L_Voll Skrivet 10 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2006 Mm, och jag får även blåsor på tungan.. Ok, du vinner. Det värsta är nog att man inte kan äta körsbär, eller borde inte, man kan ju inte låta bli när de ser så läckra ut där de hänger på sin kvist. Men man får ångra sig sen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 11 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2009 Jag tror jag är allergisk mot kiwifrukter - vid inmundigande av dem kliar det i munnen, och jag får en mindre mängd yt-svett på ansiktet. Någon som känner igen detta? Det är så värt det, dock. Får även liknande symptom vid satsumasätande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 11 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2009 Jag tror jag är allergisk mot kiwifrukter - vid inmundigande av dem kliar det i munnen, och jag får en mindre mängd yt-svett på ansiktet. Någon som känner igen detta? Det är så värt det, dock. Får även liknande symptom vid satsumasätande. Har för mig att jag brukar bli varm i hela ansiktet när jag äter Kiwi. Men allergisk tror jag inte att jag är. :hmm: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 11 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2009 Nepp jag är allergi fri Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 11 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2009 Jag tror jag är allergisk mot kiwifrukter - vid inmundigande av dem kliar det i munnen, och jag får en mindre mängd yt-svett på ansiktet. Någon som känner igen detta? Det är så värt det, dock. Får även liknande symptom vid satsumasätande. würd. Jag får dock värre symptom med blåsor i munhålan. Men som du säger, fett värt det, för kiwi är så himla gott! Har dock slutat äta kiwi i bare, eftersom jag inte kan äta något annat på ett tag, men om det bjuds på kiwitårta så petar jag inte bort det. T: Har någon ej funnen allergi. Jag får vid få tillfällen störa kliande märken, oftast på låren och dom sitter i några dagar. Doktorn gjorde ett allergi test, men inget gav några utslag, men jag har tabletter jag tar när jag får dessa utslag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 12 juli, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2009 (redigerad) Jag tror jag är allergisk mot kiwifrukter - vid inmundigande av dem kliar det i munnen, och jag får en mindre mängd yt-svett på ansiktet. Någon som känner igen detta? Det är så värt det, dock. Får även liknande symptom vid satsumasätande. Jag har samma som Stell. Får blåsor i munnen när jag äter kiwi. Men det beror på korsallergi från min pollenallergi. Edit: Får det av alla olika kärnfrukter, nötter, och morötter också . Redigerad 12 juli, 2009 av Martin-123 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 13 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2009 Jag har samma som Stell. Får blåsor i munnen när jag äter kiwi. Men det beror på korsallergi från min pollenallergi. Edit: Får det av alla olika kärnfrukter, nötter, och morötter också . Ord. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 13 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2009 Kiwi, jordgubbar, nötter, persika, pollen, hundar. Säkert mer, de med äter jag även om jag får en reaktion. (Fan vad rolig jag är) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 13 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2009 Kiwi, jordgubbar, nötter, persika, pollen, hundar. Säkert mer, de med äter jag även om jag får en reaktion. (Fan vad rolig jag är) Haha. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 13 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2009 Bara allergisk mot katter så vitt jag vet, börjar kliiia i öögat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 13 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2009 Pälsdjur, honung, hö, nötter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 13 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2009 Bara allergisk mot katter så vitt jag vet, börjar kliiia i öögat Hur skulle du ta det om du utvecklade en allergi mot hundar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 13 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2009 Hur skulle du ta det om du utvecklade en allergi mot hundar? Väldigt svårt o.o Skulle det finnas nått sätt att bli av med allergin så skulle jag göra det bästa för att lyckas.. Annars.. Fan jag vet inte Kan inte föreställa mig det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 13 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2009 Sedan cirkus tre år får pollen mina ögon att klia och min nos att rinna. Inget jag har kollat upp, men har kommit fram till att det måste vara så. (För många "sammanträffanden") Sucks, really. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dee Skrivet 13 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2009 Jag har en jobbig allergi. Jag är allergisk mot latex. Det som bl.a. ballonger och kondomer är gjorda av Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karl-Gunnar Skrivet 14 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2009 Är inte allergisk mot någonting. Allergier är för veklingar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 14 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2009 Pälsdjur, honung, hö, nötter. Oj, honung var något jag aldrig hört talas om att någon är allergisk mot Väldigt orginellt må jag säga ---- Stör mig på att min allergimedusiin ska envisas med att trötta ner mig så hiskeligt mycket. Någon annan som märker av liknande biverkningar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 14 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2009 (redigerad) Oj, honung var något jag aldrig hört talas om att någon är allergisk mot Väldigt orginellt må jag säga I'm one of a kind! Nejmen, jag fick en reaktion (ögat svällde upp, dock bara på ena sidan) på skolan för många år sedan efter att ha ätit något med honung i, dock var det inte svensk honung, utan det var amerikansk tror jag. Den innehöll massa konstigt jox. Har inte vågat prova vanlig svensk honung efter det.. Det kan ju vara själva honungen jag är allergisk mot. Redigerad 14 juli, 2009 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 14 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2009 Jag har en jobbig allergi. Jag är allergisk mot latex. Det som bl.a. ballonger och kondomer är gjorda av Kul för dig när du får ligga då! Jag har ingen känd allergi såvitt jag vet om.. Jag blir dock dåsig av pollen, men inget mer. Så kanske en början på pollenallergi? vad vet jag! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 15 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2009 Kul för dig när du får ligga då! Finns det något annat alternativ till latex? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts