P-C Skrivet 8 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2006 Ja, Cortez, jag och Ärrtvå har en liten diskussion hurvida ordet bitch är förnedrande/svordom eller ej. J Jag står fast vid att bitch är och kommer alltid att vara en svordom för att förnedra kvinnor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 8 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2006 Ja! Ja! Vafan, Ja! *suck* null vote =P Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 8 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2006 Ändra pollen, bara nej som svarsalternativ. Men bitch är svordom, i engelska mer eller mindre. Men i svenska och säga det till nån.. tja, modersmålet är grövre som alltid. imo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 8 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2006 (redigerad) Svordom är inte samma sak som en förolämpning. "Amen, du är ju helt efterbliven" Oj, där svor jag! Jag menar, det är ju en förolämpning! Varför skulle hora vara en svordom dårå? Då borde ju prostituerad vara det också? Det har ju samma betydelse. Jag har aldrig sett någon censurera det ordet på TV. Redigerad 8 maj, 2006 av Cortez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 8 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2006 Poll fixat.. Vote: ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 8 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2006 Känner inte till nån ordbok för 'Domma är klassade som svordomar' Okej, svordomar kort isf Helvete Satan ? jävlar/jädrar fan. Men domma är mesiga ord om man drar sig till förolämplingar som>folk tar sig åt så, svordomar imo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 8 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2006 Svordom är inte samma sak som en förolämpning. "Amen, du är ju helt efterbliven" Oj, där svor jag! Jag menar, det är ju en förolämpning! Varför skulle hora vara en svordom dårå? Då borde ju prostituerad vara det också? Det har ju samma betydelse. Jag har aldrig sett någon censurera det ordet på TV. Säger man inte Amen i kyrkan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 8 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2006 Jao. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 8 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2006 (redigerad) Nej, ingen svordom... Detta är en bitch EDIT: Bilden var VÄLDIGT stor.. tryck på länken istället http://www.beloit.edu/~classics/egypt_trip...20(Dendera).jpg Redigerad 8 maj, 2006 av BroDD Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 8 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2006 Inte en svordom; dock nedvärderande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 8 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2006 Nä. Ordet i sig är inte en svordom. Ordet är fortfarande negativt, men en svordom är främst ett ord som förstärker en mening eller uttryck, och inte något förolämpande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gurfi Skrivet 8 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2006 Vet ej. beror på hur man använder det. idag på tunnelbanan hörde jag att en snubbe ropade till en annan "Yo bitch!" (som en hälsning ( ) ). men man kan också säga det till nån man inte tycker om. finns flera sånna ord, t.ex CP. "jävla CP unge" "vi har diagnostiserad honom att han är CP". vote: null Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 8 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2006 Nej, ingen svordom... Detta är en bitch EDIT: Bilden var VÄLDIGT stor.. tryck på länken istället http://www.beloit.edu/~classics/egypt_trip...20(Dendera).jpg Det där är ingen Bitch, det är en räv!? Vote: Ja Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 8 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2006 Beror på vem man säger det till. Nullade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 8 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2006 Nej, det tycker jag inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 8 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2006 Nej, det tycker jag inte Jo, så är det. Om jag säger bitch till min mormor, så lär hon inte förstå vad det betyder. Om jag säger bitch till min mamma så blir hon sur. Om jag säger bitch till en av mina tjejkompisar så händer typ inget. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 8 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2006 Jo, så är det. Om jag säger bitch till min mormor, så lär hon inte förstå vad det betyder. Om jag säger bitch till min mamma så blir hon sur. Om jag säger bitch till en av mina tjejkompisar så händer typ inget. Men, bjäk. Jag menade: Nej, jag tyker inte att bitch är en svordom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
D.E Skrivet 8 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2006 Nej, egentligen inte. Bitch är egentligen det engelska ordet för tik, alltså en hundhona. Samma sak med svenskans hynda. Hund, hynda. Men det är väl också lite av en förolämpning. Även fast det inte används så mycket. Vote: Nej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 8 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2006 Nej. Bitch är snarare ett skällsord/en förolämpning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 8 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2006 Visste inte vad jag skulle rösta, men tog Ja. Bitch är et skällshord så som idiot, mutha fucker osv. En svordom är nog mer Satan, fan, helvete, sablar (sådär ½) om någon är jävlig mot en, så kan man säga.. Jävla bög! = Jävla/svordom bög/användes som skällsord. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts