Random Skrivet 30 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2006 Åt helvete med kungahuset. Åt helvete med monarkin. Bra PR? My ass. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 30 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2006 (redigerad) Jag tycker Sverige ska ha monarki det är ju faktist en stor del av sverige som vi har haft i århundraden. Att byta till republik känns onödigt, även presidenten äter sig mätt på skattepengar. Redigerad 30 april, 2006 av Mr.Dumbom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 30 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2006 Du säger att vi betalar också om det vore en president... men isånnafall får vi välja vem det är. Och då får inte han pengar bara för att han har råkat ble född. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
epix Skrivet 30 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2006 Vad skulle du få om vi inte hade kung? Det verkar på dig som om kungen tar alla pengar från alla människor. Hur mycket kan han ta av det Du tjänar? 5 kronor ? Du kan få ett extra paket tuggummi i veckan om kungen försvinner, mer tjänar du inte inte på det. Heil Kungen ! Det handlar inte om det, det handlar om vad man kan göra för alla pengarna istället för att ge dom till knugen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Anathema Skrivet 30 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2006 Jag tycker Sverige ska ha monarki det är ju faktist en stor del av sverige som vi har haft i århundraden. Att byta till republik känns onödigt, även presidenten äter sig mätt på skattepengar. Nu får Göran och kungen betald jue! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Random Skrivet 30 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2006 Jag tycker Sverige ska ha monarki det är ju faktist en stor del av sverige som vi har haft i århundraden. Att byta till republik känns onödigt, även presidenten äter sig mätt på skattepengar. "Historia är kul, men det är framtiden som betyder nåt". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 30 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2006 Ärligt talat...jag vill dödshota honom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 30 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2006 Jag är skattesmitare så jag skiter i vilket Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 30 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2006 Hur kan man inte älska det nyllet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 30 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2006 Vad skulle du få om vi inte hade kung? Det verkar på dig som om kungen tar alla pengar från alla människor. Hur mycket kan han ta av det Du tjänar? 5 kronor ? Du kan få ett extra paket tuggummi i veckan om kungen försvinner, mer tjänar du inte inte på det. Heil Kungen ! Det spelar väl ingen roll om det är till mig eller andra? Det sägs att invandrarna är ett pengaproblem för Sverige men då ger väl kungen lika mycket problem. Han kan väl skaffa ett jobb som alla andra, han är väl utbildad till något eller har vi en idiot till konung? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 1 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2006 Det spelar väl ingen roll om det är till mig eller andra? Det sägs att invandrarna är ett pengaproblem för Sverige men då ger väl kungen lika mycket problem. Han kan väl skaffa ett jobb som alla andra, han är väl utbildad till något eller har vi en idiot till konung? Alla andra? Leva på bidrag eller öppna pizzorior menar du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
alexzander Skrivet 1 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2006 Monarki förfasen men mindre skatte pengar till kungen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SpokPlumpen Skrivet 1 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2006 Jag skiter hur mycket pengar kungen får eller inte, jag tycker bara att monarkin är ett jävligt old school sätt att ha det på. La vi inte 1700 talet bakom oss? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 1 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2006 En kung funkar inte i detta demokratiförespråkande land. Kung är ju inte jättedemokratiskt. Men han kan väl sitta kvar tills han dör eller inte pallar mer, sen kan Sverige lägga ner kungahuset. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 1 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2006 Monarki kan gärna kvarstå, bara de bränner ner slottet och låter det bortskämda packet till kungafamilj bo i en vanlig lägenhet som normala människor. Damn, jag fick upp lite spya. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 1 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2006 Är passiv rojalist. Tycker ändå det är rätt kul med en kung i denna moderna tid. De borde modernisera vissa saker, att kungen ska kunna dömmas för brott t. ex. Sedan tycker jag han ska få rätt att uttala sig politiskt. Som det är nu kan han ju inte säga någonting utan att någon surpolitiker kommer och gnäller. Det stämmer ju iof överrens med lagen, men det är störande att politiker bara kan hänvisa till lagen även om det kungen säger kanske är ganska vettigt (Tänker t. ex. på hans tal angående tsunamikatastrofen där han betonade vikten av att ta ansvar).. Du säger att vi betalar också om det vore en president... men isånnafall får vi välja vem det är. Och då får inte han pengar bara för att han har råkat ble född. Har man president kan man vara med och påverka vem som ska bli president, ja. Men sedan kommer man antagligen ändå inte ha så mycket att göra med vad han/hon håller på med, precis lika lite som med kungen. Presidentvalkampanjer kan dra iväg långt finansiellt, och det är väl ganska självklart var pengarna tas ifrån... Så jag tycker egentligen inte det är så stor skillnad. Om nu ändå kungahuset försvinner, vilket det kanske gör i framtiden tycker jag inte vi ska ha president heller. Riksdagens talman kan väl vara statschef istället? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 1 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2006 http://pub.tv2.no/multimedia/na/archive/00...f___207373m.jpg Hur kan man inte älska det nyllet? Det nyllet i Hey Baberiba älskar jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 1 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2006 Hur många ggr måste jag säga det! Kungen är söt och jag ger gärna en liten slant till honom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SpokPlumpen Skrivet 1 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2006 Hur många ggr måste jag säga det! Kungen är söt och jag ger gärna en liten slant till honom Pah, då kan du ju lika gärna låta nån tönt i Big Brother vara kung eller drottning för folk tycker ju de är söta. Kungen är inte söt, han är överflödig. Som en extra kuk typ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 1 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2006 De är klart vi ska ha kungahus i Sverige. Hellre de än nån som Bush iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts