SlewME Skrivet 30 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2006 Hej. Vi skattebetalare får betala skatt för att kungen ska ha ett jätteparty, åka på resor och representera sverige. Men det måste vi ju om vi har president också, eller? Vad tycker du? Ska vi vara en republik eller en monarki? Tycker att monarkin ska kvarstå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 30 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2006 Väl talat! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 30 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2006 Jävla skattesniffare till Kung, AVVISA KUNGEN FRÅN LANDET OCH LÅT OSS LEVA ETT NORMALT LIV UTAN KUNG. Detta land hade varit mycket bättre utan detta förbannade kungahus vi har nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 30 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2006 Det beror ju då på vem som blir president. Jag har hälldre kungen än George Bush t.ex... Men i nuläget så gör inte kungen någon större nytta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 30 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2006 Utan kungen hade inte Sverige haft så bra utlands relationer. Alltid när han är i utlandet och pratar med en hög uppsat person i det landets regering som han befinner sig så berättar han om svenska företag och vad landet kan erbjuda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tojo909 Skrivet 30 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2006 GRATTIS KUNGEN!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Anarchy Skrivet 30 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2006 Frågan är inte om man vill ha kung eller inte, utan om man vill att Göran Persson eller Carl Gustav ska represtnera Svergie. Om Sverige skulle inför republik kommer antagligen presidenten ha ungefär samma roll som kungen har idag om man inte skriver om grundlagen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 30 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2006 Tänk såhär: Om Karl Gustav skulle avgå och man skulle ha ett demokratiskt val om vem som ska få bli nästa representant av Sverige, så skulle kungen med största sannolikhet återväljas. Vote: Ha kvar kungen! Han är snel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 30 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2006 Kungen är ju stencool! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 30 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2006 Kungen är ju stencool! Mmm, men det kommer du inte tycka om några år när du har tre barn, en fru och jobbar vid bandet på Volvo. Den mannen lever lyx på andra som får kämpa hela livet. Fan vad jag hatar mitt land ibland. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 30 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2006 Mmm, men det kommer du inte tycka om några år när du har tre barn, en fru och jobbar vid bandet på Volvo. Den mannen lever lyx på andra som får kämpa hela livet. Fan vad jag hatar mitt land ibland. Håller med till 100%! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 30 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2006 (redigerad) Kungen är ju stencool! Sten-cool, cool som en sten, sten = cool? EDIT: Bort med kungen, ogillar honom. EDIT2: Menar du med cool möjligtvis kall(kylig)? Alltså kall som en sten? Redigerad 30 april, 2006 av Spam Snuten Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 30 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2006 Sten-cool, cool som en sten, sten = cool? EDIT: Bort med kungen, ogillar honom. EDIT2: Menar du med cool möjligtvis kall(kylig)? Alltså kall som en sten? "Mycket" cool annars. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 30 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2006 "Mycket" cool annars. Ah, Tack för upplysningen :"> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 30 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2006 Det enda problemet med kungen är att han inte får göra politiska uttalanden. Länge leve hans majestät konungen och den svenska monarkin! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 30 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2006 GRATTIS KUNGEN!!! Knugen* ... Gratz. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 30 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2006 Ah, jag tycker att vi ska ha kvar kungen. Det är en del av svensk historia och den är värd att bevaras. Jag tycker att om man ska dra in på skattebetalarnas pengar så är det inte Kungen som är boven, det är EU. Grattis på dig Kungen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Runar Skrivet 30 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2006 Mmm, men det kommer du inte tycka om några år när du har tre barn, en fru och jobbar vid bandet på Volvo. Den mannen lever lyx på andra som får kämpa hela livet. Fan vad jag hatar mitt land ibland. Vad skulle du få om vi inte hade kung? Det verkar på dig som om kungen tar alla pengar från alla människor. Hur mycket kan han ta av det Du tjänar? 5 kronor ? Du kan få ett extra paket tuggummi i veckan om kungen försvinner, mer tjänar du inte inte på det. Heil Kungen ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
-NightHawk- Skrivet 30 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2006 Vad skulle du få om vi inte hade kung? Det verkar på dig som om kungen tar alla pengar från alla människor. Hur mycket kan han ta av det Du tjänar? 5 kronor ? Du kan få ett extra paket tuggummi i veckan om kungen försvinner, mer tjänar du inte inte på det. Heil Kungen ! 5 kronor är mycket ändå. Om du skulle lägga ner en femkrona varje vecka i din spargris i tjugo år så skulle du år 2026 haft 5200 kr i den! Eller iförsig så är det inte mycket. Grattis kan man väl säga till Kungen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 30 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2006 Grattis kungen Har inget emot honom. Skatt går väl till en massa som inte påverkar mig (direkt) så jag bryr mig inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts