rabarben Skrivet 9 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2006 Jaha... nu är det olagligt att sjunga fotbollsramsor på gatorna också. Här står lite om det... folkets agerande: Hifs supporterklubb Helsingborgs dagblad Och här även en film: http://www.newshunter.se/ Den finns på senaste nytt längst uppe till vänster. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 9 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2006 Det är inte polisen som bestämmer lagarna Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_go Skrivet 9 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2006 Det är inte polisen som bestämmer lagarna Ngn som har påstått det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
-NightHawk- Skrivet 9 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2006 (redigerad) Ngn som har påstått det? Ja, rabarben? Se topicnamn. Edit: Muahaha Slew, hann före! Redigerad 9 maj, 2006 av -NightHawk- Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 9 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2006 Ngn som har påstått det? "Nu får snuten för fan skärpa sig..." Det finns en lag som heter "störande av allmän ordning" och detta är fotbollsramsor. De skriker och härjar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 9 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2006 Imo är det bra. Låt gatorna vara fria från dylikt oväsen. Ramsor kan de sjunga på matcherna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 9 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2006 Jaha... nu är det olagligt att sjunga fotbollsramsor på gatorna också. Här står lite om det... folkets agerande: Hifs supporterklubb Helsingborgs dagblad Och här även en film: http://www.newshunter.se/ Den finns på senaste nytt längst uppe till vänster. Det finns skillnad på att sjunga och att skrika. Kanske sa HIF supportrarna vara lite mer laglydiga och höras mindre så behöver inte polisen ingripa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 9 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2006 Jag tycker detta är larvigare än en... ja... larv. Varför ska alltid Sverige vara så anspråkiga och vara så anti övriga Europa som möjligt. Nej här ska det inte fär ha dödskallar på fotbollsmatcher, men rockkonserter, det funkar. Nej all form av pyro (bengalliksa eldar och all form av rök) är fullt förbjudet på fotbollsmatcher. Men på gatorna, ja där ska det får användas. Nu ska fansen inte få sjunga längre på gatorna. Men då ska jag fan sätta stop för alla vidriga trubadurer och hemlösa som skapar oreda med sin vidriga trumpet eller flöjt på Drottninggatan eller i T-banan. Detta är absurt. Man kan inte vara en svensk fotbollsfanatiker längre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 9 maj, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2006 (redigerad) Jag tycker detta är larvigare än en... ja... larv. Varför ska alltid Sverige vara så anspråkiga och vara så anti övriga Europa som möjligt. Nej här ska det inte fär ha dödskallar på fotbollsmatcher, men rockkonserter, det funkar. Nej all form av pyro (bengalliksa eldar och all form av rök) är fullt förbjudet på fotbollsmatcher. Men på gatorna, ja där ska det får användas. Nu ska fansen inte få sjunga längre på gatorna. Men då ska jag fan sätta stop för alla vidriga trubadurer och hemlösa som skapar oreda med sin vidriga trumpet eller flöjt på Drottninggatan eller i T-banan. Detta är absurt. Man kan inte vara en svensk fotbollsfanatiker längre. Så jävla ord alltså! Mffs fans gjorde väl likadant? Btw... det är väl ändån polisen som bestämmer om dom ska ingripa eller inte? Redigerad 9 maj, 2006 av rabarben Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moroni_Family Skrivet 9 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2006 Jag tycker detta är larvigare än en... ja... larv. Varför ska alltid Sverige vara så anspråkiga och vara så anti övriga Europa som möjligt. Nej här ska det inte fär ha dödskallar på fotbollsmatcher, men rockkonserter, det funkar. Nej all form av pyro (bengalliksa eldar och all form av rök) är fullt förbjudet på fotbollsmatcher. Men på gatorna, ja där ska det får användas. Nu ska fansen inte få sjunga längre på gatorna. Men då ska jag fan sätta stop för alla vidriga trubadurer och hemlösa som skapar oreda med sin vidriga trumpet eller flöjt på Drottninggatan eller i T-banan. Detta är absurt. Man kan inte vara en svensk fotbollsfanatiker längre. Wöörd Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 9 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2006 Jag tycker detta är larvigare än en... ja... larv. Varför ska alltid Sverige vara så anspråkiga och vara så anti övriga Europa som möjligt. Nej här ska det inte fär ha dödskallar på fotbollsmatcher, men rockkonserter, det funkar. Nej all form av pyro (bengalliksa eldar och all form av rök) är fullt förbjudet på fotbollsmatcher. Men på gatorna, ja där ska det får användas. Nu ska fansen inte få sjunga längre på gatorna. Men då ska jag fan sätta stop för alla vidriga trubadurer och hemlösa som skapar oreda med sin vidriga trumpet eller flöjt på Drottninggatan eller i T-banan. Detta är absurt. Man kan inte vara en svensk fotbollsfanatiker längre. Håller med till 100%! Sjung på allihopa! SJUNG FÖR LAGET! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 9 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2006 Folk får väl lära sig att behärska sig istället.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 9 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2006 Imo är det bra. Låt gatorna vara fria från dylikt oväsen. Ramsor kan de sjunga på matcherna. Kolla, här är någons åsikt ni alla kan ta efter i den här frågan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 9 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2006 Men då ska jag fan sätta stop för alla vidriga trubadurer och hemlösa som skapar oreda med sin vidriga trumpet eller flöjt på Drottninggatan eller i T-banan. Nej, damnit. Slussen skulle inte vara Slussen utan Rebell-Robert, apskalle där. Fjantig lagstiftning, dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 9 maj, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2006 Då är ju egentligen en orkestermarch mycket värre ju... det hörs ju ännu mer! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 9 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2006 Då är ju egentligen en orkestermarch mycket värre ju... det hörs ju ännu mer! Men det är fina grejor det, inte övergödda slashasar utan vare sig takt eller stämma. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 9 maj, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2006 Men det är fina grejor det, inte övergödda slashasar utan vare sig takt eller stämma. Nej men det ska ju inte vara någon 'ndring i lagen för det... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 9 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2006 Nej men det ska ju inte vara någon 'ndring i lagen för det... Jo. Iväg med packet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 9 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2006 Nej, damnit. Slussen skulle inte vara Slussen utan Rebell-Robert, apskalle där. Fjantig lagstiftning, dock. Honom har jag tyvärr aldrig hört? Vad är han för sorts musiker? Men det jobbigaste är den här halvkinesen som står vid Tekniska varje morgon-eftermiddag-kväll. Hans trumpet har en av det märkligaste stämmor jag hört, sen att han står nere vid tunnelbanan gör inte saken bättre. Såna ska bort bort bort! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 9 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2006 Btw... det är väl ändån polisen som bestämmer om dom ska ingripa eller inte? Poliserna ingriper om dom ser någon begå något brottsligt. I detta fall ska dom alltså ingripa om någon går och sjunger fotbollsramsor eftersom det nu finns en lag mot det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts