GiZmo Skrivet 10 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2006 Dåligt att dom tog från nintendo... ??!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Runar Skrivet 11 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2006 Är det någon som vet om analog spakarna kommer vara typ exakt likadana som på ps2 eller är dom bättre kalibrerade? Om dom är som på ps2 kommer Sony återigen misslyckas att göra en konsoll som är bra att lira fps på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
C-J Skrivet 11 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2006 Är det någon som vet om analog spakarna kommer vara typ exakt likadana som på ps2 eller är dom bättre kalibrerade? Om dom är som på ps2 kommer Sony återigen misslyckas att göra en konsoll som är bra att lira fps på. Jag är inte säker men har hört att de kommer att vara urgröpta eller va man ska kalla det. Typ som xbox spakarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 11 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2006 Dåligt att dom tog från nintendo... Det där visar hur smarta sony är och hur mycket bättre PS3 kommer att vara jämfört med andra kontroller Och det är inte dåligt att dom "tog" från andra, det är smart Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Runar Skrivet 11 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2006 Det där visar hur smarta sony är och hur mycket bättre PS3 kommer att vara jämfört med andra kontroller Och det är inte dåligt att dom "tog" från andra, det är smart Det visar hur få ideer sony har kvar. De rippar alla andra konsoller för att de själva inte kan få till något bra. Lame. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 11 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2006 Dåligt att dom tog från nintendo... Om du tittar runt på YTMND ett tag till kanske du inser att det är en humorsida, alltså inget seriöst. Sensorer i spel har funnits förr. Och, som sagt, så har det förmodligen varit planerat med sensorer i PS3- kontrollen sen länge. Bara för att dem byter form behöver dem inte byta funktioner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Valle-Ball Skrivet 11 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2006 Vad är det spikade datumet för PS3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 11 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2006 11 November i Japan, och 17 November i Europa/USA. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Runar Skrivet 12 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2006 11 November i Japan, och 17 November i Europa/USA. Varför kan dom bara inte köra världs premiär den 11:e ? Sjukt lame att vänta i 6 dar tills det kommer till Europa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 12 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2006 Sex dagars mellanrum är extremt lite. Tog nästan ett halvår för PS2 att släppas i Europa, och det tar oftast upp till ett år för japanska spel att släppas här. Men jag håller nästan med dig, fyller nämligen år den 11. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 12 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2006 Darkjak - bra skrivet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 12 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2006 Skulle det vara sensorer vid teven som känner av hur man håller handkontrollen? Så man kan böja den och skit? Vad händer då om man som jag oftast ligger ner och spelar, då håller man ju kontrollen lite var som helst. Är man tvungen att koppla bort den funktionen då bara för att man inte sitter och håller kontrollen rakt mot teven? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 12 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2006 (redigerad) Sex dagars mellanrum är extremt lite. Tog nästan ett halvår för PS2 att släppas i Europa, och det tar oftast upp till ett år för japanska spel att släppas här. Men jag håller nästan med dig, fyller nämligen år den 11. Tror att det kommer bli liiite förseningar innan Europa realesen Edit: Läste lite fel i ditt inlägg Trodde att det stod att du fyllde 11 år då ^^ Redigerad 12 maj, 2006 av Sniper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Runar Skrivet 12 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2006 Men jag håller nästan med dig, fyller nämligen år den 11. Ooo, Grattis i über förskott. Tror ni det nya Sonic kommer bli bra eller ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P1rsson Skrivet 15 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2006 Nu får ni ta och hjälpa mig! Jag har alltid gillat xbox mer än playstation 2 av flera enkla anledningar: Grafiken, handkontrollerna och att det helt enkelt kunde göras bättre spel på xbox. Nu däremot har jag ingen aning om vad jag ska välja, rent spelmässigt lockar nästa GTA mer än Halo 3, men inte mycket. Sådet är helt enkelt konsollen som får avgöra, men vilken blir bäst? Xbox 360 eller PS3? Grafiken och hur stora/bra spel som kan göras är väl det jag prioriterar mest. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 15 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2006 Nu får ni ta och hjälpa mig! Jag har alltid gillat xbox mer än playstation 2 av flera enkla anledningar: Grafiken, handkontrollerna och att det helt enkelt kunde göras bättre spel på xbox. Nu däremot har jag ingen aning om vad jag ska välja, rent spelmässigt lockar nästa GTA mer än Halo 3, men inte mycket. Sådet är helt enkelt konsollen som får avgöra, men vilken blir bäst? Xbox 360 eller PS3? Grafiken och hur stora/bra spel som kan göras är väl det jag prioriterar mest. PS3 är bäst rent prestandamässigt, men jag vet inte riktigt vad för titlar som släpps till ps3. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 15 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2006 Nu får ni ta och hjälpa mig! Jag har alltid gillat xbox mer än playstation 2 av flera enkla anledningar: Grafiken, handkontrollerna och att det helt enkelt kunde göras bättre spel på xbox. Nu däremot har jag ingen aning om vad jag ska välja, rent spelmässigt lockar nästa GTA mer än Halo 3, men inte mycket. Sådet är helt enkelt konsollen som får avgöra, men vilken blir bäst? Xbox 360 eller PS3? Grafiken och hur stora/bra spel som kan göras är väl det jag prioriterar mest. För det första kommer GTA IV först till 360, i oktober. När det gäller prestandan är PS3 starkare. Varje slav i processorn Cell kan optimeras så den är bättre än 360's processor. Och Cell har 7 slavar, så du fattar vilken monster-processor det är. Men eftersom Cell är helt ny teknologi, så kommer det nog ta ett antal månader/år innan utvecklare kan optimera den som de kan med 360 och då kommer PS3-spelen köra ifrån 360-spelen. Prismässigt kostar Xbox 3000/4000 kr och PS3 5000/6000 kr, men då får du tänka på att PS3's online-spelande är gratis, till skillnad från 360's som kostar 600 kr/år. Så i långa loppet är PS3 bättre och billigare om du räknar med att du vill spela online. Men det viktigaste är spelen, och eftersom både GTA och Halo kommer till Xbox 360 så kanske det blir ditt val. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P1rsson Skrivet 15 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2006 (redigerad) För det första kommer GTA IV först till 360, i oktober. Men det viktigaste är spelen, och eftersom både GTA och Halo kommer till Xbox 360 så kanske det blir ditt val. Är det alltså så att nästa GTA kommer till 360 innan/samtidigt som ps3? I oktober i år? Isf är det ett självklart köp! EDIT: Oktober nästa år självklart. Redigerad 15 maj, 2006 av P1rsson Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Runar Skrivet 16 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2006 Är det alltså så att nästa GTA kommer till 360 innan/samtidigt som ps3? I oktober i år? Isf är det ett självklart köp! EDIT: Oktober nästa år självklart. 360:s kontroller är desutom mycket skönare än ps3:s. I alla fall om dom har kvar samma design som på ps2. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 16 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2006 360:s kontroller är desutom mycket skönare än ps3:s. I alla fall om dom har kvar samma design som på ps2. Beror helt på hur stora händer man har och helt enkelt vilken kontroll man själv tycket är mest bekväm. Jag t.ex. har aldrig haft en kontroll som suttit bättre i handen på mig än en dual shock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts