Ceone Skrivet 12 maj, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2006 Eftersom 360 kommer vara billigare än PS3 ser jag ingen anledning till att det ska bli en prissänkning. Microsoft förlorar redan ca 125$ för varje såld 360. Att skapa en xbox 360 kostar mellan 100-200 kr med matieral,skapande och arbete. Källa: Gamereactor Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 12 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2006 Och ändå så förlorar M$ ca $150 på varje maskin. Sen skulle jag inte lita på Gamereactor om jag var du. De brukar säga såna saker som sedan visar sig vara falska. PS3 kostade 6000 kr att tillverka innan Sony fick börja plocka bort saker och skaffa billigare delar (Vilket är varför det blev försenat 6 månader). Nu har de lyckats sänka kostnaden till ca 4000 kr (Tror jag det var) och att XBox 360 skulle kosta så mycket mindre att göra låter inte troligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Runar Skrivet 12 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2006 Blä på dig! Assualt rifle är mycket skönare. Och orginalet dessutom... så blä på dig! --- Hoppas dom tar tillbaka fallskada+liv på 3:an... Men ghhaaa ! Hur kan du tycka att det oskillade bajs vapnet assault rifle från ettan är bättre än battle rifle !?!?!?!? Och liv!? Liv kan man ju absolut inte ta tillbaka, det sög ju superhårt anal! Fallskada är ju redan på i 2:an, man förlorar sköld av att hoppa från högre höjder. Jag tycker dom kan ha kvar battle rifle men göra den lite okraftigare samt lägga till automat och en skotts funktion. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 12 maj, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2006 Och ändå så förlorar M$ ca $150 på varje maskin. Sen skulle jag inte lita på Gamereactor om jag var du. De brukar säga såna saker som sedan visar sig vara falska. PS3 kostade 6000 kr att tillverka innan Sony fick börja plocka bort saker och skaffa billigare delar (Vilket är varför det blev försenat 6 månader). Nu har de lyckats sänka kostnaden till ca 4000 kr (Tror jag det var) och att XBox 360 skulle kosta så mycket mindre att göra låter inte troligt. Jag litar till 99% vad gamereractor för de har alltid rätt. I höstas 2005 så kom de med en nyhet att PS3 skulle kosta 6000kr och vips vad blev priset? 5999kr! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Runar Skrivet 12 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2006 (redigerad) Jag litar till 99% vad gamereractor för de har alltid rätt. I höstas 2005 så kom de med en nyhet att PS3 skulle kosta 6000kr och vips vad blev priset? 5999kr! Ja där ser du, dom hade ju fel med en krona ! Loosers. GR har mitt fulla stöd. Nån som vet när det nya numret släpps ? Redigerad 12 maj, 2006 av Runar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 12 maj, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2006 Här kan ni läsa nyheten: http://www.gamereactor.se/texter/?id=4523 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 12 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2006 Men ghhaaa ! Hur kan du tycka att det oskillade bajs vapnet assault rifle från ettan är bättre än battle rifle !?!?!?!? Och liv!? Liv kan man ju absolut inte ta tillbaka, det sög ju superhårt anal! Fallskada är ju redan på i 2:an, man förlorar sköld av att hoppa från högre höjder. Jag tycker dom kan ha kvar battle rifle men göra den lite okraftigare samt lägga till automat och en skotts funktion. Bättre är den absoulut inte men jag älskar den verkligen... men dom skulle väl egentligen kunna ha kvar den? Och sen så hoppas jag på att multiplayer-funktionen blir bättre än vad den är. Även om den är megabra nu så kan den bli bättre. Banorna i 2:an är skitbra... men det är ändån vissa från halo som man skulle vilja ha tillbaka. Och sen tycker jag man ska kunna välja typ exakt vilja vapen som ska vara tillåtna. Så man kan göra ett spel som heter t.ex. only needlers eller något. Sen ska man också kunna välja om dual-vield ska kunna vara tillåtet eller ej. Skulle också vara kul om man kunde lägga in lite bottar och många olika modler som man skulle kuna va. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 12 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2006 (redigerad) De hade ju inte rätt alls. 6000 kr med 60 GB HD är det ju, de sa att den skulle kosta 6000 kr utan HD. Redigerad 12 maj, 2006 av Crusader Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Runar Skrivet 12 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2006 Bättre är den absoulut inte men jag älskar den verkligen... men dom skulle väl egentligen kunna ha kvar den? Och sen så hoppas jag på att multiplayer-funktionen blir bättre än vad den är. Även om den är megabra nu så kan den bli bättre. Banorna i 2:an är skitbra... men det är ändån vissa från halo som man skulle vilja ha tillbaka. Och sen tycker jag man ska kunna välja typ exakt vilja vapen som ska vara tillåtna. Så man kan göra ett spel som heter t.ex. only needlers eller något. Sen ska man också kunna välja om dual-vield ska kunna vara tillåtet eller ej. Skulle också vara kul om man kunde lägga in lite bottar och många olika modler som man skulle kuna va. W0rd up dawg! Man borde lätt få konfigurera vilka vapen som ska finnas på banorna! Det skulle också vara kul om ett lätt map byggning program fanns med. (ungefär som i Far Cry: Instincts). Inga fler modeller tycker jag. Det skulle förstöra lite granna så det skulle bli lite mera UT feeling. Dual-Wield funktionen tycker jag inte ska gå att stänga av. Vilka vapen är bra att dual wielda? Snipern får absolut inte förändras! Att ladda ner nya banor ska vara gratis också... När kommer nya GR ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 12 maj, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2006 De hade ju inte rätt alls. 6000 kr med 60 GB HD är det ju, de sa att den skulle kosta 6000 kr utan HD. Jamen då hade typ sony inte snackat ett dugg om hårdisk. De hade iallafall rätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 12 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2006 (redigerad) Det är väl inte rätt ändå? Ett PS3 med 20 GB HD kommer kosta 5000 kr. Utan HD hade den kostat 4000 kr-4300 kr. Föresten så kostade tillverkningen av 1 XBox 360 över $550 + extra utgifter (Marknadsföring, utskick osv). Including manufacturing, Microsoft's bill comes to about $552, according to iSuppli, which represents the cost to get the Xbox off the production line in the factory. The firm does not provide any estimates beyond that point, but considering cost factors such as shipping, marketing and retail margins, Microsoft could end up spending close to $700 for every Xbox - or $300 to secure customer by customer. -TGDaily Redigerad 12 maj, 2006 av Crusader Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Runar Skrivet 12 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2006 Föresten så kostade tillverkningen av 1 XBox 360 över $550 + extra utgifter (Marknadsföring, utskick osv). -TGDaily Jajaja, dom förlorar pengar, so what? Vem fan bryr sig, prata om ert skit någon annan stans. Inte i halo 3 tråden, Tack Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 12 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2006 Dom kommer att ha med Assault Rifle (den från 1an) i 3an, så de så... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Runar Skrivet 12 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2006 (redigerad) Dom kommer att ha med Assault Rifle (den från 1an) i 3an, så de så... Faaan, den är ju så mycket fulare! Är du säker eller vill du bara att den ska va med ? Online striderna kommer ju bli skit utan Battle Rifle! Redigerad 12 maj, 2006 av Runar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 12 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2006 Dom kommer att ha med Assault Rifle (den från 1an) i 3an, så de så... Källa? Hoppas dom har med den! Fast dom kanske har med både och? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Runar Skrivet 12 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2006 Källa? Hoppas dom har med den! Fast dom kanske har med både och? Nej,nej,nej...Vad är det ni ser i Assault Rifle ? Vad är det som gör den skön!? Den siktar som en kratta och låter som när man poppar popcorn, vad är bra med den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 12 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2006 Nej,nej,nej...Vad är det ni ser i Assault Rifle ? Vad är det som gör den skön!? Den siktar som en kratta och låter som när man poppar popcorn, vad är bra med den??? Klassiker... den e go helt enkelt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Runar Skrivet 12 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2006 Klassiker... den e go helt enkelt! Nej, Snipern är en klassiker. Assault Riflen var ett misslyckande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 12 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2006 Nej, Snipern är en klassiker. Assault Riflen var ett misslyckande. Näj! Blä på dig. Snipern är skitgo! Men dom får gärna göra om needlern enligt mig... lite mindre skott på den. Man är ju oövervinnlig om man han 2 needlers. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Runar Skrivet 12 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2006 Näj! Blä på dig. Snipern är skitgo! Men dom får gärna göra om needlern enligt mig... lite mindre skott på den. Man är ju oövervinnlig om man han 2 needlers. Nejnejnej, nålarna är ju skitlätt att undvika! En grym kombo är däremot dubbla Pistols på Bäver Creek eller liknande, då snackar vi smisk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts