RavenE Skrivet 9 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2006 Aftonbladet Coolt att kontrollerna följer händernas rörelser Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AntiClimax Skrivet 9 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2006 Mer om PS3 Kolla länken, där står det rätta priset! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 9 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2006 Aftonbladet Coolt att kontrollerna följer händernas rörelser Sorry to dissapoint! Den följer händernas LUTNING och inget annat. Det är ungefär som en tredje analog styrspak alltså. Och så ska tydligen vibrationen ha plockats bort, vilket innebär att den bör heta tripple nothing, eftersom att dual shock fick sitt namn av att den hade två styrspakar, och en rumblefunktion. Det som Nintendos handkontroll gör är att den mäter lutning OCH position i förhållande till TV'n. Det kommer alltså inte gå att använda DS3 som pistol i ett FPS eller en golfklubba i ett golfspel. Vill du ha exempel på vad den klarar? Spela Kirby's tilt and tumble till Gameboy Advance, den har en nästan identisk rörelsesensor, INBYGGD I SPELKASETTEN. Sony försöker alltså konkurrera mot Nintendo genom att apa efter... och de gör det SKITDÅLIGT. Och kolla priset. 6000:-! Som jag har sagt hela tiden! Tror den kommer vara subventionerad (såld till under produktionspris) för att ens uppnå DET priset. Nintendo kommer sälja sin för halva priset eller mindre, och det till vinst Det är därför industrianalytiker såväl som Nintendo-spelare säger att detta INTE är Nintendos sista konsol. Den kommer säljas med vinst. Sony däremot måste plocka in MASSVIS med pengar på varje sålt spel och internetavgifter för att kompensera för förlusten vid varje såld konsol. Ungefär som Microsoft "slog" Nintendo: de har förlorat över 200 miljoner kronor på första XB. Ingen hade köpt konsolen till fullpris. Helt enkellt: om PS3 säljer kasst, är Sony körda. Om Revo säljer kasst säger Nintendo helt enkellt: OK, vi tar dom nästa gång... eller nästa gång... eller gången därpå. För Nintendo har bara haft ETT ENDA förlustår, och det var 2004 (de tog igen under hösten det året, och det blev vinst igen till julen, men året som helhet var en förlust). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 9 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2006 Längtar redan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 9 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2006 (redigerad) *Ner- med- Sony- go- go- Nintendo-text* *Applåderar* Tihi, heja Nintendo! Jag tror i för sig att Sony kommer gå med förtjänst. Whoopsie, nu kommer du få mängder med fanboys på dig. Redigerad 9 maj, 2006 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 9 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2006 Längtar efter PS3 men kommer antagligen inte köpa direkt får la se vilket utbud av spel det kommer..=) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 9 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2006 *Applåderar* Tihi, heja Nintendo! Jag tror i för sig att Sony kommer gå med förtjänst. Whoopsie, nu kommer du få mängder med fanboys på dig. Han har ju rätt i det han skriver. Här och i E3-tråden. Sen kan alla PS-nördar komma och klaga hur mycket de vill. Men det är fakta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 9 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2006 Darkjak, du som är Nintendo- Orakel, får jag fråga en sak? Säg att man köper en Nintendo Wii, men inte kan ställa konsolen under TVn utan ställer den brevid... Faller inte hela konceptet då? Det bygger på samma illusion som att man riktar DVD- kontrollen emot TVn istället för DVD- spelaren. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 9 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2006 Sorry to dissapoint! Den följer händernas LUTNING och inget annat. Det är ungefär som en tredje analog styrspak alltså. Och så ska tydligen vibrationen ha plockats bort, vilket innebär att den bör heta tripple nothing, eftersom att dual shock fick sitt namn av att den hade två styrspakar, och en rumblefunktion. Det som Nintendos handkontroll gör är att den mäter lutning OCH position i förhållande till TV'n. Det kommer alltså inte gå att använda DS3 som pistol i ett FPS eller en golfklubba i ett golfspel. Vill du ha exempel på vad den klarar? Spela Kirby's tilt and tumble till Gameboy Advance, den har en nästan identisk rörelsesensor, INBYGGD I SPELKASETTEN. Sony försöker alltså konkurrera mot Nintendo genom att apa efter... och de gör det SKITDÅLIGT. Och kolla priset. 6000:-! Som jag har sagt hela tiden! Tror den kommer vara subventionerad (såld till under produktionspris) för att ens uppnå DET priset. Nintendo kommer sälja sin för halva priset eller mindre, och det till vinst Det är därför industrianalytiker såväl som Nintendo-spelare säger att detta INTE är Nintendos sista konsol. Den kommer säljas med vinst. Sony däremot måste plocka in MASSVIS med pengar på varje sålt spel och internetavgifter för att kompensera för förlusten vid varje såld konsol. Ungefär som Microsoft "slog" Nintendo: de har förlorat över 200 miljoner kronor på första XB. Ingen hade köpt konsolen till fullpris. Helt enkellt: om PS3 säljer kasst, är Sony körda. Om Revo säljer kasst säger Nintendo helt enkellt: OK, vi tar dom nästa gång... eller nästa gång... eller gången därpå. För Nintendo har bara haft ETT ENDA förlustår, och det var 2004 (de tog igen under hösten det året, och det blev vinst igen till julen, men året som helhet var en förlust). Jaha? Det står inte någonstans att det ska ha samma funktioner som Wii's handkontroll. Sony vill hålla sig det gamla goda. Aftonbladet har en förmåga att avrunda uppåt. Kolla länken AntiClimax skickade, det står standardpris. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eazy-e Skrivet 9 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2006 Ps3 kommer vara den bästa spel maskinen.lite synd om kontrollen den kommer vara vanlig ps kontroll 6000kr för Ps3 är nåt som jag gärna spenderar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 9 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2006 Jaha? Det står inte någonstans att det ska ha samma funktioner som Wii's handkontroll. Sony vill hålla sig det gamla goda. Aftonbladet har en förmåga att avrunda uppåt. Kolla länken AntiClimax skickade, det står standardpris. Jag tror mer att darkjak störde sig på att RavenE skrev att det var coolt när det varken är nytt eller avancerat, plus att det leder till att man blir utan vibrationsfunktion. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 9 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2006 Han kanske tycker det är coolt. En smaksak. Och jag vill ha en källa till att vibrationsfunktionen ska vara borta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 9 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2006 Och jag vill ha en källa till att vibrationsfunktionen ska vara borta. Det är ändå bara tjejer som har nytta av vibrationsfunktionen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ronin Skrivet 9 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2006 Han kanske tycker det är coolt. En smaksak. Och jag vill ha en källa till att vibrationsfunktionen ska vara borta. Källa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 9 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2006 Ha läs gamereactors test på ps3. Spelen var som xb360 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 9 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2006 Darkjak, du som är Nintendo- Orakel, får jag fråga en sak? Säg att man köper en Nintendo Wii, men inte kan ställa konsolen under TVn utan ställer den brevid... Faller inte hela konceptet då? Det bygger på samma illusion som att man riktar DVD- kontrollen emot TVn istället för DVD- spelaren. Har för mig att man ska sätta ut två sensorer vid TV'n. Annars skulle det ju bli omöjligt att anpassa ett spel när det finns 14''-TV-apparater och 42''-TV-apparater. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 9 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2006 Har för mig att man ska sätta ut två sensorer vid TV'n. Annars skulle det ju bli omöjligt att anpassa ett spel när det finns 14''-TV-apparater och 42''-TV-apparater. Det finns EN sensor som man sätter ut. Har för mig att den svarta grejen där fram på handkontrollen var en kamera... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 9 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2006 (redigerad) Det är ändå bara tjejer som har nytta av vibrationsfunktionen Hehe Edit: Darkjak! "There are motion-sensing gyroscopes inside the controller that will detect tilting as well as raising and lowering." Redigerad 9 maj, 2006 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 9 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2006 Med tanke på priset så kommer jag antagligen inte skaffa det direkt . Och denna motion låter inte som något jag skulle vilja se kunkurera ut force feedbacken :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyemon Skrivet 10 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2006 Dåligt att dom tog från nintendo... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts