DimpZ Skrivet 3 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2006 Nå vad tror ni händer efter döden? Blir allt svart, kommer man till en annan värld, blir man återfödd? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 3 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2006 Du upphör att existera. Cyniskt men sant. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 3 maj, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2006 (redigerad) själv hoppas jag att man kommer till en annan värld eller återföds. Men det verkar ju inte så troligt EDIT: man kanske respawnar som en ekorre eller nåt Redigerad 3 maj, 2006 av DimpZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Valle-Ball Skrivet 3 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2006 Man kanske blir ett djur, nä, men jag säger som P-C: Du upphör att existera. Cyniskt men sant. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 3 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2006 Hört talas om Nangijala nångång? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
-NightHawk- Skrivet 3 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2006 Himmelen tror jag. Asså inte himmeln ovanför oss men ett annat ställe. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 3 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2006 Den som LEVER får se Haha så rolig jag är Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 3 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2006 Jag tror man dör. One life to live. Man kan ju hoppas på någonting efter döden, men om det inte finns så kan du ju inte direkt säga "Doh!". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 3 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2006 Du börjar om som något annat. Du kan ibland känna av något från ditt tidigare liv, oftast i form med att du ser ställen du har varit på förut, känner att saker och ting har hänt exakt likadant tidigare, vilket brukar kallas för déjá vu. Ärligt talat vet eller tror jag ingenting om vad som kommer hända efter döden, det som händer det händer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 3 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2006 Ingenting.. man upphör att existera Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 3 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2006 (redigerad) Man respawnas nästa runda. Tee- heh. Nä. Allt tar slut. "Och så blir det svart. Eller något sånt, jag vet inte..." Redigerad 3 maj, 2006 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 3 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2006 Jag tror att man blir ett spöke =) Eller en ny människa eller djur eller ngt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 3 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2006 Jag har hört att man förmultnar. Om vi leker med tanken att vi återfödds som ett djur, då skulle jag bli en katt. Katter softar hela dagen, de gör inget annat. Springer runt lite och ser dumma ut, sen sover de, käkar lite, sover igen osv. Det passar mig perfekt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 3 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2006 Tja, man kommer till himlen och träffar Gud och får reda på meningen med livet... Det vet väl alla? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 3 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2006 (redigerad) Allt går tungt, du hör klockan ticka en sista gång. Så händer det... Några alternativ: - Du känner ingenting, vet ingenting, ser ingenting, ungefär i samma skede som före man blir född, med andra ord upphör existens. - Din själ lämnar kvar på jorden, du kan se höra och känna. Men andra kan inte se, känna och höra dig. - Du kommer till himmlen/helvetet i ett nytt liv som gud nämnde för några tusen år tillbaka. Redigerad 3 maj, 2006 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 3 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2006 Scenario 1: Ingenting händer. Vi upphör att existera. Svart. Scenario 2: *tar en bibel och halvheilar* Så älskade Gud världen att Han gav den Sin ende Son för att de som tror på Honom inte skall gå under utan ha evigt liv. Johannes 3:16 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 3 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2006 Man blir spectator. Jag vet inte men jag hoppas att det finns ett liv efter detta, det vore ju en grym besvikelse om man bara slutade finnas till. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Random Skrivet 3 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2006 Det blir inte svart, åtminstone inte som man känner eller ser. När tiden väl är inne så känner du ingenting. Men det måste ändå finnas någon mening? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 3 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2006 Jag har hört att man förmultnar. Om vi leker med tanken att vi återfödds som ett djur, då skulle jag bli en katt. Katter softar hela dagen, de gör inget annat. Springer runt lite och ser dumma ut, sen sover de, käkar lite, sover igen osv. Det passar mig perfekt. Så du springer runt och ser dum ut? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 3 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2006 En Gud väljer vem som ska få komma till himmelen och vem som ska straffas i helvetet. True thing. Diktatorskap at its worse... ______________ Nämen, öhm, jag kan kanske vara allvarlig och kortfattad; jag ska åtminstone försöka. Ingen himmel där man är förkroppsligad, nono, den har jag motbevisat (mer eller mindre). Så tro inte att man möter sina föräldrar, etc. Inte intet; jag antar väl att jag är för optimistisk. Även fast jag accepterar den teorin och ser den som fullt möjlig, så känns den onödig att ens reflektera kring. Men, öhm, kanske någon abstrakt form av medvetenhet, perhaps. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts