjälmen, kastar bubbelskölden för skydd, och hoppar sen över kanten... var är den cutscenen? BAH! På ett sätt har ju dom hänt, Te.x Filmen när MC ha tappat hjälmen och man hör i radion att dom tror att dom förlorat MC. Och i spelet så händer ju samma sak. ODm tror MC är död, Efter han hoppat. Do.c vad som menas med barnen i gräset vet jag inte Favvo bana: The Ark Favvo Vapen: Battle Rifle Favvo fordon: Hornet Men FAN va sorlig story, Bästa Xbox spelet någonsin. Och förtjänar verkligen sitt rykte.... Undrar när vi kan slippa använda spoilers? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 30 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2007 Så har man "Finished the fight" då Favorit bana: Tror nog också det blir den banan med första scaraben, kommer inte heller ihåg vad den heter The Storm. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 30 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2007 (redigerad) Någon som är sugen på Halo 4? http://www.msxbox-world.com/xbox360/news/a...evelopment.html Kommer kanske inte heta exakt Halo 4 men men... Man kanske får spela som en annan spartan i nästa spel... Ja, alltså, det är väl det som borde hända... den här sagan ska ju vara över. Ska man fortsätta att spela som Master Chief då? Låter konstigt. Men man kanske spelar som Master Chief ändå. Jag hoppas man träffar på andra spartaner i uppföljande spel i alla fall. Redigerad 30 september, 2007 av Cortez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 30 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2007 Någon som är sugen på Halo 4? http://www.msxbox-world.com/xbox360/news/a...evelopment.html Kommer kanske inte heta exakt Halo 4 men men... Man kanske får spela som en annan spartan i nästa spel... Oj, hoppas man stöter på MC då Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 30 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2007 Men jag hittade den bästa videon om hur Halo spelen tillslut kommer att ta över världen och få oss att utrota oss själva. Ni måste se den! http://www.break.com/index/halo-takes-over-the-world.html Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 1 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2007 Men jag hittade den bästa videon om hur Halo spelen tillslut kommer att ta över världen och få oss att utrota oss själva. Ni måste se den! http://www.break.com/index/halo-takes-over-the-world.html haha, den är skön. det var nån som postade den innan (Inte jag) Länk till orginal sidan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 1 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2007 Ingen som komenterat den nya HALO 3: Combat Live-Action kortfilmen jag postade där uppe? Jag trodde att iallafall nån annan skulle tycka att den var minst lika cool som jag tyckte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 1 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2007 (redigerad) Herregud, jag har precis sett det coolaste jag NÅGONSIN sett. Jag har tårar i ögonen så maffigt det var. Fortsättningen på HALO: Combat kortfilmen, allt regiserat av Neill Blomkamp, mannen som ska regisera HALO filmen. Det visar sig att kortfilmen utspelar sig precis innan HALO 3 börjar och handlar om hur de hittade Master Chief och vad de fick offra för att hitta honom. Nu så förstår jag dessutom varför Bungie blev lite sure när Combat klippet läckte ut. Det hela handlar om en HALO 3 kortfilm som Discovery Channel har beställt för att göra reklam för sin nya reality serie Last One Standing som har premiär 4 Oktober. Se båda för att få helheten av det: HALO 3: Combat, Part 1 HALO 3: Combat, Part 2 Och så ännu en Live-Action TV ad i Believe serien där en gammal soldat minns hur han gömde sig från fienden i en mörk skog. HALO 3 Believe: Hunted Åååh, Va grym ... ... ... . Text!!! ____________________________________________ Skämt å sido. Jag tänkte kommentera men glömde det och så vart det aldrig av. Dom är jäkligt detaljerade för att vara en dokumentär. Rätt så COOLT att dom fokar lite på Marinernas läge till skillnad från spelet. Först när jag såg dessa combat filmerna så trodde jag att dom var till Halo filmen. Men det ska även bli kul att se den dokumentär dom tydligen ska vara en del av. Men igentligen, va stort halo är. Att till och med Diskovery Channel vill ha med en dokumentär om det. Och snart kommer en film. Redigerad 1 oktober, 2007 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
50 cent Skrivet 1 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2007 Ännu ett nytt tema! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts