Pico Skrivet 29 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2006 Dissad av Crice. Jag måste lämna forumet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 29 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2006 Bästa boken jag läst...Som också är ett tips då Jurtjyrkogården (Djurkyrkogården) Av Stephen King.. Handlar om en familj som består av en mamma en pappa och två barn, en dotter och en son. Dom flyttar till ett hus nära djurkyrkogården och dom har en katt i familjen. Sen får dom reda på att den kyrkogården finns och vad den har för hemligheter.. Kan inte säga mer utan att avslöja faktiskt...Om någon vill läsa den det vill säga men det e skit bra och jag rekommenderar...finns även som film =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SpokPlumpen Skrivet 29 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2006 Robin Hobbs böcker kan jag rekommendera starkt. Hennes första trilogi heter "The Farseer Trilogy", den handlar om en snubbe som är en prins oäkting och hans kamp om att rädda riket så att säga. Skitbra böcker, välskrivna med otrolig story. Bland det bästa jag läst. En annan är Gridlinked om man gillar cyberpunk/Sci fi... Den är go som fan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 29 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2006 Hrm, jag vill inte yttra mig i den här tråden nu. Känner mig stämplad. Hmpf. Kan dock säga lite snällt - utan att tipsa om några favoritböcker jag har (som ingen ändå skulle läsa) - att jag köpte Thomas Mann's bok Huset Buddenbrooks. Excitement, tror att den är fin. Pico: jag står på din sida. H.s.T. var en jubelidiot. Bah! Huh! Hoh! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 29 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2006 LOTR triologin är mycket bättre än filmerna. Fast Silmarillion är bäst av de 9 böckerna. Titel: Professorn och galningen Författare: Simon Winchester Genomdrag av handlingen: W. C. Minor var en amerikansk militärläkare och miljonär som var bosatt på en liten ort på den engelska landsbygden. Han bidrog under många år till tusentals av de citat till den första upplagan av den legendariska Oxford English Dictionary vid slutet av 1800-talet. Han blev flera gånger inbjuden till redaktionen för ordboksarbetet av huvudredaktören Murray, men tackade alltid nej. När Murray till slut åker för att hälsa på Minor upptäcker han att han är sinnessjuk mördare, som är patient på en anstalt. Intressant bok, men kan verka långtråkig för många. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dexy Skrivet 29 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2006 (redigerad) Författare: John Kennedy Toole Titel: Dumskallarnas Sammansvärjning Förlag: bry sig.. Genré: komedi Genomdrag av handlingen: En kille hatar allt förutom sig själv, ungefär. Redigerad 29 april, 2006 av Dexy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 30 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2006 Tipsar om en klassiker, Författare: Agatha Christie Titel: Ten little niggers/Övers. till pk-språk:And then there were none Förlag: Harper Collins Genré: Pusseldeckare Genomdrag av handlingen:Tio människor bjuds in till en isolerad ö och anländer fulla av förväntningar. De känner inte varandra men alla har en sak gemensamt: de har något att dölja och under vistelsen på ön verkar det som om deras mörka hemligheter i det förflutna börjar hinna upp dem. En rad oförklarliga och kusliga händelser på ön minskar antalet gäster undan för undan, tills ramsan om de tio små negerpojkarna blivit kuslig verklighet. Ni vet ramsan: "Ten little nigger boys went out to dine;. One choked his little self and then there were Nine" osv... En förbannat trevlig bok må jag säga. Spännande och mästerligt berättad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 30 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2006 (redigerad) Terry Pratchett's alla romaner om Skivvärlden, världen som är en skiva, som vilar på fyra elefanter som i sin tur står på en sköldpadda som susar fram genom världsrymden, är rekommenderade. Mycket underhållande läsning. Redigerad 30 april, 2006 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AntiClimax Skrivet 30 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2006 Plöjer just nu igenom Joseph Conrads "Heart of Darkness". Fantastisk bok om en flodkapten som under kolonialtiden reser upp för Kongofloden på en farlig färd för att möta Mr. Kurtz - och den innersta ondskan. Muahahaha. Jäkligt välskriven bok, dock. Tar väl cirka två sekunder att gräva fram ur valfri buske, också, så det är rekommenderat. Hmm.. boken Apocalypse Now byggdes på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 30 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2006 Tipsar om en klassiker, Författare: Agatha Christie Titel: Ten little niggers/Övers. till pk-språk:And then there were none Förlag: Harper Collins Genré: Pusseldeckare Genomdrag av handlingen: Ni vet ramsan: "Ten little nigger boys went out to dine;. One choked his little self and then there were Nine" osv... En förbannat trevlig bok må jag säga. Spännande och mästerligt berättad. Mm den är riktigt spännande, jag gillar slutet. Fan, storyn påminner lite om Lost Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 30 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2006 Hmm.. boken Apocalypse Now byggdes på? Yes, Coppola baserade Apocalypse Now på den boken, även om likheterna faktiskt inte alls är särskilt många (förutom själva odysseé-konceptet, då)... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 2 maj, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 Författare: Erich Maria Remarque Titel: På Västfronten Intet Nytt / Im Westen Nicht's Nues Förlag: KiWi Bücher Genré: Drama Genomdrag av handlingen: En skildring av det första världskriget sett ur den nittonåriga soldaten Paul Baümers ögon. Den beskriver på ett fantastiskt sett den hemska vardag som skyttegravssoldater var utsatta för. Läser den på tyska nu. Jäkligt bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 2 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 Författare:Don Rosa Titel:The Life and Times of Scrooge McDuck (Joakims Liv) Förlag:Gemstone Publishing Genré:Serier Genomdrag av handlingen:En storslagen bok om Joakim von Ankas liv. Boken är en nästan episk skildring av hur han blev världens rikaste anka, hur han kom till Ankeborg, hur han träffade Kalle och mycket mycket mer. Teckningarna och humorn är på högsta nivå. För alla seriefantaster är detta ett måste! En fantastisk bok! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Valle-Ball Skrivet 3 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2006 Tintin böckerna är rätt nice, även boken om "IT-detektiverna" eller nåt, sen min absoluta favorit, Två nötcréme och en moviebox av Filip och Fredrik, har nämts tror jag i 3 boktrådar, men den tål att nämnas igen En till sak, om "Maximum overdrive" av Stephen King finns som bok rekommenderar jag den också Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 3 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2006 Författare:Don Rosa Titel:The Life and Times of Scrooge McDuck (Joakims Liv) Förlag:Gemstone Publishing Genré:Serier Genomdrag av handlingen:En storslagen bok om Joakim von Ankas liv. Boken är en nästan episk skildring av hur han blev världens rikaste anka, hur han kom till Ankeborg, hur han träffade Kalle och mycket mycket mer. Teckningarna och humorn är på högsta nivå. För alla seriefantaster är detta ett måste! En fantastisk bok! Har du den ska jag slå dig blodig. Själv har jag letat fanatiskt efter den. Har endast alla delarna (exkluderat de två första) i tidningsform i en liten pärm, heho. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mahalo Skrivet 3 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2006 (redigerad) Författare: Pär Ström Titel: Övervakad Förlag: Libeeeer Genré: Fakta Genomdrag av handlingen:Sweet Jebus Redigerad 3 maj, 2006 av Mahalo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 6 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2006 Ett riktigt hett tips är att tjacka min framtida roman som borde släppas om ungefär tio jordsnurr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 6 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2006 Vad vill den mig, den där samhällskritiken Michael Moore predikar om? Den vill mig mycket. I "Korkade vita män" ledsagas man genom en otroligt välkomponerad satir- och ironimelodi, vars innehåll trycker motstånd mot diverse orättvisor och felaktigheter, som USA står ansvariga för i vår värld. Här undgår givetvis inte Blöjbush den andre att bli spankad på med hårda rapp, då han står till svars för mycket av dessa avföringsdoftande problem som vilar under den Amerikanska flaggan. På alla punkter som Moore tar till tals om är jag inte av lika åsikt som han själv, men mycket av hans kritik sitter rätt. ”Korkade vita män” är till för läsare, så… läs den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tija Skrivet 6 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2006 Författare: Philip Pullman Titel: Den mörka materian Förlag: Natur och Kultur Genré: Fantasy Genomdrag av handlingen: Föräldralösa Lyra lyckas komma in i en annan värld (hon kommer faktiskt till vår värld!) där hon träffar Will, och tillsammans måste de rädda världen. (Det var ett KORT genomdrag...) Det är en triologi, och den är skitbra!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
CurunirOfValinor Skrivet 7 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 maj, 2006 Författare: Stephen King Titel: Köplust Genomdrag av handlingen: Castle Rock i Maine är en typisk amerikansk småstad – nästan en idyll, där alla känner alla. Men en dag kommer en främling dit. På huvudgatan öppnar Leland Gaunt sin butik Oumbärliga Ting. Där kan folk köpa just det de alltid har drömt om. En het våg av köplust drar genom staden. Och först när våldet exploderar i husen och på gatorna och ondskan har Castle Rock helt i sitt grepp, står det klart att det pris som kunderna betalat hos mr Gaunt är betydligt högre än vad de räknat med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts