Panimala Skrivet 2 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 (redigerad) Det dyker upp en röd cirkel med ett vitt kryss i någonstans i det högra hörnet vid klockan, detta framkallar gång på gång en pratbubbla som varnar om spyware. Klickar man på den installeras ett program som heter SpySheriff och det blir eländes elände. Den slår tydligen också ut Norton AntiVirus automatiserade skydd. Jag hade något liknande, SpyFalcon hette det, fan vad irriterande, rensade skiten med Adaware flera gånger, men varje gång jag startade om datorn så kom helvetet igen. Det gick bort med Webroot Spy Sweeper, hursomhelst. Get it, now. Redigerad 2 maj, 2006 av Panimala Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 2 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 Jag hade något liknande, SpyFalcon hette det, fan vad irriterande, rensade skiten med Adaware flera gånger, men varje gång jag startade om datorn så kom helvetet igen. Det gick bort med Webroot Spy Sweeper, hursomhelst. Get it, now. Jo jag sweepar just nu. Det verkar gå vägen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 2 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 YEEES!!!! äntligen fixade det sig. Nu fick jag bort denna helvetes skit och lyckades få igång brandväggen igen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Krax Skrivet 2 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 Jag ser ingen trojan..? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 2 maj, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 Jag ser ingen trojan..? Man ska inte se trojaner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 2 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 (redigerad) Jo jag sweepar just nu. Det verkar gå vägen. Kom ihåg att reboota efter sweepen och låt SpySweeper köra en till sweep (ett jävla sweepandes) så att din trojanjävel blir sweepad, för gott. Sweep sweep! Redigerad 2 maj, 2006 av Panimala Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 2 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 HHumm..Jag fick virus varning direkt när jag kom in på forumet, såg även att en ruta poppade upp där nere, såg ej vad det var.. Högerklickade på skiten och tröck stäng, mitt virusskit försökte ta bort men det verkade inte funka.. Men den bytte namn på den och gjorde så det ej kunde utlösas, så tror den är kvar, men ej kan göra någon skada har F-secure 2005-06 varianten, någon som har samma och tkr jag jag ska göra något mer? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Krax Skrivet 2 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 Jag vill oxo ha trojan =( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 2 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 HHumm..Jag fick virus varning direkt när jag kom in på forumet, såg även att en ruta poppade upp där nere, såg ej vad det var.. Högerklickade på skiten och tröck stäng, mitt virusskit försökte ta bort men det verkade inte funka.. Men den bytte namn på den och gjorde så det ej kunde utlösas, så tror den är kvar, men ej kan göra någon skada har F-secure 2005-06 varianten, någon som har samma och tkr jag jag ska göra något mer? Provat med full system scan ens? Tack och lov att man var i garaget hela dan och slap komma in på ett virus attackerat forum. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 2 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 Provat med full system scan ens? Tack och lov att man var i garaget hela dan och slap komma in på ett virus attackerat forum. Tror det fortfarade är infekterat Men men, ska nog prova full system scan imorgon. Tack o hej ska zleepa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 2 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 Jag vill oxo ha trojan =( Naaw, lilla Krax känner sig utanför Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Krax Skrivet 2 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 Naaw, lilla Krax känner sig utanför Japp =( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 2 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 Tror det fortfarade är infekterat Men men, ska nog prova full system scan imorgon. Tack o hej ska zleepa Du kan ju alltid kolla vad skiten heter och leta upp i system32 och döda den. Men system32 är ett läskigt ställe ... finns många kontiga och läskiga MS-DOS djur, så jag avråder dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 2 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 Jag har stängt av brandväggen på Nod32 sen länge. Men den känner ju fortfarande av om datorn får virus, och den har då inte sagt ett knyst. I feel safe. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 2 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 Jag fick aldrig någon popupskit när jag gick in på forumet, men jag fick ett mail från gtasajten med en länk till en skum adress. "If you want to receive access to the closed sections of a forum, download this file" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 2 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 Du kan ju alltid kolla vad skiten heter och leta upp i system32 och döda den. Men system32 är ett läskigt ställe ... finns många kontiga och läskiga MS-DOS djur, så jag avråder dig. Det var läskigt när jag skulle leta upp min gammla hederliga kompis i System32 då kom det ett sånt där Pacman spöke fast inte riktigt ett sånt och jaga mig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LoneWolF Skrivet 2 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 För er som inte redan sett det. Mer om attacken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dexy Skrivet 3 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2006 Tur att han sa det till dig. Man fattar inte att man inte ska ladda ner det annars... INTE? Vem fan laddar ner saker man inte har dne blekaste aning om vad det är för något?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 3 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2006 INTE? Vem fan laddar ner saker man inte har dne blekaste aning om vad det är för något?? Jag var ironisk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 3 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2006 Blev ni infekterade utan att ens ha laddat hem något? Vilken webläsare? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts