guardian Skrivet 6 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2006 Hej! jo nu är det så att jag tog en biltema varvräknare ur en bil som skulle skrotas och tänkte montera den i min abarth, men problemet är, hur kopplar man den? två kablar är ju för belysningen för den, men sen en tjock svart kabel, hur ska man montera den? står inget på biltemas hemsida. och jag vill inte släga ut 150 kronor på att köpa en ny med manual Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 6 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2006 (redigerad) Pm:a Azore eller vänta tills han svarar här eller i biltråden!!! Han är duktig på bilar. Redigerad 6 maj, 2006 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fireblade Skrivet 7 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 maj, 2006 (redigerad) Du ska koppla in den så den mäter tändimpulserna. Då ska du koppla in den på tändspolen. Ibland finns där en markering typ "15". Har du seperata tändspolar vet jag inte riktigt. Redigerad 7 maj, 2006 av Fireblade Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 7 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 maj, 2006 Hej! jo nu är det så att jag tog en biltema varvräknare ur en bil som skulle skrotas och tänkte montera den i min abarth, men problemet är, hur kopplar man den? två kablar är ju för belysningen för den, men sen en tjock svart kabel, hur ska man montera den? står inget på biltemas hemsida. och jag vill inte släga ut 150 kronor på att köpa en ny med manual Svart kabel, betyder antagligen jord alltså. Den ska då till minus på tändspolen, antingen står det ett (-) där, eller så går det in en svart kabel dit. Har du separata tändspolar krävs det en speciell varvräknare för just det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts