Valle-Ball Skrivet 9 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2006 Najj, faktiskt inte mot nåt men rätt många jag känner har astma och massa allergier Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 9 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2006 Inget, men jag är kanske allergisk mot pollen, är så jävla tät och snuvig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 9 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2006 Ja. Pollen, timotej, djur m.m. Dock kommer jag i kontakt med alla dessa varje dag, men jag klarar mig ganska bra. Jag fick stora utslag mot katt och hund på ett test, men hemma märker jag inte mycket. En till sak också. Har någon slags allergi mot sågspån (trä alltså...), men har inte fått det bevisat. Dock har jag känt av det några gånger, bl.a. när vi hade en bandyträning på, den då nybyggda, Dina Arena (aka "Ön" i Edsbyn). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Ryder Skrivet 9 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2006 Är allergisk mot allt som går att vara allergisk mot känns det som =,( Fast jag har inte kännt av pollen än Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 9 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2006 (redigerad) ... Redigerad 15 november, 2020 av Sikorka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 9 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2006 Är icke alergisk mot något alls *tar 10 glädjeskutt* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 9 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2006 WTF? Dina Arenan? Det ligger ju skit nära mig! Jag bor i Alfta, vart är du? Det här trodde jag vekrligen inte om dig tackle.. o_o /sry for off. Bollnäs. Trodde att du redan visste att jag bor i Bollnäs, för jag visste iaf att du bor i Alfta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 9 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2006 Jag är mot vissa päls-djur. Samt pollen och dam :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 10 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2006 Katt...men bara lite...har en som funkar bra ändå! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 10 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2006 Nej, jag tror inte det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Always_Mongo Skrivet 10 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2006 Jag är inte allergisk mot något. Dock börjar jag känna lite kli i ögonen så jag kanske bli pollenallergiker:( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 10 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2006 Tydligen. Var ute nyss under en rast och det sved som bara faaan i ögonen, och det rann tårar som fan. >< Har inte haft någon allergi alls mot något innan, men verkar ha odlat pollenallergi. Kuk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 10 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2006 Tydligen. Var ute nyss under en rast och det sved som bara faaan i ögonen, och det rann tårar som fan. >< Har inte haft någon allergi alls mot något innan, men verkar ha odlat pollenallergi. Kuk. Var inte Orolig Toppis, det är så mycket pollen i luften i år pga av den långa vintern så att även de som normalt inte är allergiska kan reagera. (sa de på nyheterna i alla fall) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 10 maj, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2006 Var inte Orolig Toppis, det är så mycket pollen i luften i år pga av den långa vintern så att även de som normalt inte är allergiska kan reagera. (sa de på nyheterna i alla fall) Och det gör det ännu jobbigare for oss som är pollenallergiker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 10 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2006 Jag minns inte om jag erfor något liknande då min pollenallergi bara visar sig vid vissa tillfällen, men under 1998 eller 1999 så var det 6000 pollenfrön(?) per kubikmeter i luften. Just nu är det ungefär 4000. En halt på 1000 anses vara hög... det kan inte ha varit så roligt för pollenallergiker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 10 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2006 Bollnäs. Trodde att du redan visste att jag bor i Bollnäs, för jag visste iaf att du bor i Alfta. bor du i Bollnäs? (Jag bor också i Alfta) Och för att inte gå för off topic så säger jag att jag hoppas verkligen pollensäsongen blir väldigt kort eftersom den är så här intensiv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 10 maj, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2006 Björkallergiker kan också reagera på al- och hasselpollen, vars molekyler liknar dem hos björkpollen. Många björkallergiker drabbas också av så kallade parabjörksymptom, som innebär reaktion i form av till exempel klåda i gommen när man äter äpplen, morötter, körsbär och andra stenfrukter. Även hos dessa finns molekyler som liknar dem hos björkpollen. Exakt detta har jag.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 10 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2006 Björkallergiker kan också reagera på al- och hasselpollen, vars molekyler liknar dem hos björkpollen. Många björkallergiker drabbas också av så kallade parabjörksymptom, som innebär reaktion i form av till exempel klåda i gommen när man äter äpplen, morötter, körsbär och andra stenfrukter. Även hos dessa finns molekyler som liknar dem hos björkpollen. Exakt detta har jag.. Oj, de visste jag inte. så de är därför som jag inte kan äta såna saker. Man blir upplyst om en massa på de här forumet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 10 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2006 Björkallergiker kan också reagera på al- och hasselpollen, vars molekyler liknar dem hos björkpollen. Många björkallergiker drabbas också av så kallade parabjörksymptom, som innebär reaktion i form av till exempel klåda i gommen när man äter äpplen, morötter, körsbär och andra stenfrukter. Även hos dessa finns molekyler som liknar dem hos björkpollen. Exakt detta har jag.. Jag med, det brukar klia i hela huvet om man äter äpple tex. Tips: Om man ändå vill äta äpple kan man ta bort skalet först, sen käka. Funkar för mig i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 10 maj, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2006 Jag med, det brukar klia i hela huvet om man äter äpple tex. Tips: Om man ändå vill äta äpple kan man ta bort skalet först, sen käka. Funkar för mig i alla fall. Mm, och jag får även blåsor på tungan.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts