Ceone Skrivet 9 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2006 Var det inte så att GTA: San Andreas var PS2-exlusivt ganska långt in på 2004, tills man plötsligt ändrade sina intentioner ifrån Rockstars sida? This could be one of thoose situations. Rätta mig om jag har fel. De hade ett avtal om att göra GTA exklusivt till ps2 i en viss tid och det gick ut för ett tag sedan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 9 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2006 (redigerad) Fast det är ju så affärsvärlden går till. Sony gjorde likadant inna. Köpte rättigheter till alla spel de kunde komma åt (Inklusive GTA). Mig skadar det ju inte men det är väldigt synd. Tror boven är att det är extremt dyrt att utvekla spel till flera Next-Gen konsoller eftersom de får utveckla dem som 2 olika spel. Jag vet inte hur Sony sabbade det här men de hade en deal i handen och måste ha släppt den för någon anledning. Sony släppte exlusiviteten i förtid för att få en ny deal för GTA4. Redigerad 9 maj, 2006 av Crusader Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 9 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2006 Det kommer nog till ps3 med: 12:54: I get the official Rockstar Games announcement of Grand Theft Auto IV in my e-mail--it says that the game will be release simultaneously on Xbox 360 and PS3. Moore said it was coming to 360 first. What the...? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 9 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2006 Kan det verkligen stämma? Kan det inte vara så att det släpps lite tidigare till 360 istället för PS3? Inte kan dom väl bara välja bort Playstation sådär? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 9 maj, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2006 ! http://ir.take2games.com/ReleaseDetail.cfm?ReleaseID=195753 Hmm, kanske det släpps till båda ändå?! Kolla också startsidan på GTAsajten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 9 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2006 OH FUCK NYTT GTA?!?! GET ON THE BOAT PEOPLE!!! YEEEHAAW GET ON THE BOOOOOAAAAAT-AAAAAHYEYEYE! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 9 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2006 Tror att GTA4 släpps till båda men att M$ har köpt till sig att få den tidigare. Antagligen har de gjort en deal med Sony så att ett tidigare XBox 360 exlusivt spel nu kommer släppas på PS3 med. Sen får man inte glömma Fable 2, som det nu visats en trailer på (Finns inte att ladda ner förutom på XBox Live). Ser verkligen intresant ut. Tiden för spelet kommer visst denna gången vara under kolonitiden och man kommer kunna använda liknande flintlås pistoler. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 9 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2006 (redigerad) GTA i oktober PS3 i november GTA lär bli en PS3 launchtitel Ed: NEJ 2007!? Ed2: SAN ANDREAS FLASHBACK! Redigerad 9 maj, 2006 av dibel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 9 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2006 (redigerad) Det står ju Playstation 3 längst ner på sidan så då är det bekräftat att det kommer dit. Edit: PC-lirarna bli nog utan. Redigerad 9 maj, 2006 av nor_adde Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 9 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2006 Det står ju Playstation 3 längst ner på sidan så då är det bekräftat att det kommer dit. Edit: PC-lirarna bli nog utan. Knappast. Vi kommer antagligen att få vänta 6 månader som vanligt, vilket är både synd och skam. Sommaren 2008 mao... Yippikayey... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 9 maj, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2006 Knappast. Vi kommer antagligen att få vänta 6 månader som vanligt, vilket är både synd och skam. Sommaren 2008 mao... Yippikayey... 2007 kommer GTA till PS3 http://www.gamespot.com/e3/e3story.html?sid=6149747 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 9 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2006 2007 kommer GTA till PS3 http://www.gamespot.com/e3/e3story.html?sid=6149747 Yes? Till PC (den enda platform jag bryr mig om) släpps det då högst antagligen våren/sommaren 2008. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
C-J Skrivet 10 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2006 Jag såg nåra bilder och madden videon på Wii , måste säga att grafiken ser grotesk ut om man jämför med ps3 och x360 men om man jämför med ps2 och xbox så är den ungefär jämbra iaf på madden. Måste också tipsa er som inte sett nåt intressant spel än om att Eight days på ps3 ser riktigt bra ut! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 10 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2006 Gamereactor testar Wii Efter jag har läst den artikeln blev jag mer sugnare på en Wii. Spelglädien verkar ju vara på topp iallfall. Wow. Vill ha. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 10 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2006 Microsoft confirms next Grand Theft Auto is coming to Xbox 360 in October 2007; Rockstar Games confirms simultaneous launch on PS3. -Från GameSpot.com Tror vi kan sluta oroa oss. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 10 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2006 Jag Måste Ha PS3 :D:D:D:D Ser så jävla grymt ut Får börja spara pengar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 10 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2006 Rörelsesensor har Sonys handkontroll också. Nope. Den har en TILT sensor. Sony har gjort ett desperat försök att sno strålkastarljuset från Nintendo, och slängde ihop en liten leksak med teknik så simpel att den finns inbyggd i KASETTERNA på vissa GBA-spel. Vill du veta vad den klarar? Skaffa Warioware Twisted eller Kirbys Tilt n' tumble till GBA, så får du se vad den klarar. Du kommer inte kunna använda den som pistol i ett skjutarspel, en golfklubba i ett golfspel eller nåt liknande. Kvar har du möjligheten att använda den som en ratt i ett bilspel, eller en joystick i en flygsim. En PLATT joystick! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 10 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2006 (redigerad) Och hur vet du det? Att den bara är simpel teknik? Sonys kontroller har alltid varit de bästa och av bästa kvalitet. Men om de inte är likadana (Sonys kan, som du sa, känna av Tilt samt upp och ner rörelser) så kan det ju inte kallas härma Nintendo. Dessutom ryktades det om Rörelsesensorer till PS3fäör ett par år sedan, långt innan det presenterades till Wii. Sen att spelutvecklare har sagt att spel kommer släppas som kommer kräva de funktionerna så är det inte så konstigt att flera konsoller använder den, precis som när Sony gjorde sin handkontroll med analogspak så skulle alla plötsligt ha likadana på sina handkontroller. Likadant med Dual Shock och plötsligt skulle alla ha Rumble. Redigerad 10 maj, 2006 av Crusader Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 10 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2006 Jag såg nåra bilder och madden videon på Wii , måste säga att grafiken ser grotesk ut om man jämför med ps3 och x360 men om man jämför med ps2 och xbox så är den ungefär jämbra iaf på madden. Måste också tipsa er som inte sett nåt intressant spel än om att Eight days på ps3 ser riktigt bra ut! Jag såg precis trailern till Eight Days. Tycker också att det ser jävligt bra ut! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 10 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2006 Var det inte så att GTA: San Andreas var PS2-exlusivt ganska långt in på 2004, tills man plötsligt ändrade sina intentioner ifrån Rockstars sida? This could be one of thoose situations. Rätta mig om jag har fel. De ändrade inga planer. Det var planerat redan innan GTA3 att R* skulle släppa sina GTA-spel exklusivt till PS2 först(enligt ett kontrakt med Sony), men de gav alltid ut det senare till fler plattformar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts