Gof Skrivet 1 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2006 Såg i Expressen idag att en engelsman räknat ut att 28% av målet är otagbara ställen för målvakten, Han hänvisade till Einsteins kvantfysik och någonting mer Kolla på expressen.se och klicka vidare till sporten om ni har lust att läsa Kommer detta att funka? Är det en dralverande gubbe som vill komma i tidningen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 1 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2006 (redigerad) Bullshit tror jag...finns knappast någon formel som bestämmer hur en målvakt rör sig. och knappast att 28% av målet är ställen som är säkert att skjuta på för mål. Edit:Och jag tror att om man bestämmt sig för en exakt punkt att skjuta och ser målvakten vara påväg dit när man ska slå sin straff...då tror jag det bara blir skit av allt. Redigerad 1 maj, 2006 av Qouad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 1 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2006 Bullshit tror jag...finns knappast någon formel som bestämmer hur en målvakt rör sig. och knappast att 28% av målet är ställen som är säkert att skjuta på för mål. W0rd. Målvakter är väl olika allihopa. Man kan inte bestämma hur dom rör sig och vilka bolla dom kan och inte kan ta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 1 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2006 Här är en direkt länk till sidan. http://expressen.se/index.jsp?a=575900 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 1 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2006 Det är nog möjligt. Oavsett var en målvakt står i målet så finns det nog ställen som är praktiskt taget omöjligt för honom att ta om bollen kommer där. På millimetern. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 1 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2006 Det skulle ju vara en fotbollstokig dåre från England som skulle komma på något som detta. Visst, det kanske är ganska rimligt att detta skulle kunna fungera. Men som fotbollspelare är det omöjligt (hur bra man än är) att få träff på den där lilla procenten. Vistt kanske det händer ibland, men så ofta att ett VM-guld är givet är bara fåneri. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 1 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2006 Stämmer nog, skulle jag tro. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SpokPlumpen Skrivet 2 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 Mycket möjligt, allt beror ju på hur han står i förhållande till bollens rörelse. Längd och liknande kroppsfunktioner spelar också in förstås. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts